[40]

656 22 11
                                    

DIT IS DE TWEEDE UPDATE VAN VANDAAG, DUS MAKE SURE DAT JE HET VORIGE HOOFDSTUK OOK HEBT GELEZEN!

zaterdag 29 september 2018, 15:06 uur
[Jessica Hayes]

'We zijn er', zegt Niall. Ik kijk met grote ogen naar het reusachtige huis dat voor ons staat. En ik herken het uit duizenden. Ik heb zo veel foto's van dit gebouw gezien.

Hier wonen Louis en Harry. Louis Tomlinson en Harry Styles. 'Wat doen we hier?' vraag ik, terwijl ik het eigenlijk al weet.

'We gaan even bij wat oude vrienden op bezoek', grinnikt Niall. 'Hier woont Louis. En Harry', zeg ik. 'Yes they do. Kom.'

Hij pakt mijn hand en samen lopen we naar de voordeur. 'Weet je hoe erg ik fan van hen ben?' vraag ik hardop. 'Ja, daarom heb ik je meegenomen. Eigenlijk best wel mooi hoe jij fan bent van bijna iedereen die met de X Factor mee deed, maar mij niet herkende...' 

'Nu ben ik je grootste fan', lach ik. 'I know.' We lopen de veranda op en de lavendel aan weerskanten van het huis ruikt heerlijk.

'Okay, gimme a minute, will you?' zeg ik zenuwachtig. Ik ken Louis natuurlijk al, maar ook Harry Styles is op het moment een van de meest bekende artiesten! 

Ik spring een paar keer op en neer en haal diep adem. Niall staat schaterlachend naar me te kijken. 'Stop met lachen', zeg ik. 

Ik haal snel een sigaret uit mijn tas en steek 'm op. 'Ik zal niet binnen roken. Daar heeft Haz een hekel aan', zegt Niall, die nog steeds stuk gaat van het lachen. 

'Ik ben nu niet binnen, am I?' 'Nee, ik zeg het alleen. Niet gelijk zo chagrijnig, my little sunshine.' Ik rol met mijn ogen om de belachelijke koosnaam.

Ik inhaleer diep en wanneer de sigaret bijna op is, druk ik 'm uit. 'Waar moet ik 'm laten?' vraag ik. 'Daar staat een asbak.' 'Thank. Goodness.'

Ik gooi de sigaret erin en dan pakt Niall mijn zweterige hand. 'Ready?' 'I guess.' Niall trekt me mee naar de voordeur en drukt op de deurbel. 

Ik hoor een hond hard blaffen en glimlach. 'Clifford, af!' hoor ik Louis zeggen, waarna het geblaf stopt.

De deur gaat open en Louis kijkt ons aan met een brede glimlach. 'Hi! Kom binnen', zegt hij. Ik stap na Niall de grote hal in. 

'Nou, welkom in ons huis. Darling, Niall is er!' roept hij erachter aan. Ik hoor wat gestommel van de trap en even later staat Harry Styles voor mijn neus.

Hij draagt een grijze joggingsbroek en een zwart t-shirt. In zijn haar zit een gele scrunchie en hij draagt witte sokken. 

'Hey, Nialler!' Harry geeft Niall snel een knuffel en geeft mij daarna een hand, 'I'm Harry', zegt hij. 'Eh, ik ben Jessica', zeg ik zenuwachtig. Harry glimlacht lief naar me en legt zijn hand tussen mijn schouderbladen.

'Lou, ga je ze nog de woonkamer in laten of blijven we op de gang staan?' vraagt Harry met opgetrokken wenkbrauwen. 'Fucking hell, Hazza. Ze zijn er twee seconden. Kom binnen.'

Louis duwt een grote deur open, waardoor we in een grote, modern ingerichte woonkamer komen. 'Willen jullie wat te drinken? Thee?' vraagt Harry. 

Niall en Louis ploffen neer op de banken en ik ga snel naast Niall zitten. 'Ja, lekker', zegt Niall. Louis knikt. 'Wil jij ook, Jessica?' vraagt Harry. 'Ja, graag. Bedankt.' 

Harry glimlacht en draait zich om en gaat naar de keuken. 'Dus jullie twee zijn een ding nu, hè?' zegt Louis met wiebelende wenkbrauwen.

