[What you want?✨]

25 3 4
                                    

Setelah seminggu Nenek Dan adek itu tinggal bersama y/n,Y/n berkerja keras untuk mencari belanja Dan duit untuk membayar hutang nenek.Y/n telah mengutuskan bahawa dia akan bertanggungjawab bagi pihak Nenek.Dia mula menganggap dua beranak sebagai keluarga sendiri. Y/n telah dibuang kerja di cafe kerana kejadian tempoh Hari jadi dia hanya akan kerja pada waktu malam di bistro.Y/n mula mencari kerja yang tetap tetapi dia tidak diterima banyak kali.

Malam itu y/n berkerja seperti biasa.Beberapa jam kemudian seorang lelaki datang ke bar Dan duduk di hadapan y/n.Pada masa itu y/n sedang menyusun botol² alkohol,jadi dia tidak perasan kedatangannya."Pstt!!awakk!!Pstt!!"panggil lelaki itu. Y/n berpaling ke arahnya."Awak?!kenapa-"belum habis kata²y/n lelaki itu memotong kata²nya.

"Saya tahu yang Saya Tak boleh minum alkohol,tapi Saya datang bukan sebab nak minum dekat sini"katanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Saya tahu yang Saya Tak boleh minum alkohol,tapi Saya datang bukan sebab nak minum dekat sini"katanya."Habistu~?"kata y/n."Saya datang nak jumpa awak🤪"katanya."Buat apa nak jumpa Saya,Saya bukannya Ada apa² dengan awak pun😅."kata y/n."Ohh...ya...nah"katanya lalu menghulurkan kad dari poket bajunya.Y/n pun dengan murah hatinya dia menerima kad itu."Kim Minseok?! XMN COMPANY?!"Y/n membaca tulisan yg tertulis di kad tersebut."Panggil je saya Xiumin😉"katanya.

[Throwback sehari selepas kejadian kemabukkannya di bistro.]
"Aerghh...apalah aku ni"keluh Xiumin sambil mengaru kepalanya tidak gatal itu."Japp...arghhhhh....apalah aku ni"Xiumin menghempap mukanya dengan batal kusyen."Malunyaa...apa aku nak buat"katanya lagi"haaa...*smirk*"katanya lagi seperti ingin membuat sesuatu.

*smirk*"katanya lagi seperti ingin membuat sesuatu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[End throwback]

"Hmm...awak?!hmm...Y/n?! Saya nak minta tolong awak boleh??"soal Xiumin pada y/n yg sedang menghidang air pelanggan lain."Yaa..apa dia??"jawab y/n. "Boleh tak awak rahsiakan pasal saya mabok haritu??(nada rendah)"kata Xiumin."Hmm..boleh!tapi..."belum habis kata² y/n, Xiumin memotong "tapi apa??apa awak Saya akan bagi...beritahulah?!"kata Xiumin.(Author:"Otak diaaa!(padahal aku yang buat ff ni😂))."Hmm...nanti²lah saya beritahu"kata y/n."Halahhh...awak ni!cakap jelah...segan pulak dia ni!(Author:otak anggg!!)"kata Xiumin yang tertunggu² permintaan y/n."Saya tengah kerja ni,janganlah kacau! Nanti boss Saya marah lakk...pasti kena pecat,manalah aku nak Cari kerja lagi~"kata y/n."Ehhh...okaylh..."kata Xiumin (Author: Jagong kauuu!!)"Gilaaaa kee!!! Apa yang okay nyeee!!dah aku nak kena bayar hutang lagi nak bagi adek dengan Nenek aku makan lagi!"kata y/n agak geram.(Author:Ehhhh....sabar sis,jangan marah sis)"Otak hanggg!!!"marah y/n."Janganlah marah aku,aku memang Ada otak"kata Xiumin."Aku bukan cakap dengan kau,tapi tu Author yang tengah buat ff ni arrr,dari tadi dia tulis otak!otak!dah kena virus zombie kee??eh,baru ku teringat virus covid-19, To reader yg tengah baca ni en please stay at home,kita jaga kita,Tak perlu nak keluar rumah gedik² bagai,Yee? Stay at home sajeee,kalau boring bacalah ff Author kiteeee ni,haaa... gitewwww!(Author:psssttt!!dahhh dah macam sajat ku dengar,giteww gitewwww,aku nak sambung ni)Okay, author"kata y/n."Dah habis cakap dengan reader kita??"soal Xiumin."Dah..."jawab y/n ringkas."Kalau kau kena pecat...Saya boleh tolong bagi kerja dekat syarikat Saya."kata Xiumin."Gila~awak ni...aku Tak layak kerja dekat syarikat ² ni bagai...aku bukannya reti pun."kata y/n. "Kalau awak Tak reti Saya boleh tolong ajar awak"kata Xiumin."Cehh..senang je awak cakap...ni(tunjuk diri awak sendiri)Saya ni yang kena faham Dan belajar pasal marketinglah,apalah,ntahlah byk lagi"kata y/n."Takpe...aku okay je...asalkan awak dapat belajar sikit demo sedikit'bak kata pepath sikit² lama² jadi bukit."kata Xiumin."oi!pepatah tu untuk orang yang nak menabung mana Ada kaitan dengan belajar ni bagaii"kata y/n.

Author:
"Macam mana guys?? Okay Tak? Saya Harap korang enjoy ya ff ni...sorry kalau Ada typo sbb Saya pun manusia yang pernah buat Salah Dan silap,ky😁😆 and jangan Lupa tekan vote✨ Kat bawah ni ya...Commentlah yang positive je ya💐jangan Lupa juga share Kat kawan²,cousin Dan byk lagilh yaa?...Bye that all for this part"

Follow ig saya✨
Instagram:@tayz5_

Kalau dah baguslah yaaa....haaa...gitewwww😂✨

Bye👋✨see you next part💓😘✨

[Xiumin,Malay.Ff]; HIS DATE💓Where stories live. Discover now