Witajcie zaczynamy od akwarium dla bojownika, jak ono powinno wyglądać? jaki sprzęt potrzebujemy? jaki litraż? jaka temperatura powinna panować w akwarium? czy filtr jest konieczny? itd..itd...
Zacznijmy więc...Bojownik to wyjątek wśród ryb którego przy odpowiedniej opiecie i pielęgnacji można trzymać nawet w 10 l akwarium ale nie tak szybko.
Dla początkujących hodowców tych ryb polecam akwarium standardowe 25 l 40X25X25CM dla bardziej doświadczonych polecam 10-20 l dla czego tak mało? bojownik to ryba terytorialna która w naturze obiera swoje terytorium na nie wielkim obszarze, bojownik zdecydowanie lepiej czuje się w 10-20 l niż 30-60 l, ryba ma wtedy pewność swojej pozycji, ma pewność że żadny inny osobnik nie odbierze jej terytorium, przez co bojownik nie stresuje się i ciągle nie wypatruje ewentualnych rywali, bojownik w dużych litrażach jest nie pewny swojego terytorium i obawia się że inny osobnik mógłby mu je odebrać, 10-20 l w zupełności wystarczy dla jednego osobnika gdzie może żyć w dobrym zdrowiu i samopoczuciu przez długi czas.
Jak powinno wyglądać akwarium dla bojownika i jak je urządzić?
Zacznijmy od tego że Bojownik to ryba żyjąca w Azji gdzie jest zawsze ciepło gdzie temperatura panuje od 26/27 stopni do ponad 30, woda jest zatem zawsze ciepła i mało w niej tlenu, bojowniki żyją w stojących wodach gdzie tlen jest dość ubogi, występuje tam dość liczna roślinność, bojowniki żyją na polach ryżowych o raz innych płytkich zbiornikach wodnych.
Jaki litraż dla bojownika?
Dla początkujących polecam 25 l 40X25X25CM a dla doświadczonych 10-20 l, co mam na myśli mówiąc doświadczonych? w małych akwariach zdecydowanie trudniej jest utrzymać równowagę biologiczną niż w większym akwarium,dla tego polecam 10-20 l tym którzy mają jakieś doświadczenie w akwarystyce.
Co powinno zawierać akwarium dla bojownika?
Akwarium powinno zawierać KONIECZNIE: Grzałkę z termostatem,Pokrywe,Termometr,Filtr (Opcjonalnie przy większych litrażach by delikatnie pomóc z czystością wody) także dobrze jest posiadać odmulacz.
Dla czego powinno się mieć pokrywę?
Bojownik to ryba z rodziny Labiryntowców, bojownik żyje w słabo natlenionej wodzie dzięki czemu ten gatunek wykształcił tak zwany Labirynt, to dodatkowy narząd oddechowy który umożliwia pobieranie tlenu z nad tafli wody, pokrywa jest konieczna ponieważ między wodą a taflą powstaje różnica temperatur,kiedy nie ma pokrywy bojownik w ciepłej wodzie pobiera zimne powietrze co może doprowadzić do przeziębienia labiryntu a później nawet i do śmierci naszego bojownika, dla tego pokrywa jest konieczna zapobiega to przeziębieniu labiryntu.
Jaka temperatura dla bojownika?
Prawidłowy zakres temperatury wody dla bojownika to od 26 do 30 stopni celsjusza. (Bardziej szczegółowo opowiem o niej w innym poradniku i jaki ma wpływ na naszego bojownika)
CZYTASZ
Poradnik: Bojownik wspaniały/Betta splendens. Część 1.
Krótkie OpowiadaniaWitajcie będzię to seria poradników na temat bojowników,chce się tutaj podzielić moją wiedzą i być może uświadomić wielu ludzi o nie prawidłowym trzymaniu tych pięknych ryb w kulach czy innych szkankach na co te ryby jak i inne nie zasługują.W porad...