-OnE-

75 13 22
                                    


<A Blink Of Eyes>

^Caught in a lie^

AKU memeluk erat selimut ditangan.Air mata tak habis-habis turun.

Aku,dengan Daniel.Tak berbaju,Dekat atas katil.Korang expect kami buat apa?

Tak,kami tak buat apa.Jangan cakap yang aku dah buat benda tak senonoh dengan dia.

Tak.

Tolong.

Sumpah,aku tak sedar.

Mulut aku terkunci sebab ketakutan yang melanda sekarang tak dapat dibendung.

"Appa suruh kamu tengokkan Saery,Bukan buat benda tak senonoh!"

Jerkahan Appa Han membuatkan bahu aku terhinjut.Mama disebelah menangis teresak dah.

Daniel disebelah aku pandang.Dia serabaikan rambut dia kemudian dia bangun menarik comforter menutupi bahagian badannya yang terdedah.

Nasib aku baik,comforter ni besar.

"Kami tak buat apa-apa pon appa.Tolonglah percaya."

Suara dia cuba menegakkan keadilan.Tapi malangnya....

"Kamu ingat appa ni buta ke?Appa nampak segalanyalah!..Jangan ingat appa ni bodoh,Daniel Han."

Dia serabutkan kepala dia lagi sekali sebelum pandang aku.

"Saery,say something.. kita tak buat apa-apa kan?"

Muka dia mengharap dengan suara mengeluh berat yang keluar tak henti-henti.

"Saery!Cakaplah!"

Bahu aku digoncang tapi mulut aku terkunci.Rapat.Mata aku tak habis-habis keluarkan air mata.

"Kamu berdua kena kawin."

Kata-kata yang keluar dari mulut Appa Han membuatkan aku terus toleh dan menghadap muka Mama

Dia nampak sangat kecewa.


AKU memeluk lutut.Aku dan Daniel ditinggalkan sendirian dalam bilik ini untuk membuat perbincangan.

Perbincangan apalagi?

Aku sendiri takut dengan semua ni.Yaa,aku tak sedar apa yang berlaku.

Apa yang aku ingat...

Aku minum air dekat dapur.Dan aku dah tak ingat apa-apa.

Apa aku dah buat sebenarnya?

"Kenapa kau tak cakap apa-apa depan Appa tadi?Kau memang sengaja kan?"

Bahu aku dicengkam kuat membuatkan aku meringis sakit.

"A-aku terlalu takut tadi l-lagipon,kita t-tak buat apa-apa  pon kan?"

Nafas dia menampar pipi aku kerana jarak kami sangat dekat sekarang ni.

"Aku taktau.Aku tak boleh nak  jamin apa-apa,Rim"

Dia jarakkan muka kami.Tangisan aku turun lagi buat kali kedua.

"T-takkan kau tak ingat apa-apa?"

Lengan dia aku tarik tapi apa yang aku dapat adalah dengusan marah dia.

"A-apa kita nak buat sekarang?"

Tanyaku perlahan.Taknak naikkan amarah dia.Sepatutnya kami berbincang cara elok.

Bukan gaduh-gaduh.

"Apa,apa? Kita ikut jelah cakap Mama dengan appa."

Lepas dia cakap,terus dia bangun dan blah masuk toilet meninggalkan aku yang termanggu-manggu.

I-ikut cakap Appa dengan Mama bermakna....

A-aku kena kawin dengan dia?

Aku.Belum.Bersedia.

-TBC

A Blink Of Eyes [박지성]Where stories live. Discover now