Legalni seks

700 43 144
                                    

Smije li cura od 14 godina biti u ljubavnoj i seksualnoj vezi s dečkom od 30? Smije li cura od 14 godina stupiti u seksualne odnose s dečkom od 16? Što će se dogoditi ovom od 30, a što ovom od 16?

Činjenica je da, kad dođemo u godine sa sufiksom "teen" hormoni počinju ludovati: sve bismo htjeli odmah i sada, htjeli bismo biti odrasli što prije, ljutimo se što to još nismo i krećemo eksperimentirati i ispitivati vlastitu seksualnost. Biološki smo spremni, no jesmo li psihički? Stručnjaci će odlučno reći NE, jer dolazak prve menstruacije ne znači automatski i dolazak zrelosti.

Znate li da većina zemalja ima zakonski određenu dobnu granicu kad je legalno stupiti u seksualne odnose s osobom te dobi? Zove se dobna granica pristanka - "age of consent". U Europi se taj raspon kreće od 13 do 18 godina, a u najvećem broju zemalja je 16 godina. Seksualni odnos starije osobe s onom mlađom od dobne granice smatra se "zakonskim silovanjem" za što se ide u zatvor. I pri tome uopće nije bitno je li ta mlađa osoba dobrovoljno pristala na seks ili je bila na bilo koji način prisiljena - ucjenom, drogom, fizičkom silom...

Eto, razvezla sam, a u stvari sam htjela da mi odgovorite na dva pitanja.

1. Znate li koja je dobna granica pristanka u vašoj zemlji? (molim vas da kod odgovora naznačite koja je to zemlja)

2. Što mislite, koja bi bila optimalna dobna granica pristanka (kad je tinejdžer spreman za seks i sve što uz njega ide, ne samo fizički nego i psihički)?

a) 14 godina

b) 15 godina

c) 16 godina

d) 17 godina

e) 18 godina

Naravno, možete mi odgovoriti i zašto to mislite. Voljela bih da se u odgovaranje uključi što više tinejdžera jer je njihovo mišljenje o tom pitanju važno, a rijetko kad ih se za bilo što pita. E pa ja vas pitam i rado ću pročitati vaše odgovore.

* * *

Ekipa, ovaj sam random zamislila kao mjesto gdje se možemo preispitivati, anketirati, debatirati... Nadam se da ćete se uključiti. Predlažite mi i sami teme za raspravu.

Hajde reciWhere stories live. Discover now