-Kızım,elimden tutar mısın? Uçak havalanırken,hep korkarım.
Telefona dalmıştım,teyzenin sesini duyunca 'Efendim,teyzeciğim'dedim.Kıvırcık turuncu saçlı,tatlı bir kadındı,kırmızı ipli kırmızı çerçeveli gözlüklerinden mavi gözleriyle ışık saçıyordu ama kırışıklıkları,onu ele veriyordu. 'Ah,güzel kızım...Şu gençler ne anlıyor,bu telefondan bir anlasam.Diyorumki,uçak havalanırken elimden tutar mısın,biraz korkuyorum'dedi.Bende gülümseyip,kafamı salladım.Uçak havalanmıştı,teyze sımsıkı elimi tutuyordu.Bense heyecanlıydım,İtalya'ya ilk defa gidiyordum ve gezmek istediğim listeler arasında 'Roma' ilk sıradaydı.Aylin Hanım sayesinde,hayallerime ulaşacak olmanın mutluluğunu yaşıyordum.Bulutlar ne kadar güzeldi,bembeyaz pamuk gibi...Bazen kendimi rahatlatmak için,bulutların üstünde hayal etmeye çalışırdım,uçtuğumu,özgür olduğumu hayal etmeye çalışırdım.Şimdi yine o hayallere dalmış,bir buluttan bir buluta uçarken,teyze beni yine hayalimden uyandırdı.
'Kızım,senin Roma'ya ilk gidişin mi? Ben kaç defa gittim ama hala ilk seferki gibi heyecanlanıyorum.Orası benim için bambaşka anlamlar taşıyor.Öyle romantik bir şehirki insanı,aşık olası geliyor,sen aşık mısın?
Teyze konudan konuya atlıyordu.Roma'ya ilk gidip gitmediğimi sormuştu ama cevap vermeme imkan vermeden,anlatmaya başlamıştı.Şimdi de aşık olup olmadığımı soruyordu.Önce hangisine cevap vermeliydim...
'Ah,evet teyze bende çok heyecanlıyım.Roma'ya ilk defa gidiyorum ama aşık değilim.Peki senin için Roma'nın anlamı ne,hikayeni anlatmak ister misin?Ben bir editörüm,belkide Roma ile ilgili yazıma seni de anlatırım,ne dersin?"
Aslında,hala tam olarak bir editör olamamıştım.İşe başladığımda,Aylin hanım ilk 1 yılın asistanlığını yapmamla geçeceğini daha sonra da asıl istediğim editörlük için beni eğiteceğini ve editör olarak çalışabileceğimi,söylemişti ama maalesef 2,5 yıldır,asistanlığım bitmedi.Aylin hanım gibi kaprisli,kendini beğenmiş,egoist bir insanın asistanlığını yapmakta hiç kola değildi ama başka bir seçeneğim yoktu.En azından türkiye'nin en iyi 3.dergisinde çalışıyordum.
"O zaman, benim hikayemi mutlaka dinlemelisin.Sana güzel bir malzeme çıkacağından eminim.Bak şimdi daha heyecanlandım,nereden başlasam...İşte bende o zamanlar senin yaşlarında,genç bir kadındım.Evliydim ama eşimle aramızda bir uçurum vardı.Benden 15 yaş büyüktü ve ailemin zoruyla evlenmiştim.Roma'ya da bir nefes alabilmek için kuzenimin yanına gelmiştim.O zamanlar aşkın ne olduğuna dair en küçük bir fikrim bile yoktu taki onu tanıyana kadar,Leonardo'yla tanışana kadar.Tam bir İtalyan erkeğiydi,uzun boylu yapılı ve esmer bir adamdı.Bakışları,sertti ama o bana kalbinin gözüyle baktığı için yumuşacıktı,içimi ısıtıyordu.Bakma ailem beni zorla evlendirdi ama en iyi okullarda okuttu.Çok iyi İtalyanca ve Fransızca biliyordum.Bu yüzden Leonardo'yla anlaşmam hiçte zor olmuyordu.Onunla aşk nehirinde tanıştım,bir dilek deneyip bozukluk atıcaktım ama bozukluk yere düştü ve onu bana veren Leonardo'ydu.İtalyanca bunu mu arıyordunuz,diye sordu.Bende teşekkür ettim.Ne dileyeceğimi sordu,bende tabi ısrarla söylemedim ama o dileğini söyledi ve 'seninle tanışmak' dedi.Bunu duyduğumda hissettiğim o kalp atışları hala aklımda,anılarım dün gibi taze..."
Teyzenin anlattığı,gitgide ilgimi çekmeye başlamıştı.Bulutları izlemekten çok daha keyifli olarak görünüyordu,bende merakla "Peki,sonra ne oldu,tanışmayı kabul ettiniz mi?"diye sordum.
"Tabiki ettim.Hayatımda ilk defa aşk kapımı çalmıştı,nasıl geri çevirebilirdim.Biliyorum,beni bekleyen bir eşim vardı ama bir tanışmadan zarar gelmez diye düşündüm.Her gün buluşmaya başladık,zaten kuzenim yeni bebek sahibi olduğu için çocuğu bırakıp dışarı çıkamıyordu.Leanordo'da senin tur rehberi olcağını söylüyordu.Bütün şehri bana gezdirdi,şehrin gezilmedik bir yeri kalmadı ve öyle güzeldiki.Ayaklarım yere değmiyordu,bulutların üzerindeydim."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yıldızlarda Bekliyorum
Teen FictionRoma'ya sadece bir iş için gitmişti.Hayatının aşkının orada olduğunu nereden bilebilirdi? Hem mesafeler hem de yalanlarla kurulu bir ilişkiyi yürütmek ne kadar kolaydı. Defne onunla ilk tanıştığı andan beri,bu dünyaya ait değildi.Gökyüzünde bulutlar...