Si credea ca nu va face asa ceva in viata lui.Sau cel putin nu dupa acea perioada din viata lui.Dar iata-l aici.In fata casei de copii,in masina Carolinei,imbracat in Mos Craciun.Nu stia ce ii face femeia asta,dar sigur nu ii place.Adica sentimentul si trairile sunt mai mult decat bine venite,mai ales dupa ce a uitat ca poate simti,dar si rusinea ce vine cu ele e o alta treaba.Carol i-a dat si o burta falsa,evident fara ea ar fii aratat ca cel mai sexy Mos Craciun,iar ei nu isi pot permite asta.
"-Uite Nickolas chiar iti multumesc ca faci asta pentru ei." Carol il priveasca cu adoratie si mandrie.Nickolas vroia sa ii strige in fata ca nu o face pentru micii mucosi,ci o face pentru ea,dar daca Carol era fericita era bine.Putea sa spuna ca o face si pentu ca nu are mancare,doar ca sa o multumeasca.El dadu doar din cap si deschise portiera.Ocoli masina si o lua si pe accidentata in brate.El era si Mos Craciun,carucior,stalp,de toate.Evident nu se supara sa o care pe Carol,dar la Mos Craciun nu ii prea comvenea.Dar dupa cum a mai spus,daca ea zambeste e ok.Copii dormeau asa ca aveau timp sa se pregateasca.Carol i-a indicat unde avea sa se desfasoare activitatea iar Nickolas a ascultat precum un catelus cuminte.Ii era oarecum teama.Era pe un teritoriu strain.Nu fusese in viata lui intr-o casa de copii,si nu stia ce va gasii aici.Intradevar cladirea era intretinuta.Banuia ca din banii donati de Carol.Si dupa spusele prietenului sau,u erau tocmai sumea mici.Bunatatea ei il impresiona,dar stia ca nu vin toate fara motiv.Toate au un motiv,iar asta a invatat-o pe pielea lui.Stia ca ceva a motivat-o in vreun fel sa faca atat de multa munca voluntara.Eric ii spusese ca are ceva in special cu copii.Nici el nu stia de ce.Mereu spunes ca Elisabeth nu ii spune sau inventa alte chestii,dar pe Nickolas nu il pacalesti asa usor.La inceput cand a intrebat de ea,imediat dupa petrecere,l-a crezut pe Eric.Adica nu se strufocase sa afle daca ii spune sau nu adevarul.Atunci era doar o alta femeie.Dar cu timpu,asta insemnand secunde,si-a dat seama ca ea are ceva special.Numai zambetul ei il facea sa moara de fericire si nu stia ce e cu atat fericire in atat de putin timp.La inceput a crezut ca e bolnav.A fost la doctor atunci cand a fost cu Carol,si doctorul i-a spus ca e sanatos tun.Nickolas l-a implorat sa ii verifice capul,sanatatea mintala.Doctorul a fost surprins,insa tot i-a facut controlul.Dupa teste si teste,doctorul l-a informat a o mia oara ca nu are nimic.
"-Si ce ar trebui sa fac?" Intradevar avea emotii.Ce ar trebui el sa faca?Nu a fost in viata lui un Mos Craciun.Dupa accident nici nu iesea din casa in zilele de Craciun.Stia ca daca va vedea oameni fericiti,copii cu parintii,zambete,avea sa cedeze psihic.Ca a acceptat sa mearga la petrecerea lui Eric a fost ceva supranatural,la fel cuma fost si in cazul Carolinei.Nu credea nimeni ca Elisabetha avea sa o convinga.Aparitia ei la petrecere a socat pe toata lumea.Insusi pe logoditi.Intradevar o santajasera emotional si toate cele,dar tot nu se asteptau ca satena sa isi faca aparitia la o petrecere in Ajunul Craciunului.
"-Pai sa zambesti si sa spui Ho-ho-ho si sa ii intrebi daca au fost cuminti si chestii.Oh te porti de parca nu ai mai sarbatorit Craciunul." In astfel de momente isi dorea sa nu asculte cu asa mare atentie absolut tot ceea ce spune Carol.Daca ar fii venit din partea oricui altcuiva,nu l-ar fii ranit.Dar venind de la ea,l-a ranit mai mult decat ar vrea el sa recunoasca.Nu stia de ce vorbele ei il raneau de 10 ori mai rau de cat era normal,iar complimentele il innebuneau pur si simplu.Isi lasa privirea in pamant nestiind ce sa spuna.Nu era adevarat ca nu a sarbatorit niciodata Craciunul,dar nu l-a mai sarbatorit de mult,si nu stie daca isi mai aduce aminte.Carol vazand ca el mu rade,sau nu raspunde sarcastic,tace malc.
