PART 4💜

169 34 2
                                    

[ Incheon flower paths garden ]

Jimin tersenyum senang melihat adik kesayangannya gembira meneroka setiap pelusuk taman bunga itu. Nasib baiklah harini dia cuti jadi dapatlah dia luangkan masa bersama jihyo itu.

Jihyo sesekali dia menangkap gambar beberapa bunga yang menangkap perhatiannya dengan menggunakan camera kesayangannya. Camera yang di gunakan oleh setiap photographer itu. Itu sudah menjadi cita cita nya dari dulu lagi.

Jimin teringat pula dimana dirinya dijadikan model untuk gambar nya beberapa tahun yang lepas. Geli hatinya apabila teringatkan kejadian itu balik. Kononnya jihyo itu mahu mengasah bakat fotografi nya itu.

Sudahlah dia menjadi model pakaian perempuan. Haih, nasiblah dia sayang adiknya ni jadi dia pasrahkan ajelah jiwa dan raga dia kepada jihyo untuk bereksperimen dirinya itu.

Deringan telefonnya membuat dirinya sedar dari lamunannya lalu mengangkat panggilan telefon tersebut.

" ha, kau dekat mana ni ? Aku tak buka cafe tau harini, jangan pulak kau pergi sana cari aku dengan namjoon pulak " uiar seokjin ditalian.

" aku dekat taman bunga incheon ni ha.. bawak hyo jalan jalan. Apahal tak buka pulak cafe kau harini ? Bukan ahad ke kau cuti ? Baru nak lepak.. " jimin membalas sambil memerhati gelagat jihyo yang tekun sedang menangkap gambar bunga matahari itu.

" kau ni ada amnesia ke apa ha ?! Kan aku dah cakap awal haritu lagi yang aku uruskan makanan untuk majlis hari jadi si alien tu ! Ha ! Kau jangan lupa datang pulak, bawak hyo sekali "

" iyelah ! Kalau kau bebel sambil esok luas pun tak habis ! Ok bai !! " jimin terus saja memutuskan panggilan telefon itu tanpa mendengar balasan dari seokjin itu. Pasti saja dirinya dimaki ! Ahahahaah

Jihyo berjalan kearahnya sambil tersenyum lebar. Jimin langsung saja berdiri menunggu jihyo. Handbag adiknya dipegang kemas olehnya.

" oppa kajja ! Jihyo rasa nak pergi kedai camera kejap. Nak tengok lens baru dekat sana " jihyo mengujar sambil memaut lengannya dengan jimin itu.

" kurae ? Jom , lepas tu kita pergi mall pula ya.. oppa nak beli barang dekat sana " jimin tersenyum senang melihat rasa jihyo disisinya.

Gaya mereka berdua sudah macam pasangan kekasih saja. Lihat saja la baju mereka berdua sedondon itu. Bukan apa, senang dia nak menghalau lelaki yang cuba untuk mendekati adiknya itu. Overprotective brother la katakan. Lagipun, siapa tak sayang adiknya yang gojes ni kan ?

▪︎
▪︎
▪︎

" chukahae taehyung oppa ! Maaflah hadiah jihyo biasa saja.. hehehehehe " ujar jihyo tersengih malu. Dia bukan pandai sangat dalam beli hadiah untuk lelaki selain daripada oppa dan appanya. Rasa janggal pula.

" ah ! Takpe, daripada takde langsung kan ? Orang tu, dari dulu lagi tak bagi hadiah pada oppa tau ! " taehyung membalas seakan menyindir seseorang sambil matanya melirik ke arah jungkook di tepinya itu.

Jungkook sudah menayangkan muka poker facenya. Ada saja kembar bengong dia ni cuba cari pasal dengannya itu.

" tak habis habis nak bergaduh je kerja, cuba jadi macam aku dengan adik aku ni.. ha, aman makmur hidup aku ! Hoho jangan jeles ! " sempat lagi jimin mencelah. Jihyo sudah menampar perlahan tangan oppanya itu. Nanti kasar kasar menangis pula.

" kau untunglah jimin, ada adik yang lemah lembut.. paham kau.. yang ni ? Haktuih ! Menyimpang terok ! " ujar taehyung lagi. Jungkook sudah mengetap giginya geram. Boleh pulak dia di malukan depan babygirl dia tu ! Nak kena ni !

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 08, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Pujaan Hati Mr CeoWhere stories live. Discover now