Hoofdstuk 3

1.9K 81 18
                                    

Terwijl ik naar beneden loop vraag ik mijn broer waar het gesprek over gaat. Hij negeert me. Wat doet hij opeens anders. Normaal heb ik best een goede band met mijn broer.

Ik kijk in de woonkamer om me heen. De tv staat uit en me ouders zitten samen aan tafel naar mij te kijken. 'Ga zitten,' zegt mijn vader kalm, 'we hebben van Jimmy gehoord wat er voor je school is gebeurd, met één of andere jongen genaamd Ben. Klopt dat?' vroeg mijn vader. Zonder op mijn antwoord te wachten, begon mijn moeder weer te vertellen: 'je weet dat deze dingen niet in onze cultuur horen! Buiten dat hebben wij nog een mededeling.' 'Je bent nu al 17,' ging mijn vader verder, 'en wij dachten dat het nu wel tijd werd om te gaan trouwen.' Ik kijk ze beide met grote ogen aan. Erger dan dat zou het niet kunnen worden. Mijn moeder is weer aan het woord: 'daarom hebben we al je verloving geregeld.' Het kon dus wel erger worden. Ik kan het niet geloven, dit doen mijn ouders me toch niet aan? De tranen springen in mijn ogen. 'Daar zitten ook eisen aan vast in onze cultuur,' vertelde mijn moeder tot slot, 'je moet maagd blijven tot het huwelijk en als het blijkt dat je geen maagd meet bent dan wordt je lichaam levend verbrand.'

De bel gaat als teken dat de pauze is begonnen. Een paar seconden later gaat mijn mobiel. Ik zie dat het Ben is en neem op. 'Kijk eens achter je,' hoor ik hem zeggen. Meteen daarna hangt hij weer op. Ik kijk achter me en opeens drukt een jongen zijn lippen weer op de mijne. Ik weet niet zeker dat het Ben is, maar toch zoen ik mee. Ik krijg zo een warm gevoel van binnen. Normaal krijg ik nooit aandacht van jongens en nu begint een hele knappen jongen mij 2 keer uit het niets te zoenen. Eigenlijk, ken ik ben amper. Het enige wat we samen hebben gedaan is 2 keer gezoend.

Toen we klaar waren met zoenen vroeg hij mij of ik hierna nog les had. 'Hierna heb ik alleen nog Engels en Duits,' zei ik. 'Vind je het leuk om een keertje te spijbelen en met mij mee naar de stad te gaan?' 'Ik heb nog nooit gespijbeld, maar ik sta eigenlijk best goed voor alles.' Ik twijfelde een beetje, maar ging uiteindelijk toch akkoord.

Met ontelbare tassen vol met kleding en andere dure cadeautjes stapten we hand in hand zijn sportwagen in. 'Hoe kom je aan al dat geld?' vroeg ik hem. Hij keek me aan en zei dat het een erfenis is. 'Wil je mee naar mijn huis?' Ik knikt als teken van ja.

Hij heeft een appartement in Amsterdam midden op de dam. Het is niet een heel groot huis, er zijn maar 2 hele kleine kamers en de keuken, woonkamer en badkamer zijn ook niet al te groot. Hij legde de spullen naast de tv neer en nam me mee naar een kleine kamer met een tweepersoonsbed. Daar trok hij zijn t-shirt uit en ging op het bed liggen. Hij trok mij mee en ging me uitgebreid zoenen en knuffelen. Ik vond het eigenlijk wel fijn. Langzaam begon hij ook de knoopjes van mijn blouse te openen. Hij ging met zijn handen onder mijn bh.

Ik liet het allemaal toe. Ondertussen had hij mijn bh al af gedaan, zijn eigen broek uitgetrokken en hij was al bezig met de mijne.

'Dit wil ik niet,' zei ik zacht. Ik hoopte dat hij het niet zou horen, maar hij hoorde het. Hij keek me boos aan en voordat hij iets kon zeggen ging ik verder: 'ik wil dit niet, ik ben er nog niet klaar voor en...' Ik wilde nog verder vertellen, maar ik voelde een harde klap op mijn hoofd en opeens werd alles zwart.

• er komt zo snel mogelijk een nieuw hoofdstuk aan.

Nu lezen jullie het verhaal alleen vanaf Layla's kant. Willen jullie ook dat ik schrijf vanaf Ben's kant? •

LoverboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu