Ik hou mijn adem in. En voel hoe 2 ijzeren klauwen mijn nek vastpakken. Ik hap naar lucht. Hij tilt me op todat ik boven de grond hang. Alles begint te draaien totdat ik op de grond val. Zodra ik de grond raak kruip ik zo snel mogelijk weg onder mijn bureau. Ik zie de poten van het konijn voor me. Ik zit in val! Ik moet haar op een manier afleiden. Ik zie een fles met oude wijn liggen en gooi het door de deuropening. Zodra het de grond raakt valt het kapot en verspreid de vloeistof zich over de grond. Ik zie hoe Bonnie zich naar het geluid toe beweegt. Ik grijp mijn kans en ren naar de deurknop. Ik zie hoe Bonnie zich naar me omdraait en net op dat moment sluit de deur. Ik wankel achteruit en val ik mijn stoel. Er lopen zweetdruppels over mijn gezicht. Ik heb geluk gehad. De volgende keer zal het misschien niet zo goed aflopen. Ik moet me continue focussen, hoeveel moeite het me ook gaat kosten. Ik staar weer naar de camera beelden. Bonnie staat nogsteeds in de gang. Freddie zit in de mascotte kamer en chica is in de eetzaal. Ik check snel even Foxy. De gordijnen staan op een kiertje. In de gaten houden dus. Ik leun iets verder in mijn stoel. Ik probeer mijn ogen open te houden, maar omdat ik amper heb geslapen vallen mijn ogen toch dicht.
Ik zit naar de camera beelden te staren. Plotseling zit er iemand achter me. Ik draaide mijn bureaustoel om en en zag een goudkleurige beer op de grond zitten. Hij lijkt op Freddie, alleen is hij helemaal van goud. Hij zit op de grond in elkaar gezakt en doet niks. Op de plek waar zijn ogen horen te zitten zitten donkere gaten en zijn mond hangt open. Ik staar naar hem. Na een paar seconde voel ik overal heftige pijn en wordt alles zwart.
Zodra ik mijn ogen open kijk ik angstig om me heen. Ik zie Freddie door het raam kijken. En doe snel de deur dicht en ga weer terug zitten. "Shit, dat in slaap vallen is echt gevaarlijk" Waar heb ik over gedroomd? Het leek wel op Freddie, maar het was hem niet. Ik kijk hoeveel energie er nog over is. "5% shit, ik heb natuurlijk de deuren niet meer open gedaan, al mijn energie is nu weg" Ik kijk hoe laat het is. Nog 2 minuten. De laatste 2 minuten lijken wel uren te duren. Zodra de klok op 6 uur springt sprint ik naar mijn fiets. Als ik buitenkom ligt er een dik pak sneeuw. Het sneeuwt nogsteeds, maar ik pak mijn fiets en fiets naar huis.
Ik zet mijn fiets neer en ga met veel pijn naar binnen. Ik ben onderweg vaak gevallen. Als de sneeuw er morgen nog ligt ga ik wel te voet. Ik ga achter mijn laptop zitten en bekijk mijn mail. Ik heb een mail waarin staat dat ik morgen de huur moet betalen anders word ik eruit gezet. Morgen is de laatste dag dat ik daar werk gelukkig, dan krijg ik mijn geld en kan ik op zoek naar een andere baan. Ik moet weer denken aan die droom die ik had. Ik besluit het op te zoeken en al snel kom ik een artikel op een forum tegen dat mijn aandacht trekt.
Onderwerp : Oude mascotte Freddy Fazbear's pizza?
Er gaan geruchten rond dat er meer dan 4 mascottes zijn. Ik heb gehoord dat er nog een andere mascotte is. Een beer die op de mascotte Freddie lijkt. Alleen heeft deze een goude vacht, op de plek waar ogen horen te zitten zitten zwarte gaten en zijn bek hangt altijd open. Ook doet hij niks je hem ziet. Ze noemen hem golden Freddie. Er gaan geruchten rond dat dit een de allereerste mascotte zou zijn, maar toen het restaurant werd gesloten zou deze vergeten zijn. Toen het restaurant werd heropend werden er nieuwe mascottes gemaakt. Ook gaan er geruchten rond dat de oude mascotte er nog steeds is, ondanks dat hij nooit gevonden is. Verschillende mensen blijken na meerdere bezoeken aan de pizzaria een droom over hem te krijgen. Ook ik heb deze droom gehad. Maar hoe zit het nou echt met de mogelijke eerste mascotte?
Reacties :
Coolbro : Ja, heb ik ook van gehoord, maar ik betwijfel of het wel echt is.
Yojozer : Nou, ik heb eigenlijk ook zo'n droom gehad. Sindsdien durfde ik niet meer naar die pizzaria te gaan.
Lotjexxx : ja, ik ook. Er is iets vreemds met die zaak. Ik heb medelijden met dat personeel daar.Ik staarde er een paar seconde naar. Er is echt iets mis met die plek. Misschien moet ik maar stoppen voor er echt iets ergs gebeurd. Aan de andere kant heb ik geen keuze. Ik moet morgen het geld hebben overgemaakt, en dat verdien ik nergens anders zo snel. Anders heb ik geen plek meer om te wonen. Het is nog maar 1 dag dat red ik toch nog wel? Ik klap mijn laptop dicht en ga slapen.
Ik zit weer in het donker. Voor de me zit golden Freddie. Hij staart naar me met zijn lege oogkassen. Elke seconde dat ik er langer naar kijken voel ik mijn ogen gewoon wegbranden, maar wegkijken kan ik niet. Opeens krijg ik allemaal schokken door mijn lichaam en val ik neer.
Ik ga op de rand van mijn bed zitten. Alweer een droom van die golden Freddie. Ik sta maar op en kleed me goed aan. Het is ijskoud. Ik kijk naar buiten en zie dat er een dik pak sneeuw ligt dat dubbel zo dik als gisteren is. Dat wordt dus lopen. Ik besluit te vertrekken omdat ik nog een aardig eindje moet lopen. Ik zet een muts op en trek de deur achter me dicht.
De pizzaria is bedekt met een laagje sneeuw en wordt verlicht door het licht van een lantaarnpaal. Ik loop naar binnen en leg mijn muts en jas neer op mijn bureau. "Laatste dag" zucht ik. Rustig zit ik naar de beelden te kijken. Als opeens alles zwart wordt. Alles is uitgevallen. Ik hoor allerlei geluiden die steeds dichterbij komen. Ik zoek naar de schakelaar om alles weer aan te zetten. Ik trek een willekeurige schakelaar omhoog en alles doet het weer. Ik wil me omdraaien en merk dat ik niet de enige in deze kamer ben...
JE LEEST
Five nights at Freddy's
FanfictionMijn ogen schieten angstig heen en weer. Van het ene beeld naar het andere. Ik wist dat hier iets mis was! Waarom ben ik nou niet gewoon gestopt toen het nog kon. Ik hoor in de gang iets heel hard aan komen rennen. Ik moet snel zijn! *Je hebt schul...