~1~

14 4 0
                                    

"~forever young~" alarm ditelefon ku telah berbunyi. Haihh,terlepas pulak konsert blackpink dalam mimpi tadi. Semua salah alarm!

Lepas baca doa lepas bangun tidur,aku terus pergi ke tandas untuk mandi dan mengambil wudhuk. Lepastu aku solat subuh dan baca Quran, Alhamdullilah.

"Dah pukul 6.48?! Huishh cepatnya masa berlalu" ngomel ku di dalam hati.

Aku ape lagi,berdesuplah lari gi wardrobe aku. Aku punya sekolah ni lain sikit tau,pakaian sekolah bebas,yang asalkan tak seksi. Tapi baju sukan kitorang sama. Haa gitu. Korang jangan risau,ini semua telah diluluskan oleh Kementerian Pendidikan Author.

Aku hanya mengenakan blouse putih menutupi punggung. Seluar slack (?) berwarna hitam dan tudung bawal berwarna pink. Aku pakai bedak baby Johnson ngan liptint kett. Tu je.

"Dah pukul 7.00,,uishh awallah pulak,baik turun bawah tolong mama." Ngomel ku sendirian.

Untuk maklumat korang,aku masuk sekolah pukul 7.30 tau. Heee...
~~~~~~~~~~
Aku mengambil beg ku dan terus turun ke bawah.

"Assalamualaikum mama"
"Waalaikummussalam anak mama,haa meh sini sarapan" kata mama. Aik dah siap dah sarapan?

Bila aku tengok jam,terbeliak mata aku yang sedia bulat ni. DAH PUKUL 7.15?! Uishh aku dah lambat sikit😅.

Patutlah semua dah ada kat meja makan,rupanya dah masa sarapan.
~~~~~~~~~~
"Anak papa pergi pejabat dulu tau,mintak nama kelas and number locker. " Kata papaku. Ouh ada locker? Mesti fancy gila sekolah ni.

"Okay papa meh sini muah cikitt." Hikss,,aku memang manja ngan papa. Heshtek jangan kecam aksi sweet kami.
~~~~~~~~~~
Aku berjalan menuju ke pejabat dan yeaa, aku terlanggar seorang mamat yang hensem,tapi asal dingin sangat muka tuhh,,hamboi,besye dia.

"Opss,,sorry awak,saya tak sengaja." Tengok,sopankan aku. Sape dapat aku ni mesti bahagia. Hikss!

"Ouh okay² ,sokay sokay,maaf jugak halang laluan kau." Kata si jejaka hensem itu.

"Aikk,dia tak marah? Biasanye dalam drama mesti dorang marah. Hishh kau ni dah pengaruh drama lah."

Tapp!

"Kau termenung ape tu? Ye aku tahu aku hensem,jangan tengok anak teruna orang macamtu" katanya perasan,,aishh.

Aku tengok pas nama dia. 'Raziff' nama dia.

"Ehem! Hello Encik Raziff,saya tak hingin lah tengok muka awak,btw boleh Tak awak tunjukkan saya pejabat. A lot of thank you if awak tolong." Kataku senada.

"Hurmm,, okay lah Cik Fatihah. Jom ikut aku." Eh eh,balas dendam nampak? Nampak tak readers? Tak nampak? Takpe,nanti kita tanya Fatihah.
~~~~~~~~~~
"Ha ni pejabat,kau masuk je. Kau jangan lupa bukak kasut pulak." Katanya. Jap jap,kalau nak masuk pejabat memang kena bukak kasut pun kan? Haish,pening nak layan
~~~~~~~~~~
"Nama class aku 5 Diamond. Wauu,cantek kelas pertama. Pandai jugak aku ni. Hehe. Guru kelas.....haa Cikgu Azriyati. Uwaaa,,cantik nya nama dia. Number locker pulak 2048. Okay cantek" Kataku sendirian. Guru besar ni pun suruh aku cari guru kelas sendiri. Nasib baik dia letak gambar kat kad aku.
~~~~~~~~~~
Cari punya cari jumpa jugak cikgu tu. Haishh,nasib baik cikgu comel. Kalau tak 'hilang' dah muka comel cikgu.

" Armm cikgu,saya murid baru kelas cikgu,nama saya Alia Fatihah,boleh saya tanya kelas saya kat mana?" Haa,,kau tengok sopan kan aku. *Flip tudung*

" Owh, kamu Alia eh. Meh sini ikut saya." Kata cikgu Yati atau Azriyati. Hikss,comelnya suara dia.
~~~~~~~~~~
"Taraa! Dah sampai. Uyooo,besar gak kelas dia,tapi murid dia sikit je. Pelik bebenor."

Tapp!

Lamunanku diberhentikan oleh Cikgu Yati. Cikgu Yati ape lagi,suruh aku masuk dalam memperkenalkan diri.

" Err, assalamualaikum,nama saya Alia Fatihah Binti Afiq Luqman. Saya harap kawan kawan yang lain boleh beri tunjuk ajar pada saya. " Haa,,skema benor ayat aku. Tapi yang asalkan perkenalkan diri. Betul tak readers?

"Uish,awak single ke taken?"
"Biee,you jangan terpikat dengan dia."
"Uyoo,minah korea pandai cakap melayu"

Pelbagai bunyi yang aku dengar daripada mereka.

Ouh,sebelum aku terlupa,mama aku punya mak ialah orang Korea dan dia masuk islam. So muka mama dan aku memang sebijik orang Korea. Adik beradik aku yang lain ikut muka mak jugak,tapi lebih kepada ayahlah. Aku je copy-paste muka mama.

" Haishh,kamu semua ni pantang dapat kawan yang cantik sikit,mulalah perangai kamu tu." See? Cikgu pun kata aku cantik. Readers mohon jangan jealous.

" Okey kamu boleh duduk disebelah Saffiya. Fiya sila angkat tangan kamu." Saffiya? Dimanakah diaa.

Okey dah jumpa. Yang pakai cermin mata macam aku. Tapi cermin mata dia petak dan aku bulat.

Aku pergi ke sana dan aku duduk. Belum sempat aku bukak mulut. Ada orang memintas.

"Hai nama saya Nur Saffiya Arissa. Panggil saya Fiya atau Issa je."
"Nama saya pulak Aishah Syaqira. Panggil Qira je."
"Nama saya pulak Siti Aiyla Umina. Panggil Aiyla je."

Wah² bagus dah perkenalkan nama. Takde susah nak tanya. Alhamdullilah,rezeki!

"Ouh,nama saya pulak Alia Fatihah,panggil saya Tihah je." Kataku sambil tersenyum. Kang tak senyum dilabel sombong pulak.

" Okayy semua,jom sambung belajar!" Haish,cikgu Yati dah menyampuk. Takpe, nanti kita sembang lagi yee.
~~~~~~~~~~

805 words

Annyeong! Haa,,this is for chapter 1. Best Tak? Sorry laa if pendek. Anyways,,jangan lupa tekan button vote tau! Byee!

Sempurna [OG]Where stories live. Discover now