Dini terduduk dimangkuk tandas bertutup.Air matanya mengalir.
"Kenapa...."
Dini mula teringat kenangannya yang tidak dapat dilupakan.
6 Tahun Lepas
Kelihatan sebuah keluarga bergerak menuju ke airport.Kesemua ahli keluarga berjumlah 5 orang.
"Kakak...kita nak pegi mana ni,"ujar Puan Aina kepada anaknya sambil merakam anaknya menggunakan kamera go pro.
"Nak pergi KOREAAAA,"ujar anak perempuannya yang berusia 10 tahun itu.
Kelihatan anak lelakinya yang berusia 8 tahun melompat ii mendengar kata-kata kakaknya tadi.
"Teruja betul anak ii kau ni kak,"ujar Khairul kepada Puan Aina.
"Biasalah bebudak,"ujar Fairuz, ayah kepada dua kanak-kanak riang itu.
"Dini....Daniel....jangan lari lari jauh dari ibu eh,"ujar Puan Aina kepada anak ii nya itu.
Merreka berdua mengangguk faham.Puan Aina hanya tersenyum melihat gelagat anaknya itu.
Puan Aina ke korea untuk membawa pelajar universiti ke universiti cawangan disana tetapi dia bercadang membawa satu keluarganya kesana supaya mereka dapatlah bercuti.
Setelah 7 Jam Penerbangan
Mereka sekeluarga turun dari pesawat menuju ke airport.
"Wahh dah sampai korea laa,"ujar Dini teruja.
Puan Aina tersenyum melihat anak ii nya.Mereka kelihatan bahagia sekali bila pertama kali menjejakkan kaki ke luar negara.
Puan Aina mula mencari pelajar universiti yang dibawanya bersama keluar dari terminal.
"Abang pergilah dulu hostel tu,"ujar Puan Aina kepada Fairuz.
"Ha abang pegi dulu eh,"ujar Fairuz sambil membawa dua orang anaknya diikuti adik iparnya,Khairul yang ikut bersama ke Korea.
Fairuz menahan taxi dan mereka masuk ke dalam.Sebaik saja pemandu bersuara,mereka membisu.....
"(Hai,awak hendak kemana?)"ujar pemandu tersebut.
"Aaa Khairul...Dia cakap ape tu?"ujar Fairuz bertanya kepada adik iparnya itu.
"Entah lah abang Fairuz,"ujar Khairul menggaru kepala.
Khairul mengeluarkan kad perniagaan hostel yang bakal mereka huni dan diberikan kepada pemandu tadi.Pemandu mengambilnya dan seakan faham siapa mereka.
"(Awak pelancong rupanya)"ujar pemandu itu.
Pemandu tersebut terus menarik gear dan memecut kearah hostel tersebut.Setelah sampai ke destinasi,Fairuz mula bersuara.
"How much?"
"2,832 won,"ujar pemandu itu.
"You can speak english?"tanya Khairul.
"Yes,little.Not the expert speaker but yes I can speak english,"ujar pemandu itu.
"Why you don't tell us earlier,"ujar Fairuz.
"You don't even talk english so I guess you know hangul language.Sorry for that,"ujar pemandu tersebut sambil garu kepala.
Mereka semua keluar dari kereta tersebut dan mula mendaftar masuk ke hostel.Puan Aina sampai tidak lama kemudian menggunakan van universiti cawangan bersama pelajar lain.
Mereka menetap selama 11 hari.Jadi banyak masa untuk satu keluarga itu meluangkan masa bersama.
Selepas 11 Hari Menetap Di Korea
YOU ARE READING
Sahabat Selamanya
Mystery / ThrillerSahabat?Apa perbezaan sahabat dengan kawan? Persoalan yang sering dipersoalkan. Kisah seorang remaja yang menetap di sekolah asrama berprestij tinggi mengharungi hidup sukar dalam diam.Dengan kemunculan kehidupan masa silam terjerumus..... Program...