SAİAN

2.6K 9 0
                                    

1983 senesinde Mersin'de doğdu ve 90 yılından bu yana öğrenci olarak yaşadı. 1994 yılında rap müziğe yakalandı. 94 senesinde çıkan "enter the wu-tang 36 chambers" başta olmak üzere "Naughty by Nature - 19 Naughty III", "Public Enemy - Apocalypse 91 ve The Enemy Strikes Black", "Cypress Hill - Black Sunday", "Nas - Illmatic", "Islamic Force - Mesaj" ve "Fuat - HASSICKTIR I-II" albümlerinden fazlasıyla etkilendi. Bugüne kadarki tekmil underground rap müzik kariyerinde her fırsatta kınında memleketini çekip iştahla vurdu. İstanbul başta olmak üzere yurdun envai kentlerinde sahne aldı. Şarkılarında Sıradan kelimelerden munzurca türettiği cümlelerle adeta bize nanik çekiyor. Şimdilerde Tükçe sözlü underground rap müziğin eteklerinde fiyakalı bir tank gibi dolanıyor.

RÖPORTAJ...

Soru: Seni tanımayan azdır ama yine de tanımayanlar için biraz kendinden bahseder misin ?

Saian: Bu soruyu cevaplamaktan bıktım artık geçicem

Soru: Hangi takımın taraftarısın ve fanatik misindir ?

Çok pis Fenerbahçeliyim. Kavgaya karışacak kadar nezarete girecek kadar ehehe.

Soru:

Özel hayatından biraz bahseder misin? Saian boş zamanlarında ne yapar ? (:

Saian:Arkadaşlarımla bara gider içerim, sevdiğim insanlarla beraber olurum.

Soru: Patron'la aranız genelde nasıldır? Hep kavga mı edersiniz, yoksa gül gibi geçinip gider misiniz ? (=

Saian: Abi kardeş gibi değiliz, yıllar önce çocukken karar verdik buna, iki kanka gibiyiz yani. Gergin anlar yaşanmıştır hatırlamıyorum ama et tırnak gibiyiz.

Soru: Her kardeş arasında kıskançlık görülür, bazen sizin de Patron'la aranızda böyle bi durum söz konusu olur mu ?

Saian: Yoo! Kesinlikle hiçbir zaman olmadı. Onun her alanda iyi yerlere gelmesi başarılı olması beni çok fazla mutlu ediyor, ona da bu soruyu sorsanız aynı cevabı verir. Bizim kardeşliğimiz çok başkadır tanıyanlarla bizzat görüşebilirsiniz hehe.

Soru: Saian kitap okumayı sever mi, favori yazarın kimdir ?

Saian: Okuyan birisiydim fakat son 1 senedir fazla okumuyorum, frenlemek zorunda kaldım kendimi çünkü her şeyi sorgular hale gelmiştim  çok fazla yazar var beğendiğim ama Nazım ve Attila İlhan benim için farklı bir yerdeler. Murat Menteş de çok başka sıra dışı bir roman yazarı bence.

Soru: Hangi tür filmleri seversin, seni etkileyen bazı filmlerin isimlerini söyler misin ?

Saian: Hmm. Can evimden vurdun ahaha. Genelde bağımsız filmleri takip etmeye çalışıyorum Hollywood filmlerinin %90’ından tiksiniyorum. Avrupa, Uzakdoğu ve bilhassa Güney Kore sineması beni çok etkiliyor. Takeshi Kitano filmleri özellikle “Brother” ve “Zatoichi” ve tabi ki “Battle Royale”  ek olarak Kim Ki Duk filmleri, Jean Pierre Juenet filmleri…ben başlarsam susmam şimdi en iyisi kısa kesmek

Soru: heheheee 

Kimilerine göre kitaptan uyarlanan film daha heyecan vericidir, kimilerine göre filmini izlemektense öncelikle kitabını okumak onlara daha büyük bir haz verir. Sence hangisi ? (=

Saian: Bu ikisi arasında seçim yapamam. Hikayenin nasıl anlatıldığı ve yönetmenin ortaya çıkardığı iş önemli. Çoğunlukla bu tarz filmlerde orijinal hikayeler uyarlanırken her zaman deforme ediliyor ama bu çok da önemli değil.

Soru: Patron'la olan komik herhangi bir anını bizimle paylaşır mısın ?

Saian: Çok var. 80’lerde büyüyen her çocuk gibi bizim de Bruce Lee, Chuck Norris, Jean Cloude Van Damme hayranlığını çılgınca yaşadığımız günler vardı evde karate yapardık tabi. Bir gün Ege’ye koltuktan sekip döner tekme atmıştım sonra karate filmlerinde dayak yiyen adamlar gibi dönerek yere düşmüştü sehpaya çarptı kaşı gözü patlamıştı haha. Fakat sonradan üzülmüştüm tabi. Onu da bana satır fırlattığı zamanlar oldu iyi ki isabet etmedi

HipHopLifeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin