Hoofdstuk 1
'...Nina 2, Jaden 5 en tot slot Layla een 9,' hoor ik mevrouw Pieters zeggen. Ik ben blij met mijn Frans cijfer, maar jammer genoeg heb ik niemand om mijn emotie mee te delen. Mevrouw Pieters ging weer verder met vertellen: 'Het so is erg slecht gemaakt, op een...' Ik luisterde al niet meer. Ik was teveel afgeleid door de gemene blikken van mijn klasgenoten. Dat gebeurt altijd als ik een goed cijfer heb gehaald, iedereen kijkt me dan aan alsof ik een moord heb gepleegd.
De bel gaat. Langzaam loop ik de klas uit om naar mijn volgende les te gaan. Stiekem hoor ik mijn klasgenoten in groepjes over mij fluisteren. Het gaat vooral over mijn kleding. Dat snap ik eigenlijk wel. Ik heb donker bruine krullen en die doe ik altijd in een hoge knot. Mijn huid is een klein beetje getint. Ik draag altijd mijn blouse in mijn broek en draag er altijd laarzen onder. Vergeleken met mijn andere klasgenoten zie ik er slecht uit. Ik drink en rook niet, maar dat doen mijn klasgenoten wel. Als je in de 4e zit moet je dat ooit wel hebben gedaan, volgens mijn klasgenoten dan.
Snel doe ik de knoopjes van mijn jas dicht en loop ik de school uit. Opeens hoor ik iemand toeteren met zijn auto. Ik kijk naar de richting waar het geluid vandaan komt en zie een jongen met donkerblond haar en bruine ogen. Hij leunt tegen een zwarte cabrio. Stiekem blijf ik iets te lang naar hem staren. Het valt hem op en hij knipoogt stiekem naar mij. Mijn wangen worden rood en ik begin opeens verdacht veel te friemelen met een knoopje van mijn jas. Ik kijk weer richting de fietsenstalling en zie dat Alice mij heel boos aankijkt. Negeren kan niet, want ze loopt dreigend op mij af. Ze pakt mij vast bij mijn kraag en zegt dreigend tegen mij: 'Je blijft van hem af, ja? Hij vindt je zo...' Verder dan dat komt ze niet. De jongen die bij de auto stond kwam achter haar staan en trok aan der haar. Opeens hoorde ik haar heel hard gillen. Ik haat haar wel, maar ze zag er zo zielig uit en dat gun je gewoon niemand. 'Je doet normaal tegen haar! Je weet dat ik je niet leuk vind Alice, dat zal ook nooit gebeuren,' riep hij dreigend tegen haar. De tranen sprongen in haar ogen. Ik had gewoon medelijden met haar. Aan de andere kant kreeg ik ook een warm gevoel van binnen, nog nooit had een jongen zoiets voor mij gedaan. Langzaam zag ik Alice weglopen. De jongen kwam naar me toe. Hij begroet mij en zegt dat hij Ben heet. Voordat ik kon zeggen hoe ik zelf heet, pakte hij me vast en drukte zijn lippen op de mijne. Ik hoorde Alice op de achtergrond hard gillen, maar het boeide me niet. Niks boeit me eigenlijk op dit moment. Dit gevoel is te mooi on te verpesten, maar dromen gaan niet eindeloos door. Plotseling slaat iemand mij hard op mijn hoofd en val ik bewusteloos neer.
• Hoe vinden jullie hoofdstuk 1? Eerlijk zeggen! Vote en comment! Het is nog wel een beetje kort hoor, maar als er meer mensen het verhaal gaan volgen dan worden ze wel langer. •
JE LEEST
Loverboy
Teen FictionLayla heeft strenge ouders, ze mag bijna niks doen. Ook heeft ze nog nooit een vriendje gehad, laat staan gezoend. Jongens vinden haar over het algemeen maar appart, met haar nette kleren en alleen maar hoge cijfers. Zo gaat haar leven door tot er e...