Hyungwon

32 3 0
                                    

Hyungwon memandang sekeliling biliknya.Biliknya penuh dengan berbagai jenis jam....
Dia menyentuh salah satu jam itu.

"Aku tertanya.....masa tu....wujud ke?"Soalnya.

Tiba²,jam ii dalan bilik tu berputar lawan arah jam.

Hyungwon sikit pun tak rasa hairan...

Sebab itu la apa yang dia lakukan...

Putarkan masa

Ibunya memasuki bilik.

"Hyungwon,jom turun makan?"katanya.

Hyungwon hanya mengangguk lalu ikut ibunya ke ruang makan.

"Hyungwon gwenchanayo?Kenapa muka kamu monyok ni?"Soal ayahnya sambil tersenyum.

"Appa,sampai bila kita kena hidup camni?"Soal Hyungwon dengan perasaan kesal.

"Apa maksud kamu?"Soal ayahnya lagi.

"Kita hidup lama sangat....tapi takde satu perkara pun buat saya gembira....appa...saya tak faham."

Ayah Hyungwon memegang bahunya.

"Kamu akan faham satu hari nanti....ia takkan terlalu lama."

"But,why!?Kenapa saya mesti kena tunggu?Kita....macam tak wujud....masa tak wujud untuk kita....kewujudan kita....macam samar ii.Wae?"Soal Hyungwon sambil menangis.

Ibu Hyungwon memeluk anaknya itu.

"Ini tugas keluarga kita,Hyungwon.As time traveller,kamu terpaksa hadapi semua ni.Kamu perlu kawal semua masa ni."Kata ayah Hyungwon tegas.

"Awak,dah la tu.Jangan paksa dia.Dia muda lagi..."Pujuk ibu Hyungwon.

Hyungwon masih menangis dalam dakapannya.

"Sebab dia muda lagi la saya kena ajar dia.Saya taknak dia jadi macam dua orang anak kita dulu!Dua ii langgar peraturan masa.Macam mana nak jadi time traveller?"

"Tapi-" kata ii ibu Hyungwon dipotong.

"Dah la tu!Saya nak pergi kerja..."

Hyungwon memandang ke dua ii ibu dan ayahnya dengan perasaan keliru...

TIMELESS TIMEWhere stories live. Discover now