[Kindness✨]

28 3 0
                                    

•Your POV•

Aku dalam perjalan ke tempat kerjaku,ya,aku hanyalah seorang pekerja sambilan di sebuah kedai runcit yang tidak jauh di kawasan kejirananku.Tiba-tiba aku terlihat sekelompok lelaki yang berbadan sasa,mereka adalah gangster yang selalu datang untuk menuntut hutang.Seorang lelaki bertatu harimau dilengannya mencengkam leher seorang wanita tua,melihat keadaan itu aku pun menuju ke arah mereka Dan aku pun merauh."Hoiiii!!!"kataku lalu melepaskan cengkaman tangan lelaki itu."Lu siapa?jangan masuk campurlah,kalau tak awak akan kena!"kata lelaki bertatu harimau itu."Waa...apa kesah!!kalau nak minta hutang biarlah elok² janganlah sampai nak buat orang tua macam ni!!"Kataku dengan tidak puas hati."Ohhh!!minta elok²?!macam mana nak buat macam tu kalau orang tua tu tak bayar,dah setahun dah kitorang sabar sama dia!!!"katanya."Ketepilah,jangan masok campur!!"kata seorang lagi lelaki yang berambut punk lalu menarik tangan ku sehinggakan ku terjatuh.Mereka pun mula membelasah wanita tua Dan seorang budak perempuan yang berumur dalam lingkungan 5-6 tahun.Aku pun segera bangun dan melindungi dua beranak.Aku dipukul Dan disepak Tampa belas kasihan sehinggalah mereka jemu."Luu,ingat ohh kalau lu tak bayar habislah lu..."kata lelaki berambut punk itu.Mereka pun menninggalkan kami bertiga."Nenek & adek tak apa² ke??"soalku."Tidak,cu~"jawab wanita tua itu.Pada masa yang sama kanak² kecil itu menggelengkan kepalanya menandakan dia tidak menggapa-apa.Aku pun mengajak dua beranak ke rumahku dengan keadaan yang kakiku yang sakit.

Setelah sampai dirumah aku pun menyuruh mereka berehat."Nek,dek...berehatlah yaa...nah ni selimut untuk Nenek Dan adek"Kataku setelah mengambil selimutku di dalam almari.Aku pun membersihkan diriku.Ku menatap cermin dan kelihatan lebam dibahu kiri Dan kananku begitu juga dengan pergelangan tanganku."haiiihh~apa aku nak buat sekarang ni?"Soalku pada diriku sendiri.

Selesaiku membersihkan diri Dan bersiap,ku menyediakan makanan untuk dia beranak."Nek,dek Mari makan~"ajakku.Mereka pun menuju ke arah meja makan lalu duduk."Nenek & adek mesti belum makan lagikan?Makanlah..."Kataku."cu...terima kasih yaa~🥺"kata Nenek itu.

[Author:arrrr...serabutlh author nak pakai Nenek je ke atau tukar?arrr...lantak arrr😵]

Aku hanya mampu tersenyum kerana terlalu kesiankan dua beranak."Apa yang harusku lakukan??Aku hanyalah orang sederhana dan aku harus membantu orang yang dalam kesusahan ini"Kataku dalam hati.

:Malam itu...
"Nek,dek korang duduk dekat rumah je yaa?Saya nak pergi kerja dulu.."Kataku."Baiklah cu...hati-hati ya.."pesan Nenek.Aku hanya mengganggukkan kepala Dan berlalu pergi.

•END YOUR POV•


Y/N berkerja sambilan waktu malam di sebuah bistro. Setelah sampai y/n terus memulakan kerjanya di bar.Beberapa jam kemudian, datang seorang lelaki yang sangat bergaya,kacak Dan kelihatan seperti orang kaya.

Beberapa jam kemudian, datang seorang lelaki yang sangat bergaya,kacak Dan kelihatan seperti orang kaya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Saya nak Bacardi"katanya pada y/n.Y/n pun menghidangkannya untuk lelaki itu.Lelaki terus meminum seteguk air sampai habis,y/n yang mengemas cawan terkajut melihat namja itu tiba-tiba pengsan."Encik!Encik!?"panggil y/n sambil menggerak lelaki itu.Orang yang berasa dibar kurang jadi keadaan tidak riuh.Y/n segera memanggil managernya untuk membantunya membawa lelaki itu ke bilik rehat khas mereka.

Beberapa minit kemudian lelaki itu tersedar."Saya dekat mana ni??"soalnya lalu melihat keadaan sekeliling.

"Saya dekat mana ni??"soalnya lalu melihat keadaan sekeliling

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Awak dah bangun?!"Kata y/n seperti risaukan keadaannya."Siapa awak?"soalnya."Saya y/n,awak pengsan tadi selepas awak minum"kata y/n."Aisshhh...pa Saya buat ni?!!!"marah lelaki itu pada dirinya sambil menggosokkan kepalanya sampaikan serabut.Lelaki itu terus bangun dan menninggalkan y/n berseorangan di bilik itu.

Author:
"Macam mana guys?? Okay Tak? Saya Harap korang enjoy ya ff ni...sorry kalau Ada typo sbb Saya pun manusia yang pernah buat Salah Dan silap,ky😁😆 and jangan Lupa tekan star 🌟 Kat bawah ni ya...Commentlah yang positive je ya💐jangan Lupa juga share Kat kawan²,cousin Dan byk lagilh yaa?...Bye that all for this part"

Follow ig saya✨
Instagram:@tayz5_

[Xiumin,Malay.Ff]; HIS DATE💓Where stories live. Discover now