Acum era speriata.Nu stia de ce are o asemenea reactie.Ea nu il cunoaste in totalitate.De fapt nu il cunoaste mai deloc.Adica a ajutat-o mult,dar mai mult de nume si adresa nu stie.Si cu toate astea simte ca nu are nevoie.Intr-un fel se simte conectata cu el,iar asta ii cam da fiori.Era destul de ciudat pentru ea sa simta astfel de emotii in preajma unui barbat.A mai avut iubiti,dar niciodata nu era ceva serios,sau ceva puternic incat sa ai fluturi in stomac sau asa ceva.Pana si Elisabetha ii spunea ca are astfel de reactii la atingerile lui Eric,dar ea o facea nebuna sau mincinoasa.Insa blonda ii intorcea vorbele cu faza ca nu are de unde sa stie din moment ce nu a iubit pe nimeni.Acela era momentul cand satena tacea si se preda.Stia cand avea dreptate si cand nu.Iar cand era vorba de iubire era cea mai neexperimentata persoana pe care o stie.
A vrut sa spuna ceva,dar usa s-a deschis si o gramada de oameni mici au navalit in incapere.Cei mici o iubeau nespus de mult pe Carol.Era ca o mama pentru ei,iar gandul asta o bucura.
"-Carol ai venit!" Striga un baietel din pragul usii.Carol isi indrepta automat privea inspre micutul baietel cu bucle brunete si ochii verzi.Era preferatul ei,daca putea alege.Ceva il atragea la el si nu stia ce.
"-Mikey!" Vocea plina de iubire a satenei rasuna in intreaga incapere,si asa ii atrse atentia lui Nickolas.Totii copii erau curiosi cine e omul gras,dar cand ii vazura piciorul bandajat a lui Carol,uitara de acel om.
"-Carol ce ai patit?" O fetita blonda intreba cu lacrimi in ochii ei mici.
"-Da,ce ai patit la picior?" Ul alt baiat se auzi
Mike se apropie usor de locul in care statea Carol si ii sari imediat in brate.Nickolas privea inmarmurit scena din fata sa.Erau peste 12 copii care era in jurul ei si o intrebau daca o doare ceva,sau daca ii pot aduce ceva.Carol radea si le spunea de fiecare data ca e bine si nu are nevoie de nimic.Brunetului i se parea de-a dreptul ireal dragostea pe care i-o purtau copii,si se intreba de ce nu are si ea unul daca tot ii plac asa mult.Starea lui de tristete se evapora mai repede ca apa,si se alatura si el grupului de pitici,si incepu sa de joace cu ei.Si uite asa el a devenit un Mos Craciun in toata regula.
***
Dupa ce au petrecut 2-3 ore jucandu-se cu micutii omuleti,s-au retras.Si uite-i astfel in masina Carolinei,stand intr-o liniste mormantala.El vroia sa o intrebe de copii,iar ea vroia sa il intrebe de Craciun,dar nici unul nu avea un asemea curaj.Se temeau ca celalalt se va supara,si desi nu vroiau sa o recunoasca,nu vroiau sa se pierda unul pe celalalt,desi nu erau impreuna.
"-Si..Ce faci maine?" Nickolas sparse linistea cu o intrebare simpla,dar care avea sa ii raspunda la mai multe intrebari.Inca nu stia daca are sau nu iubit,dar probabil nu avea.
"-Pai probabil pe la magazin.Voi deschide si oricum Henry va fii acolo.O sa ii tin companie." Si astfel fitilul domnului Nickolas s-a aprins.Cine era acest Henry?." Si probabil isi va aduce nepotica cu el.E asa o scumpa.De aceea maine il voi lua pe Mike cu mine" si cum s-a aprins,asa s-a stins.Cine stie cat de imbecil a putut sa fie.Acest Henry are nepoti,deci e probabil un bunic model de Carol vorbeste de el cu atat iubire.Si iata din nou intrebarea familie apare,iar de data asta nu se abtine si intreaba:
"- De ce nu ai copii?"
Fata satenei a picat.Lacrimi au inundat frumosii ochi...
CITEȘTI
How to love(Poveste de Craciun)
Short Story3 zile. E oare posibil ca în trei zile să poți schimba o persoană cinică şi distrusă doar prin propria prezență? Crăciunul e magic, dar oare suficient?