1

65 1 0
                                    

Kakiku melangkah masuk ke dalam rumah sewaku yang sunyi .Keluhan kecil ku lepaskan,aku melemparkan diri ke sofa.Penat seharian ini,ffuh haish.Valentine day semakin dekat nampaknya.Hmmm.


Single mingle lagilah nampaknya aki nih,kawan aku semuanya ada namjachinggu.Semua kacak-kacak lak tu.Cemburu aku,menunjuk semua.Lepastu,setiap kali ada date ajak aku.'Ikutlah kami Lerin,kau takkan tertinggal gantung sepi eih'.Last-last,aku jadi tunggul je.


Hampeh ada kawan sebegini,engko hado?.Sedang aku ralik duk cakap sesama diri sendiri.Bunyi katilku,menangkap perhatianku.Ada orang ke dalam bilik aku? ke buku-buku novel jatuh dari rak dia? aku cuba fikir secara rasional dan logikal namun aku pasti mesti ada orang di dalam bilikku.


Perasaan gemuruh dan takut menyelebungi ku.Serius aku takut ,mana tahu perogol ke.Aku mengambil kayu hoki yang tersadang di tepi sofa.Dengan erat aku memegangnya seperti nyawaku bergantung terhadapnya.


Bunyi hujan turun sedikit pun tidak membuat situasi ini baik malah lebih teruk.Bunyi gemuruh membuatku terhinjut sedikit.Jangan jerit Lerin jangan jerit,kau taknak perogol tu tau kau ada dalam rumah ni.


Dengan berhati-hati aku memulas buka tombol pintu,setelah bukanya aku nampak seseorang lelaki baring di atas katilku dengan senang lenangnya.Hati aku sedikit lega,entah kenapa muka lelaki itu memberi ketenangan sedikit kepadaku.


Namun aku tertanya,siapa lelaki itu.Sebab honestly,tidakpernah orang lain selain diriku dan tuan rumah yang pernah masuk rumah ini.Mulutku membuka bicara.

"Kau buat apa atas katil aku?"tanyaku.

Dia senyum sebelum menjawab.

"Baringlah,buat apa lagi."

ucapnya sewenang-wenangnya, seperti katil itu adalah miliknya.

"No,aku tahu tu.Siapa kau?"tanyaku ingin tahu.

Namun jawapan yang diberinya membuatku keliru.

"Katil lama kau."ucapnya ringkas.

"Huh??"aku terpaku di situ,kaku.Konfius,tidak tahu hendak menjawab apa.

"Kau disumpah oleh aku."ucapnya dan senyum sinis kepadaku.

"Eih,senang mak nenek kau je menyumpah aku!"ucapku tidak puas hati kepadanya.

"Well,kau telah langgar peraturan keturunan aku.Of course,I had no choice but tu sumpah u."ucapnya berlagak.

"Peraturan apa?"tanyaku.


"Peraturan keturunan katil spesies aku,kau bakar aku.Roh aku tak tenang,jadi kau kena jaga aku.Aku berada dalam jelmaan manusia.Ini rupa aku,kacak kan? jangan tergoda ya?"


aku memandangnya jijik,eih siapa nak tergoda? oh please jangan nak berlagak boleh tak? .Sungguh aku tidak boleh layan lelaki sebegini rupa.Aku duduk di tepinya,tanganku memegang bahunya.

"Apa nama kau katil?"tanyaku.

"Kim Seokjin,jangan cakap katil.Aku manusia pada saat ini."ucapnya duduk berdiri.Tangannya diletakkan di atas pehanya.


Senyuman dingin diberinya,aku berkerut dahi sebelum memperkenalkan diriku.

"Aku Lerin–"tidak sempat aku introduce dia mengacauku.

"Aku tahu kau siapa Lerin."ucap Mamat Seokjin itu.

"Kau stalker ke apa?"tanyaku terkejot.

"Mana ad–"

'Drrruh!'bunyi guruh kuar berbunyi.

"Argh!"aku memegang erat lengan Seokjin.

|tbc|

"The day I met u is when the rain.I truly like ur flaws.Its beautiful."

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝓑𝓮𝓭:𝕂𝕊𝕁 -.˜"*°• on going •°*"˜.Where stories live. Discover now