BAB 5

86 4 2
                                    


Tae tae..

Ye, sayang.

Lina bosan la asyik duduk rumah je, jom la jalan jalan.

Nak jalan pergi mana sayang.

Tempat yang best!

Tempat yg best? Tempat apa?

Entah, apa yg best bagi tae?

Hurmm *smirk*..

Tae..

Kalau Tae jawab, lina nk pergi ke?

Mana la Lina nk tau, Tae pun tk bagi tau lina lagi.

Tempat yg best bagi Tae....

Apa dia....tae!!! Cakap la..

Hurmmm..

Tae!!

Ok, ok.. Tae cakap

Ha, Cakap cepat!!

Dalam bilik.

Ha?? Dalam bilik?? Tae Tae demam ke??

Mana ada Tae demam.

Habis tu, tiba tiba dalam bilik.

Habis tu, tadi Lina yg tanya Tae tempat yg best kan.

Ye la, takkan la Tae suka duduk dalam bilik ja, boring la..

Hahaha, comei. Tae suka duduk dalam bilik kalau ada lina *smirk*

Ha??

Kalau ada Lina, atas katil *senyum nakal*

Ish, tae ni. Bodoh la..

Hahahahahahahahahahahahahaha, betul la apa yang Tae cakap.

Tak mau cakap ngan Tae, Bye.

Eh, eh nak pi mana tu?

Nak keluar pergi mana mana janJi dalam bumi.

😂Bongok la awak ni Lina.

Dah Tae nak duduk sgt dalam bilik, otak tu kalau boleh, lina nak sental je dgn dawai, biar bersih.

Eh eh, jgn.. sakit la Tae nanti *suara manja*..

"Dikala pasangan itu sedang bermanja, ada seseorang yang menelefon"

"Kring...Kring.."

Tae, ada org call awak la..

Ha, jap, saya nk angkat call..

Hello.

Hello, ini Kim Tae hyung ke?~

Ye, saya. Ni siapa, boleh saya tau siapa yang bercakap.

Saya peguam Kim Jeong yun, adakah anda kenal dengan nama ini?~

Ya, Dia mak saya. Kenapa ya.

Mak encik telah dimasukkan ke wad akibat serangan jantung tadi~

APA!!!..

Encik jangan risau, mak encik dalam keadaan stabil dan dia telah menyuruh saya memberi tahu encik tentang wasiat dan documen yang patut encik tau~

Ha, okay, sambung.

Mengikut wasiat yang telah tertulis di dalam surat ini, encik hendaklah menikahi seorang wanita bernama Park Mian Ji dari keturunan 5 keluarga terkaya untuk anda mewarisi harta keturunan anda.~

Apa, nikah?? Awak gila ke?

Tak, ini yang tertulis di dalam wasiat ini. Keluarga encik Kim kan antara 5 keluarga terkaya didunia.~

Saya mesti ikut ka? Mesti ada cara lain.

Mengikut wasiat yang tertulis Encik haruslah mengikuti arahan ini atas dasar keturunan.~

Habis tu, adik saya? Tasha?

Tasha, merupakan anak perempuan dan juga anak kedua, dia bukan la pewaris utama harta keluarga ini, kecuali...~

KECUALI APA!

Kecuali kalau ada kecelakaan seperti kematian encik, barulah Cik Tasha akan mewarisi harta ini.~

Saya tak nak harta ni! Saya tk nak nikah dengan perempuan yang saya tak cintai!

Tapi, encik. Wasiat ini..~

AKU TAK KIRA LA WASIAT KE APA, BIAR AKU SENDIRI YANG BINCANG DENGAN KELUARGA AKU!!.

"Dengan geramnya Tae mematikan panggilan telefon nya dengan peguam itu"

Tae.. Tae ok ke..

Tae ok, jgn risau..

Hurmm, tae nampak macam fikirkan sesuatu, ada apa apa yang jadi ke Tae.

"Tae mengetahui bahawa masalah nya tidak patut dikongsi dengan kekasih hati nya yang manja dan innocent ini, Tae tidak ingin kekasih hati nya risau"

"Tae pun mengusap lembut rambut Lina"

Lina jgn risau okay, Tae takda apa apa.

Hurmm, Tae kalau ada masalah, Lina kat sini, cerita je apa yang tae nak cerita okay..

Ye sayang, terima kasih sebab ada ngan Tae..

Hihihi, takpe la Tae, Lina tiba tiba tak larat, Lina masuk bilik dulu okay.

Okay, sayang.

"Lina pun berjalan kearah bilik nya, dengan perlahan dia menutup pintu bilik nya dan terus terduduk, Lina merapat kan kedua belah lutut nya kedada dan memeluk erat lutut nya sambil air mata nya mengalir,"

"Tae.. Lina dengar semua nya Tae..Tae jangan tinggalkan Lina, hiks hiks.."

POV - Keadaan di Mama Kim.

Maaf puan, saya tak dapat nak pujuk encik Tae, Dia cakap dia akan bertemu dengan Puan sendiri.

Ha, ish Tae ni, dari dulu lagi, tak pe la awak boleh balik.

Ok, saya pergi dulu ye Puan.

"Tae ni, dari dulu lagi, aku suruh dia kawin dengan anak keturunan Park tu dia tak mau, apa yang degil sangat, aku suruh kawin ja, bukan suruh bunuh diri pun, kalau dia kawin dengan perempuan biasa, habis la keturunan aku nanti, kalau cara ni tak menjadi, apa aku nak buat seterusnya, kenapa la aku dapat anak yang degil macam Tae ni, Pastu sorang lagi perempuan, apa aku boleh buat dengan anak perempuan..iiieeee benci nya..benci!! Benci!! Aku kena cari rancangan baru"

Author- Kisah nya kat sini,Mama Kim suruh peguam tu tipu tae yg dia kena serangan jantung, and Mama Tae tak pernah besar kan Tasha dengan penuh kasih sayang kerana dia tak pernah menyukai anak perempuan, itu la sebab kenapa perangai Tasha selalu dingin.. macam tak de perasaan, sebab dia tak tau nak tunjuk perasaan tu macam mana dah, dia tak pernah rasa kasih sayang seorang Ibu dari kecil, manakala Tae yang selalu menjaga Tasha dari kecil even dia selalu bergaduh dgn Tasha, Tae mungkin dibesar kan dgn kasih sayang ibu nya, tetapi ibu nya selalu memaksa nya melakukan benda yang Tae tidak sukai, mungkin kerana Tae masih kecil, Ia pun lakukan semua perkara yg ibu nya suruh, tetapi sekarang tidak, Tae dah besar, Tae dah tahu mana yg betul mana yang salah~

~~BERSAMBUNG~~


My idol is my future HusbandWhere stories live. Discover now