'Zeker', zegt Niall, waarna hij zijn arm om me heen slaat en me naar hem toetrekt.. 'Louis, je hebt de koekjes laten verbranden!' roept Harry teleurgesteld vanuit de keuken.

'Oh God.. Ik zei nog dat hij mij niks moest laten bakken...' Louis zucht en staat op, waarna hij naar Harry toe gaat.

'Leuke verrassing?' vraagt Niall. Ik knik, 'De beste.' Een trotse glimlach ontstaat op zijn gezicht.

'Guess what! Ze zijn toch niet verbrand!' zegt Louis opgelucht, terwijl hij de kamer weer in komt. Harry loopt vlak achter hem. Hij zet een dienblad met vier kommen thee op de tafel.

'Louis, ze zijn wel verbrand! Je hebt geluk dat ik gisteravond er ook al een paar had gebakken, gezien ik wist dat het nooit goed ging komen.' 'Heerlijk, dat vertrouwen', lacht Louis.

'Hoe laat komen-' begint Harry, maar Louis geeft hem een klap tegen zijn achterhoofd en kijkt hem waarschuwende aan. 'Oh ja', zegt hij snel waarna hij over zijn hoofd wrijft.

Niall en ik kijken elkaar met een geamuseerde blik aan. 'Moest dat zo hard?' vraagt Harry dan. 'Ja, anders had je het verpest..' Ik kijk de mannen vragend aan, maar nog voordat ik wat kan vragen, gaat de deurbel.

Harry staat op en loopt naar de hal toe. Louis leunt naar voren en steunt met zijn ellebogen op zijn knieën terwijl hij zijn handen samen vouwt.

'Tommo!' hoor ik achter mij en verbaasd draai ik me om. Zayn en Liam staan achter ons. 'Oh my God!' fluister ik, terwijl ik Niall met grote ogen aan kijk.

'Hey Nialler, en Jessica?' zegt Liam. 'Eh, ja! Hoi!' Ik sta op en wil hem een hand geven, maar hij trekt me gelijk in een knuffel. Zayn slaat daarna ook zijn armen om mij heen.

'Lang geleden sinds we elkaar allemaal gezien hebben!' zegt Niall, terwijl hij Liam op zijn schouder slaat, 'Meestal kan er wel iemand niet..'

Nadat de jongens tot een band zijn gevoegd bij de X Factor, zijn ze nadat ze verloren hadden niet samen door gegaan. Zayn was de eerste wie een album uit bracht. Alleen Louis en Liam hebben nu nog geen album uitgebracht, maar Liams EP is geweldig. En de singles van Louis natuurlijk ook.

Er zijn een paar mensen die fan waren van de band, die One Direction heette, en de meesten daarvan zijn nu nog steeds fan. En er zijn sinds de nieuwe nummers natuurlijk ook veel fans bij gekomen.

'Zullen we een film aanzetten?' stelt Harry voor, wanneer iedereen op de banken zit. 'Nee',  zegt Louis, 'Ik ga niet nog een keer The Notebook kijken, hoor..' We schieten allemaal in de lach, terwijl Harry met een pruillip naar Louis kijkt.

'We kunnen ook Harry Potter kijken', stelt Liam voor. 'Ja!!' zeg ik enthousiast. 'Nou, je hebt geluk dat je hier de meest gastige gast bent', zegt Louis. 'Oh ja?' 'Ja, jij bent hier nog nooit geweest.' 'Gastige gast.. Mooie uitspraak', lach ik.

Harry staat lachend op en trekt een kast open, die vol staat met DVD's en CD's. Hij pakt uiteindelijk de eerste film van Harry Potter en doet 'm in de DVD-speler. 

Wanneer we na het eten weer in de auto stappen, kijk ik Niall met een glimlach aan. 'Dit was echt de beste dag ooit. Thanks.' Er ontstaat een warme glimlach op Nialls gezicht en hij kijkt me aan. 'Ik ben blij dat je het leuk vond.' 

Hij drukt een kus op zijn lippen en scrunch mijn gezicht. Hij start de auto en rijdt terug naar zijn huis.

~~~
HET VOLGENDE HOOFDSTUK STAAT AL ONLINE !

geplaatst op 09-06-2020

If You Need Me✓Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu