Frankrijk here we come.

69 3 0
                                    

Heeeejjj mensen hier weer een nieuw stukjee hope you like it! vote&coments&fans &tips zijn welkom :-)

kuzz Iris x

--------------------------------------------------

Jason had al zijn spullen al beneden staan. Hij checkte nog even of dat hij alles had en liep toen naar buiten. Zijn oom stond daar al op hem te wachten. "Jason, heb je alles?" Vroeg zijn oom. "Ja, ik heb alles dus we kunnen gaan' antwoorde jason. 'Ho, wacht even. Voor dat we gaan moeten we je ouders nog even gedag zeggen' zei zijn oom. Jason zuchte even kort en knikte.

Jason's ouders kwamen naar buiten gelopen en zeiden hun zoon gedag. 

'Dag mam, dag pap' zei Jason met een kleine nep glimlach. 

Jason had zijn spullen in de auto gedaan en ging voorin de auto zitten. Zijn oom zei zijn ouders nog even gedag en stapte daarna ook in.

Op het vliegveld aangekomen gaan Jason en zijn oom zo snel mogelijk naar hun vliegtuig toe. Zetten hun spullen weg en gaan zitten. Jason pakt zijn muziek en doet zijn koptelefoon op. Hij ziet dat zijn oom in slaap gevallen is. "Dan probeer ik ook maar wat te slapen' bedenkt Jason zich. Hij sluit zijn ogen en ademt rustig door.

Jason werd wakker van een hard geluid. Het vliegtuig ging landden. Zijn oom werd nu ook wakker. Ze keken elkaar even aan en moesten lachen. 'Goed geslapen?' vroeg zijn oom. 

'Ja hoor,' antwoordde Jason met een glimlach.

Het vliegtuig was ondertussen geland. Ze stapten uit en gingen hun spullen pakken. 'Ik heb hier een auto staan, heb ik geregeld,' zei zijn oom. 

'Oke leuk,' zei Jason terwijl hij de auto in stapte. 

Zijn oom deed hun spullen achter in de auto en reden aan naar het huis van Jason's oom.

Als ze zijn aangekomen bij het huis ziet Jason een prachtig huis met een grootte tuin en natuurlijk. Hij kijkt zijn ogen uit. 'Mooi hé,' zegt zijn oom. Jason antwoord met een knikje hij is zo in trance door wat hij ziet. 'Kom dan laat ik je de rest van het huis zien, en de winkel waar je morgen vroeg gaat beginnen. Jason vond het oké en liep met zijn oom mee naar binnen. Hij ziet zijn tante in de keuken staan en zegt haar gedag. 'We kletsen zo even bij schat,' zei zijn oom. 'Oké, ik pak jullie spullen wel vast en zet ze in de logeer kamer,' zei zijn tante. 'Is goed, tot zo,' zeiden Jason en zijn oom in koor.

'Dit is de winkel waar je morgen gaat werken, het is nu gesloten,' zei zijn oom. Jason keek aandachtig rond en zei vervolgens ' Oké,leuke winkel kan niet wachten tot morgen.'

'Maar wat je wel moet weten is dat je niet alleen werkt hier.' 

'Hoezo, jij en tante Cindy werken er toch ook?' Zei Jason een beetje verbaast.

'Nou... begon zijn oom.

'Nou, met wie?' Vroeg Jason.

'Nou,je werkt samen met Lidian.' Zei zijn oom met een klein glimlachje. 

'Een meisje?' 

'Ja, Lidian is een meisje.' Zei zijn oom. 

'Oké,maar waarom leek het net dan of je het moeilijk vindt om te zeggen dat ik met een meisje samen moet werken?' 'Dat vind ik geen probleem hoor als het niet een zo'n bitch is net als al die andere meiden uit mijn klas.' Zei Jason terwijl hij zijn oom eens goed bekijkt.

'Uhm... geen idee, maar beloof me 1 ding'  

'Wat' Zei Jason vlug voordat zijn oom de zin af kon maken. 

'Wees aardig tegen haar wat ze ook zegt of doet' Zei zijn oom die een beetje stil werd. 

'Waarom zou ik als zij zo doet doe ik gewoon net zo terug hoor.' Zei Jason die nu een beetje boos werd.

