Part 3

223 2 2
                                    

سورى جداا بجد على التأخير غصب عنى والله .....

انتهى البارت الى فات على فهد و اسد و هما بيقولوا ........

اسد : مكنتش اتوقع تغيرهم دا نهائى ..

فهد : عندك حق دول اتغروا ١٨٠ درجه بس دمهم خفيف و كيوت اوى ..

اسد : بص انت اخويا اه لاكن اتكلم عن الى يخصك و متجمعش ...

فهد : احنا بدأنا بقا و بعدين فيهم الى يخصك علشان ابعد و بعدين انت عارف انا بتكلم عن مين كويس فامتقلقش ياخويا ....

اسد : طيب كويس يلا بقا ننزل يا فالح علشان جدك اكيد عايزنا تحت علشان الغدا .........

و ارتدى اسد تيشرت اسمر بنص كوم بيتى و بنطلون قطن لونه رصاصى و فهد لبس تيشرت قط ابيض و بنطلون اسمر بيتى و نزلوا .........

و تحت على سفره الطعام كان يجلس كلا من الجد على رأس الطاوله و على الجانب الايمن له ابنه احمد و بعدها زوجته نيفين و على الجانب الايسر ايمى و نورا و كانوا قاعدين .....

ايمى : جدو انت مانعنا نأكل ليه يا جدو انا جعانه اوى.....

الجد : هنستنى ولاد عمك لما ينزلوا دول اول مره هيأكلوا معانا .....

نورا : والله بقا احنا بقا نموت من الجوع علشان البهاوات اتأخروا على الاكل ....

فهد : ولا تضايق نفسك يا جميل ادينا جينا اهو بسرعه رأفتا مننا انكو جعانين يعنى ....( قال كدا و هو نازل مع اسد على السلم و فور ما انهى كلامه بص لجهة اسد و وجده يتحكم بغضبه بصعوبه جداا كأنه اسد فعلا و سوف ينقض على فريسته ....)

ايمى : لاء و الله مش قادره الحقينى يا نورا لحسن هدوخ من كتر العطف الى بيصر ...(بترد عليه بتريقه )

نورا : ماما نيفو الحقى بقا هاتى طبق و حوشى العطف الى بيصر من ابنك لحسن يغرق البيت ههههههه..( و عندما قالت نورا ذلك لم يستطع الجميع ان يكتم الضحك اكتر من ذلك فظل الجميع يضحك طبعا الا هاتان العينان التى تشعان شرارا ..)

نفين : بس يا بت يا نورا انا ولادى عسل ياختى ماشاءالله عليهم ربنا يحرسهم ....

ايمى : شغلى المروحه يا زينه ( الخدامه ) لحسن العسل هيسيح مننا ههههه....

الجد : خلاص خلصتوا ضحك يلا بقا كلكوا ابدأوا اكل ....

ايمى و نورا فى نفس الوقت : اخيرا افراج .....

و ظل الكل يأكل الى ان انتهوا من الاكل  و اجمعهم الجد فى غرفه الجلوس .......

الجد : طبعا يا ولاد انا غربتكوا كتير عارف بس كل دا علشان مصلحتكوا و دراستكوا و من بكرا هتنزلوا الشغل علشان تباشروا الشغل فى الشركات و تديروها انتو الاتنين ...

اسد : لو سمحت يا جدو انا كنت بنفكر انا و فهد فى الموضوع دا من فتره و كنا بنقترح ان حضرتك تسيب الشغل زى ماهو حاليا لانى انا و هو بنفكر نبدأ من السفر و نأسس شركاتنا الخاصه بينا الاول  ....

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: Jun 05, 2020 ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

احببت طفله حيث تعيش القصص. اكتشف الآن