proloog

20 6 2
                                    

Een oude man zit alleen in een kamer en kijkt uit over de sterrenhemel. Over zijn hele gezicht zitten rimpels, rimpels die verhalen vertellen. Zijn ogen, zo helder en blauw als de zee stralen van wijsheid. Het is de waarzegger van Het rijk van de Edelstenen. Hij klemt een grote zwarte Obsidiaan in zijn hand. De druk in de ruimte neemt toe terwijl hij mompelt in een taal die voor velen een raadsel is. De Obsidiaan wordt feller als de man spreekt en zwakt af wanneer hij op een antwoord wacht. Een antwoord dat uit een ander koninkrijk komt. Een koninkrijk dat vroeger, nog niet zo heel veel maanden geleden, deel uitmaakte van een grootser rijk. Een grootser rijk dat bestond uit 2 machtige soorten mensen. De soorten werkten samen en waren onverslaanbaar. Tot nu. Nu zijn ze uit elkaar. Uit elkaar door een oorlog tussen de rijken.

Een melodieuze stem galmde door het hoofd van de man heen, in dezelfde taal als dat de man had gesproken. De taal van de sterren. Een taal die alleen te begrijpen is voor waarzeggers. De man knikt en bestudeerd de sterren nog eens goed. In de hoop hun vage boodschap goed op te vangen. Een boodschap die gaat over de toekomst van de twee rijken. Nog een keer kijkt hij goed naar de duizenden lichtjes die aan de hemel zijn vastgeplakt. De patronen die ze vormen zijn duidelijk en niet te missen. Ze vormen misschien wel de belangrijkste boodschap van de komende eeuw.

'Ik denk dat je gelijk hebt Somynia. Nee, ik weet het wel zeker.' fluistert hij zacht in het niets. De woorden worden opgenomen in de sterren en vervoerd naar een al net zo oude vrouw, een koninkrijk verderop. Zij is de bestemming van de woorden, de waarzegster van Het rijk van het Haar. Zodra de boodschap is binnengekomen bij Somynia klinkt er een tweestemmige voorspelling:

'Ooit een rijk zo machtig als heelal,
Nu in tweeën en een oorlog tussen al.
Bloedbaden en slagvelden,
Alleen de belangrijken telden.
Straks is het met die tijd over en gedaan,
Door een tweeling die vooraan de troepen zal staan.
Samen of tegenover elkaar is nog geheim,
Maar vroeg of laat zullen de rijken weer samen zijn.'

~~~

Geschreven door Linde

Rode DiamantWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu