unedited**
--
*aku tak pengsan lagi*
*bawa bertenang*
Aku segera berjalan menuju ke arah pengetua dan mengetuk pintunya lalu berkata dengan selamba lembunya.“Ssup bruh.”Pengetua dan Zen melihat ke arahku dengan wajah yang sukar ku gambarkan.Terkejut? Rasa nak pengsan? Ke mati? Strok? Angin ahmar? Kenapa?! Aku tersalah cakap ke?
Aku cakap Ssup bruh kat zen.Kenapa pengetua yang lebih lebih ni? Ada scandal ke? Eiii taste zen macam hafiz juga ke?Aku berdoa agar tiada apa yang berlaku di antara di antara mereka berdua memandangkan zen masih anak dara sunti darah manis dan pengetua merupakan anak dara tua tak sedar diri, tak sedar nak pergi cari lelaki buat suami.
Zen segera meminta izin untuk meminta diri untuk beredar dari pejabat pengetua yang busuk kerana aku rasa ada tikus mati sebab mak cik cleaner cuti beranak.Aku memberi sedikit ruang buat zen untuk dia berjalan keluar dari bilik itu.
Tanpa ku sedar,Zen membisikkan sesuatu kepadaku.”Aku selamatkan punggung kau kali ini.”Kau pergi google translate, kau dapat ‘i save your ass this time’.Astaghfirullah kenapa lah bangla hensem ni berkata sebegitu di dalam bangunan tempat aku mengutip ilmu.Tak boleh ke tunggu aku balik rumah jadi Ariana Grande singing Bang Bang dulu?
*aku pun mati di tempat kejadian selepas aku sedar yang zen malik telah berbisik kepada ku*
--- sila dengar lagu CSI New York sementara membaca part ini . Harap maklum ---
Tak mati lagi,Tak best lah heroin mati awai, takkan aku nak kasi Puan Pah pengetua sekolah ganti role aku?Aku amat terkejut beruk monyet chimpanzi king kong apabila zen si sasterawan inggeris yang femes tu berbisik begitu kepadaku.Aku tergamam seketika kemudian zen menarik tangan aku keluar daripada pejabat busuk tu.
God bless zen.”Puah Pah,pinjam budak ni kejap.”Ni bukan tahap terkejut dah ni.Ni boleh sediakan jemaah untuk solat jenazah aku dah ni.Zen Malik sasterawan inggeris bangla terhensem tengah pegang tangan aku.Eh,dosa la sia.Aku segera melepaskan genggaman tangan nya.Sedih pun ada ni.
“Haram.”Aku berkata.”Okay.”Dia mengangguk dan aku ingat dia faham apa yang ku katakan.Namun dia genggam lenganku pula.”Eh apa ni?”Aku menunjuk lenganku yang tergenggam kemas di dalam jarinya yang Ya Tuhan tak mampu ku gambarkan.”Berlapik dengan baju sekolah kan?”Okay dia senyum pula.
Memang boleh call tok adi suruh sediakan jemaaah.”Weh aku bukan apa budak kecik.Cenni lah.Aku panggil kau Comel boleh tak? Kau comel ah dengan bodoh bodoh blur kau.Kalau tak boleh aku kesah apa, sebab aku zen malik.”Aku merenung tepat ke dalam matanya yang koko coklat shining like a diamond tu.Geramnya.
Bodoh bodoh blur dia kata.Aku Mathematics faling sadis pun D- je tau.Tapi tak pernah E lagi.Mungkin pernah la.Tak lebih 2 kali.Kalau lebih 3 baru bodoh.Tapi,nasib la zen malik yang cakap aku bodoh bodoh blur kalau tak aku dah asah parang Korban Raya Haji dah ni.
“Ikut suka kau lah.”Aku berkata perlahan.Aku taknak tunjuk yang aku ni macam nak mati dah sebab zen malik tengah layan aku dengan begitu baik.Maka aku berlagak selamba.Satu Arah Tuju ni orang juga.Tapi ‘ZENMALIKZENMALIKZENMALIKTENGAHBERSEMBANGDENGANAKU.MANAHLIVE?!’
“Baiklah,Berbalik kepada apa yang aku nak cakap kat kau tadi.Aku bukannya apa.Kau taknak kasi aku apa apa ke sebagai balasan.Kalau bukan aku kau dah mati sebab malu berlebihan atas pentas tadi.”Amboi bunyi macam uncle simon aje yang tengah bercakap.
“Okay?”Sebenarnya dalam hati aku dah main dram kompang copa cobana dah.Kalau Ashton dengan Tris join aku ni boleh buat kugiran rock kapak dah ni.Femes ni.Boleh buat duit beli topup.Takyah dah minta kat mak.Mak pon nak kena simpan duit nak beli Qu Puteh dengan Dherbs.
Zen kemudiannya membawa aku masuk ke dalam sebuah kerata SUV yang di tinted hitam.Eh boleh buat set barang asrama aku ni.Di dalam SUV itu kelihatan keempat empat sasterawan inggeris yang berjaya sedang bermain telefon bimbit masing masing.Tengah update moment ke?
“Hi.”Hafiz menegur ku sambil tersenyum menunjukkan senyum pipitnya.Aku hampir rebah namun sempat disambut oleh abang zen ku yang sado tak berapa sado macam Lima.
“Aku selamatkan kau lagi sayang.”Zen mengenyit mata.Tu baru Hafiz senyum.Kalau dia main rambut dia yang kembang tu memang mati dalam dakapan abang zen ni.
Tapi.. Kali ni aku pengsan betul betul.
**
joe/aisyah/alya/nura/naz/sha
@bitchystyles_ // @haroldonutcare // @marshmellouis // @narry_calumhood // @blowjobh0ran // @AisyahAzam7 // @sambalxpayne // @nuramalya
YOU ARE READING
PERTAMA
HumorThe first time aku berkenalan dengan Satu Arah Tuju :published dec 2014