'Rustig maar Jason' zei zijn oom. 

'Waarom zou ik rustig zijn als jij zegt dat ik met een meisje moet samen werken die misschien wel rare dingen kan doen of zeggen' Reageerde Jason fel.

'We wachten het wel af, misschien doet ze wel nornaal tegen je.' probeerde zijn oom te sussen.

'We vergeten het gewoon even voor nu en hebben het er later nog wel over.' Zei zijn oom.

Jason knikte rustig.

Het was even stil, maar die werd al snel onderbroken door dat zijn oom hem mee wenkte naar de logeer kamer. 

'Kom' Zei hij en Jason volgde hem.

'Je spullen liggen al in je kamer, dat heeft je tante Cindy voor je gedaan.' 

'Oké, wat lief van haar' Zei Jason die al weer rustig was geworden. 

'Pak je spullen maar even uit dan zie ik je over een half uurtje ongeveer in de keuken, goed?' Zei zijn oom.

'Ja tot straks' mompelde Jason en zette zijn tas op zijn bed. 

Zijn oom liep de trap af naar beneden. 

'Zo even rustig worden' zei Jason tegen zichzelf. Hij ging op bed zitten en dacht na over wat zijn oom had gezegt. 'Ik, Jason ga samen werken met een meisje die zich misschien wel raar kan gedragen?' 'Wat zou er met haar zijn waarom ze zo doet?' 'Naja ik weet het niet, ik wacht het wel af wat er morgen vroeg voor me neus staat.'

Ik pakte vlug mijn spullen uit en liep naar beneden, de keuken in waar mijn oom en tante aan de keuken tafel zitten. Ze keken mij even aan en ik hun. Het was even stil todat mijn tante vroeg of ik er een beetje zin in had om hier de vakantie door te brengen met hun. 

'Ja',zei ik en glimlachte.

Mijn tante schonk wat thee voor me in en zette het voor me neer op tafel. 

Ik wilde een slok van me thee nemen maar verbrandde mijn tong bijna dus laat ik me thee nog maar even afkoelen.

----------

Die ochtend was Jason vroeg wakker, hij wilde fit zijn 1e werkdag beginnen. Jason was erg zenuwachtig want hij ontmoet vandaag Lidian, het meisje waarmee hij samen werkt. Vlug nam hij een douche en kleedde zich snel aan. Beneden aan de keuken tafel zaten zijn oom en tante al. Ze dronken een kopje koffie en zijn oom las de krant. 'Goed geslapen?' Vroeg tante Cindy. 'Ja hoor, ik heb heerlijk geslapen.' Zei Jason en nam een hap van zijn boterham.

Opeens kwam er een meisje binnen. 'Dit moet Lidian zijn,' dacht Jason.  

'Lidian, dit is Jason. Jason dit is Lidian.' Zei zijn oom. Jason stond op van zijn stoel en gaf haar een hand. 'Hoi, ik ben Jason.' Zei hij. Lidian lachte vriendelijk en zei ook haar naam. Jason zag dat ze een beetje rood werd. Hij keek haar aan glimlachte, maar nu breder. Nu werd ze nog roder zag hij. 'ojee nu maak ik haar verlegen' dacht Jason. Ze hadden niet in de gaten dat de zo dicht bij elkaar stonden en ze hadden hun handen nog steeds vast. 

Lidian had het in de gaten en trok snel haar hand los. Ze keek op naar de oom van Jason en vroeg:' Hoe laat beginnen we?' 'uhmm... De winkel gaat over een half uurtje open' antwoorde hij. Lidian lachte vriendelijk. Tante cindy vroeg of Lidian een kopje thee wilde en dat wilde ze wel. Ondertussen dat tante cindy thee maakte had jason zijn brood alweer op.

----------------------------------------

heejj,,

hopelijk vonden jullie dit een leuk stuk.  

laat please iets weten.

ik wist even niks meer hierbij. dus hier is het 2e stuk. 

ben weer bezig met het 3e stuk. 

dus die komt hopelijk ook snel. 

miss wel sneller dan je denkt. 

als je iets laat weten zou ik dat fijn vinden.

xoxo irissss :-)

Zomerliefde (dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu