BETA

387 7 0
                                    

Beta (Berk Bayındır) 9 Eylül 1989 yılında İstanbul'da doğdu.

8 yaşında müzik yapmaya başladı,9 yaşında rap müzik ile tanıştı,10 yaşında ise rap şarkılar üretmeye başladı.2000 ile 2004 arası amatör olarak üç adet kaset doldurdu.

2004 yılında müzik piyasasına ilk adımını 'A2Bt' albümü ile yaptı bu albümden 100 adet bastırdı.2005 yılında çıkan ikinci albüm 'Cümle Alem'den 250,'Çürük Yarınlar' albümünden ise 500 adet bastırdı.2006 yılında Batuğ ile beraber "Antisistem" grubunu kurup 'Manik Depresif' adlı albümü hazırladılar.Aynı sene içerisinde gruba Deniz Gürzumar'ın gruba dahil olması ile 'Sistem Yalakaları' isimli albümü hazırladılar.

2007 yılında 'Olympos Production' bünyesine dahil olup 'Hesap Mı?' adlı albümü hazırladı.2008 yılında akrostiş tekniği ile 'Deşifre' albümünü hazırladı.

Bu albümlerin hiç birini hazırladıktan sonra internette paylaşmadı.

İnternete verdiği şarkılar ile;2007 yılında dinleyici kitlesini edinmeye başladı.

2008 yılında 'Pişti' albümü ve klibi ile çıkışını yaptı.Bu klipte herkes tarafından tanınan oyuncu 'Demet Evgar'ı da görmek mümkün.Ardından Pit10 ile beraber 12 saatte hazırlamış oldukları 'Beton' albümünü dinleyicileri ile paylaştılar.09.09.09 tarihinde 'Dokuz' isimli albüm ve klip ile yerini sağlamlaştırdı.2010 yılında yeniden Pit10 ile beraber 'Bu İşte Bir Terslik Var' isimli cover albüm ile birbirlerinin şarkılarını coverlayıp Türkiye'de bir ilke imza attılar.

İlk sahne performansını 2005 yılında yaptı.May Fest ve Khas Fest 'te sahne aldı.2009 yılından itibaren yoğun olan konser temposu ile Türkiye'de bir çok ilimizi dolaştı,sayısız konserde yer aldı.

'Şakayla Karışık Rap' olarak adlandırdığı eğlenceli ve iğneleyici şarkıların yanı sıra,'Misafir' ve 'Sevgililer Günü' adlı şiirleri ve hüzünlü şarkıları duygusal yönünü gösteriyor.Kendisinin iyi bir gözlemci olduğunu belirten Beta,yaşadıklarından ilham aldığı şarkılar yaptığı gibi,hayal gücü ile story-telling (hikaye anlatımı) tarzında seslendirdiği parçaları dinlemek de mümkün.

Kadir Has Üniversitesi'nin Tiyatro bölümünde oyunculuk eğitimi görüyor.2010 yılında Fox Tv'de 'Osmantan Erkır TV' programında yaratmış olduğu karakterler ile skeçler hazırladı.Programda Beta'nın yapmış olduğu 'Aldattın Değil Mi?' şarkısını 'Nazmiye Öztürk' karakteri seslendirdi ve klip hazırlandı.Erdem Şahin,programın kapanışında canlı yayın konuğu oldu.Emrecan Simidi karakteri ile 'Can Simidi' isimli bir albüm yaptı.

8 Mart 2011 yılında internette en sevilen şarkılarından derleme bir albüm olan 'Kulak Kabartma Tozu' nu paylaştı.27 Mart 2011 yılında ise 'Kulak' isimli albümünü internete sundu.

DİSKOGRAFİ

1997 - İlk şarkı sözleri yazıldı

1998 - İlk şarkı yapımı

1998 - Rüyalar ( Demo Tape )

2000 - İlk rap kayıtları

2001 - Müzikhane ( Demo tape )

2001 - C7 ( Demo Tape )

2002 - Adalet ( Demo Tape )

2004 - A2BT ( Underground Albüm )

2005 - Cümle alem ( Underground Albüm )

2005 - Çürük yarınlar ( Underground Albüm )

2006 - Manik Depresif ( Underground Albüm )

[Beta&Batuğ]

2006 - Sistem Yalakaları ( Underground Albüm )

[Beta&DenizGürzumar&Batuğ]

2007 - Olympos Records'a Giriş

2007 - Hesap mı ? ( Underground Albüm )

2008 - Deşifre ( Underground Albüm )

2008 - Pişti ( Underground Albüm )

2008 - Beton ( Underground Albüm )

[Pit10&Beta]

2009 - Dokuz ( Underground Albüm )

2010 - Bu işte Bir Terslik Var ? (Cover Albüm)

[Pit10&Beta]

2011 - Kulak Kabartma Tozu ( Derleme Albüm )

2011 - Kulak ( Underground Albüm )

HipHopLifeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin