Lagi 10 minit waktu pulang akan tiba . Hujan renyai2 mula membasahi alam..aku termenung keluar tingkap setelah selesai mencetak rompak serba sedikit jawapan Fea..terasa sebak dihati hanya tuhan saja yang tahu..."woiii rina,kau termenung apa doh ! Dah sampai bulan ke " sapa Fea yang ketika itu sedang memasukkan buku kedalam beg . Sapaan secara mengejut itu telah membuatkan aku terkejut beruk ,, terhinjut bahu den 😂 dengan muka yang serabut dan mata yang sembab..aku tidak menghiraukan lagi kawan2 sekelasku yang mula membuat bising . Excited nak balik latu hehe .. Kelas pun dah macam "Zoo negara"..silap2 dah tak kena pergi zoo dah hahahaha. Tertanya2 kenapa aku kata macamtu?yela sekarang ni ada yang lompat2..ada yang study.. ada yang duk tido , bergosip ,, main bola dalam kelas dan berkunjung ke kelas sebelah . Kelas korang pun mesti ada yang macamni an?baik ngaku cepat 😏
budak kelas aku ni bukannya degil sngat.. biasala nak tenangkan fikiran lepas seharian belajar kan ... Macam la belajar sngat dkat dalam kelas..asyik2 berbual..bermain tu jer thu..sis pun apa lagi, join skali la .. takkan nak tengok je kan 😂 Tapikan aku heran gak la kenapa result classmates aku ni gempak2 doo...Asyik2 naik pentas terima hadiah jer...agak2 nya dorang pakai ilmu apa? semestilah ilmu agama kan xkan ilmu ajaran sesat lak 😂..hehehe...ok berbalik pada cerita tadi..bukan fea saja yg perasan keaadaan Riena malah..Zira dan Deeja yang baru bangun tidur pun sama... aku pun tak tahu la macammana boley sedar , aura nk balik rumah kuat sangat kut diorang ni adeh ... Hahahaha
.
.
.
.kringgggg
.
.
.
Oh yeahh tepat pkul 2.15 , rina menggapai beg sekolahnya...lalu terus turun ke garaj motor tanpa menghiraukan 3 orang sahabatnya itu. Perkara tersebut telah menyebabkan tigavorang sahabatnya itu terkejut dengan kelakuan ku .. sedar tak sedar si safwan yang asyik merenung rina dari tadi juga turut terkejut...ye laaa kan tak tahu pasal apa..rina boleh senyap gitu macam takda mood jer . Period kot?hahaha fikir safwan. ' Apa sebenarnya yang terjadi kepada rina..andai dapat aku thu apa yang berlaku sebenarnya..akan aku cuba sedaya upaya menolongnya..Huhhh ' keluh hati safwan asyik memikirkan si rina..ye laa... kabar angin ada mengatakan si safwan atau nama panjangnya Aniq Safwan ni dah lama suka kat Rina ,, tapi tu lah , hanya kabar angin je kot ...tanpa melengah2 kan masa..Fea,Zira dan Deeja terus turun ke garaj motor lalu perlahan2 menghampiri Rina ... Fea terus menepuk bahu si Rina yang asyik termenung di atas motor..."Woiii Rina..kau pehal dooo" sergah Fea yang telah menyebabkan aku terkejut beruk buat kali keduanya .. Zira dan Deeja dah tertawa mengekek melihat aku kat belakang .. nasib tak hidupkan motor lagi ... kalau tak , minum air longkang free aku harini 😏😏 Fea selalunya akan pergi dan balik sekolah dengan si Rina ni..kalau senyap je maknanya si Rina ni buat balik mayat hidup yang dekat blakang sekolah la..HAHAHA..."Ehhh Deeja !! kau tunggu aku sat ... Alahaiii buku log Mate aku tertinggal plk" kata Zira dengan penuh kerisauan dengan muka cemasnya mengalahkan orang hilang anak ...belum sempat Zira meneruskan ayatnya ,, Deeja terlebih dahulu terus memotong percakapannya.."emmm ko ni .. aku dah tahu semua benda nak tinggal kalau boleee kau pun terus nak tinggal dekat skolah tak payah balik..senang sikit nak datang sekolah awal." "aippp2 mulut kau .. ko pun sama lahh .. datang skolah lewat cam aku jugak.. jangan wat tak ingt lak yer " balas Zira kembali .. "Hahaha ha'ah lupa lak aku kitakan VVVIP sekolah." Balas Deeja lalu lalu ketawa bersama Zira . " ko tunggu aku sat" kata Zira lalu terus berlari menaiki tangga untuk menuju ke kelas dengan topi keledar yang still terlekat atas kepala . Katanya untuk menjamin keselamatan kutnya terjatuh tangga ke hahaha ... skali tengok macam alien dah . Kepala besar macamtu ..
"Haish Ada2 jer korang ni"..Rina mula mengeluarkan sepatah dua ayat dengan senyuman yang tidak seberapa nak indah macam tuannya...yelah mahu melayan 2 melaun ni smpai kiamat tak habis..masing2 masuk air kalau hari2 masuk air kau rasa?banjir sekolah agaknya..."Bhaiii guysss..kami balik dlu yea" kata Fea lalu melambai tangan kearah Deeja .. Rina dan fea mula beredar dari kawasan sekolah .. lama kelamaan kelibat dua orang tu sudah mula hilang di kawasan sekolah...Setelah 10 minit Deeja menunggu zira mengambil buku..tiba2 nampak jugaklah kelibat si zira ni.."Ehh lama betul kau ambik buku..kau ambik buku ke kau buat buku wehhhh"..kata Deeja...."sorry la weii aku lupa letak mana buku aku..smpai semua meja budak kelas kita ngan meja bdak kelas sebelah aku check wehh .. Yelah ,, buku math tu ,, maunya sir wan telan aku hidup2 kalau buku tu hilang .." balas Zira termengah2 ...."habiss tu mana bukunya..ada ke takkk" tanya Deeja prihatin . Zira hanya menggaru kepala yang berlapik tudung sambil senyum2 acah comel ... malu jugalah habis satu kelas dan kelas sebelah dia Check ... mengamok sorang2 cam biawak hilang anak ,, rupa2nya buku log mate tu ada jer tersusun elok dalam beg dia cuma terlindung dengan buku2 yang lain 😂 hahaha cam bangang pun ada wehhh , bukan main risau sedar2 buku tu ada jer dalam beg haishhh. .Deeja dengan muka menyampah pun berkata " Emm aku dah tahu kau tu nyaknyuk segala tok nenek moyang" ... tanpa berdalih apa2 lagi..mereka berdua terus menghidupkan ejen motor dan bergegas pulang kerana hari pun dan nak hujan je lagi ni... " eh jab ,, kau taknak solat kat surau sekolah dulu ke ?" Tanya Zira . " ha jom lah solat dlu ,, lagipun dah lewat ni . Tak baik melengahkan solat " balas Deeja .. lalu mereka pun memarkingkan motosikal mereka betul2 di hadapan surau sekolah . Tepat pukul 3 petang , mereka pun bergegas pulang ke rumah ...
YOU ARE READING
Tercipta Untukku 🍃
RomanceCinta yang terbina tiga tahun yang lalu akhirnya hancur disebabkan percintaan yang penuh dengan kerahsiaan antara dua insan... Itulah yang dialami oleh Rina apabila Awal akhirnya berkahwin dengan Niera atas desakan keluarga disebabkan faktor umur...