فى قصر من اكبر قصور مصر جميعا يشتغل الجميع على قدم و ساق و كيف لا و اليوم سوف يعود احفاد هذا القصر الغائبين من 9سنوات و فى غرفة الفتاتين ...
نفين : نورا ايمى اصحوا بقا ولادى جاين انهارده مش هتفرحوا معايا ..
نورا : خمس دقايق بس ي ماما و هقوم ارقصك مش افرحك بس ...( ملاحظه بينادولها ماما هى الى مربياهم )
ايمى : وانا هشغلك مهرجانات يا ماما بس سبينى انام شويه ..
نفين : لاء لاء مش ممكن هى دى تربيتى انتو اتعلمتو الحاجات دى منين انتو هتجبولى شلل اه ياتعبي الى راح يانى ....
ايمى بطفوليه : والله ماليش دعوه يا ماما زمايلى فى الثانوى هما الى علمونى 😊
نفين : طب يلا بقا قوموا و اجهزوا علشا جدكو قال انكو هتروحوا مع عمكوا تستقبلوهم فى المطار .
نورا : طب واحنا مالنا داحنا حتا منعرفهومش دول تسع سنين يا هووه .
نفين : يلا بقا علشان خاطرى انا و بعدين هصر على جدكو يعمل حفله علشان تتبسطوا بس لو مرحتوش خلاص بقا ..
ايمى : هو احنا نقدر ي جميل جهزى انتى بس الحفىه و ملكيش دعوم علقه تفوت ولا حد يموت.
نورا : ماما اهم حاجه بس ولادك دول مزز ولا اى كلام ..
نفين : بنت عيب كدا و بعدين دول ولادى مش اى حد اكيد طبعا .
نورا : عموما متعجلش ي جميل ادينا هنشوف بقا البطيخه قرعه ولا حمره 😂😂
نفين : مستحيل تكون دى تربيتى لاء مستحيل انا همشى احسن يجرالى حاجه بااى ...
و قامت الفتاتان ليبدلوا ملابسهم و ينزلوا ملابسهم و لبسوا شبه بعض ( ملاحظه هما محجبين )
و فى مكان اخر فى امريكا يعود اسد و فهد من الجرى و يذهب كلا منهم لياخد شاور و يبدل ملابسه و يدور كالاتى ....
فهد : بقولك ايه هما تفتكر نورا و ايمى دلوقتى عاملين ازاى ..
اسد : هو انا كنت شوفتهم دول حتى من ساعت ماسافرنا و هما حتى كبروا و متواصلوش معانا ..
فهد : مهو برضو يا اسد ها كانو صغيرين اوى لما سافرنا اكيد مش فاكرنا يعنى نعتبر اغراب بالنسبلهم بس انا متشوق اعرف اتغيروا ازاى