House'Seventeen:
Scoups berjalan menuju kearah ruang tamu sambil menbawa tepawe.The8 yang tengah makan keropok,memandang scoups."Hyung nak bawa tepawe tu pergi mana? "tanya the8,scoups mengambil tempat duduk di sebelah mingyu "Nak hantar lah.Eh,mingyu teman hyung pergi hantar tepawe ni"ajak scoups
"Eh hyung,biar wonwoo je lah yang hantar"kata wonwoo.Hoshi perhatin gerak geri si wonwoo sejak balik dari taman wonwoo kelakuan pelik.Termenung luar tingkap selalu pandang rumah sebelah.
"Wonwoo,aku perhatin je kau dari tadi.Kau kenapa ni? "tanya hoshi.Wonwoo menggelengkan kepalanya "Takde apa apa lah,Aku okay je".
Wonwoo berjalan menuju ke arah rumah jiran nya,didepan pagar wonwoo teragak agak ingin melangkah.Tanpa tidak dijangka nara keluar dari rumah.
Dan memandang wonwoo terkejut,muka nara berubah dingin.Nara berjalan ke arah wonwoo.Manakala wonwoo menberikan senyuman pada nara.
"Awak buat apa kat sini? "tanya nara dengan dingin sekali.Wonwoo menghulurkan tepawe pada kek yng di bagi oleh harae dan hanny semalam.
"Rupa rupa nya,korang lah yang hantar kek semalam"ujar wonwoo,nara memandang muka wonwoo sekilas "Kalau dah takde apa apa,boleh bla.Takut paparazi tangkap gambar kita dua balik.Naya kang"nara pun masuk ke rumah.
"Sombong"kata wonwoo,tapi dalam hati seakan akan ingin meletup apabila berdepan muka dengan nara iaitu ex yeojachingu nya dulu
Mall'Seoul:
Jenyul dan Hanny ke supermarket mall tersebut untuk menbeli lauk dan barang barang dapur.Manakala Jenyul menolak sebuah keranjang belanja(Troli)."Hanny,aku pergi cari sabun pencuci tangan eh"kata jenyul, hanny menganggukan kepalanya.Jenyul berjalan menuju ke arah tempat yang dibuat khas untuk sabun pencuci tangan.
Sabun pencuci tangan rumah mereka cepat habis.Cepat nara selalu mencuci tangan katanya ingin menjauhi corona dekat darinya.
Pada masa itu juga,scoups dengan wonzi ke mall menbeli barang keperluan.Maklum lah pindah rumah baru kan.Banyak barang yang diperlukan takde dekat rumah itu.
"Hyung,tolong cari sabun pencuci tangan"kata woozi.Scoups memandang woozi sekilas "Bukan ke sabun pencuci tangan yang lama tu,masih banyak"balas scoups
"Banyak apa nya,budak budak selalu main sabun.Terutamanya si dino dengan vernon"ujar woozi.Scoups menggelengkan kepala "Okay lah,hyung pergi ambik sabun pencuci tangan.Kamu pula jangan pergi jauh jauh"
Woozi menjeling scoups "Pikir aku budak ke,main pesan pesan macam tu"
Jenyul baru sahaja ingin mencapai satu botol sabun pencuci tangan yang strawberry itu namun ada satu tangan mencapai botol itu juga.
Jenyul memandang ke arah manusia tersebut.Alahkan terkejut nya kedua dua manusia itu.
"Choi Seung Cheol!Awak buat apa dekat sini? "tanya jenyul.Scoups mengelamun jenyul
Melambai tangan pada muka scoups.Scoups pum tersedar "Eh,aku dekat sini nak beli barang lah"jawab scoupsJenyul mengowhkan.Jenyul memandang ke arah botol sabun yang ditangan scoups tersebut "Sorry,saya dulu yang nak ambik sabun tangan tu"kata jenyul
Scoups memandang sabun tersebut "Aku yang dapat dulu.Okay lah bye"scoups pun terus beredar dari situ.Jenyul memandang scoups sampai lah kelibat nya sudah tidk kelihatan lagi.
"Ish,pabo namja"kata jenyul lalu mencapai sabun yang bau wangi nya buah tembikai susu.
Setelah selesai membeli barang mereka pun pulang ke rumah masing masing.(💗TO BE CONTINUED💗)
YOU ARE READING
Ex boyfriend is a neighbor next door
Fanfic"Sorry, I've made the wrong decision before but now I realize that I still love you.Please forgive me"