Hooii lieve mensen ik ben Iris en dit is mijn eerste verhaal hier op Wattpad. Ik houd zelf erg van lezen en de verhalen hier zijn te gek! Als jij wilt dat ik jouw verhaal lees zet het dan in een reactie.
Ik hoop dat jullie mijn verhaal ook leuk vinden.
Tips zijn welkom vote , comments en fans ook!
Meer weten stuur gerust een berichtje :-)
Liefss Iris xx
-----------------------------
Jason is een jongen van 17 jaar. Thuis heeft hij het niet gemakkelijk. Daarom gaat hij naar Frankrijk toe, waar zijn oom woont. Jason gaat zijn oom helpen in de winkel, maar dat doet hij niet alleen. Er werkt namelijk een meisje in de winkel van zijn oom. Jason ontdekt dat er iets niet klopt bij het meisje. Hij doet er alles aan om haar te helpen. Hoe loopt dit af.....?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik word wakker van het geschreeuw dat mijn ouders elke ochtend weer maken. Ik kijk op mijn telefoon, pff... half 6. Waarom kunnen ze nou nooit een keer normaal doen.
Zuchtend stap ik uit bed en kleed mezelf aan. Ik loop de trap af, pak mijn jas en spullen. Vervolgens wil ik naar de deur lopen, maar mijn moeder houdt mij tegen. "Moet je niet even wat eten lieverd?." Ik hoor de bedroefdheid in haar stem. Ik knik en pak een boterham. Ik zeg haar kort gedag en loop de deur uit om mijn fiets te pakken.
TRRRIINNNGGGG! Gaat de school bel. Vlug zet ik mijn fiets weg en loop het lokaal binnen. "Net op tijd." Zegt Ruben. Ik geef hem een korte glimlach en ga zitten. Meneer De Wit komt binnen en zet zijn tas op zijn bureau. "pak allemaal even jullie boeken, op bladzijde 64 graag", zegt hij dan met een rustige stem.
Ik pak zuchtend mijn boeken op tafel.
Meneer de Wit vertelt over het zenuwstelsel.
De les vliegt razend snel voorbij.
TRINNGGGG ,een oorverdovend geluid. "Eindelijk vakantie" wordt er geschreeuwd door de klas.
"Ik wens jullie een fijne vakantie", zegt meneer de Wit.
Ruben en ik lopen naar onze fietsen. Opeens gaat mijn telefoon.
"Met Jason, zeg ik."
"Ja met je moeder, kun je naar huis komen?"
"Oké, ik kom eraan", zeg ik met tegenzin.
"Mijn moeder, ze wil dat ik naar huis kom" Zeg ik als ik het gesprek beëindigd heb.
"We spreken nog wel een keer af ,het is nu toch vakantie." Zegt Ruben.
"Natuurlijk." Zeg ik en pak mijn fiets.Al thuis aankomen zie ik mijn ouders in de woonkamer staan. Als ik binnen stap zie ik ook mijn oom staan en geef hem een knuffel.
"Hé, Jason hoe gaat het?" Vraagt hij mij nog steeds omhelzend.
"Ja het gaat goed, want het is eindelijk vakantie."
"leuk dat je er bent." Zeg ik met een brede glimlach.
"Ja, ik kom je mee nemen naar Frankrijk. Als jij dat goed vindt" Zegt hij.
Ik kijk mijn ouders smekend aan. Ze knikken beide.
"Ja, lijkt me heel leuk." "Gaan we dan leuke dingen doen?" Vraag ik enthousiast.
"Ja zeker, maar er moet natuurlijk ook gewerkt worden." "Je weet toch dat ik een eigen winkel heb?"
Ja knik ik."Wanneer vertrekken we?"
"We vertrekken morgen vroeg", zegt zegt hij dan.
Met een grote glimlach loop ik de trap op naar boven om mijn spullen te pakken. Maar eerst moet ik Ruben nog iets laten weten. Hij zal het wel jammer vinden dat ik de hele zomer in Frankrijk zal zitten. Ik pak mijn telefoon en stuur een berichtje naar Ruben.
Ruben stuurt gelijk een berichtje terug:Heyy Jason,
Ik kom je zeker bezoeken.
Tot snel!Groetjes Ruben.
Met een tevreden glimlach op mijn gezicht pak ik wat spullen en doe die in mijn tas.
Ondertussen denk ik aan de leuke dingen ik kan doen, als ik in Frankrijk ben. Eindelijk rustig slapen en normaal wakker worden, zonder geschreeuw. Een gezellige tijd hebben met mijn oom.
Ik schrik op uit mijn gedachten. "Ik ben hier." Roep ik als ik mijn naam hoor.
"Heb je je spullen al klaar, of moet ik je even helpen?" vraagt mijn oom.
Nee hoor, ik ben al bijna klaar", zeg ik nadat ik mijn laatste spullen in mijn tas stop.
"Kom je dan zo naar beneden toe?"
"Ik kom er aan." zeg ik.
"goed, dan zie ik je zo." Zegt mijn oom en loopt de trap af.
Ik kijk tevreden mijn kamer rond en pak mijn tas om vervolgens naar beneden te gaan.
.
JE LEEST
Zomerliefde (dutch)
Ficção AdolescenteJason is een jongen van 17 jaar. Thuis heeft hij het niet gemakkelijk. Daarom gaat hij naar Frankrijk toe, waar zijn oom woont. Jason gaat zijn oom helpen in de winkel, maar dat doet hij niet alleen. Er werkt namelijk een meisje in de winkel van zij...