Yess! Masa rehat sudah tiba! Ni lah masa yang terbaik nak tanya diorang.
"Korang,number locker korang apa?"
"Ouh,aku 2051." Balas Fiya.
"2049." Balas Qira pendek.
"Armmm,,hmm. Haa! 2050." Balas Aiyla pula.Wahhh,,adakah ini semua takdir. Number locker dekat dekat
"Ouh aku pulak 2048. Hehe,kita punya locker dekat dekat lah."balas ku pula. Gila tak seronok. Dekat dekat kot locker.
"What!?" Balas mereka serentak.
Eh,dorang ni dah kenapa? Muka macam hape. Pasal tu je. Ouh wait,asal dorang senyum senyum pulak?
" Korang ni,dah suka tu takyahlah senyum macam kambing rumah Pak Abu." Kataku. Yelah senyum senyum. Tahulah aku ni comel. Heeee
"Ye lah. Memang lah kitorang suka." Kata Fiya. "Tapiii." Sampuk Qira pula.
"Tapi ape? " Tanyaku. Yelah ada pantang larang ke, dah lah aku ni penakut. Makkk
"Tepi locker kau ialah locker headperfect yang super dingin. Aku syak dia dibesarkan di kutub penguin tu." Balas Aiyla pulak. Wait,whut?!
"Kalau kau nak tahu,dia tak bagi orang sentuh barang dia dan menyibuk hal dia kecuali kawan dia." Sampuk Qira pula.
"And,for your information, kitorang bertiga couple dengan kawan dia. Hee." Kata Fiya pulak.
"Mak aii,,korang nii,so maknanya korang rapat lah ngan dorang?" Tanyaku pula.
"Haah,dia satu kelas ngan kitalah kau ni. Hish,kalau kau perasan lah,kat tag dia ada tulis 'headperfect'. Gituwww" balas Aiyla pula.
Headperfect?
~~~~~~~~~~
Flashback"Ouh,Raziff nama dia,wait,headperfect? Ahh diam jelah"
End flashback
~~~~~~~~~~
"Eh,nama dia Raziff eh?" Tanyaku."Wehh,camne kau tahu ni?" Tanya Fiya. Lupa nak cakap,Fiya ni kaki gossip. Hikss
"Adalahh." Balasku. Bukan boleh percaya dengan dia ni. Kang kepoh naya aku kena gossip.
"Takde takde,we need your explanation." Sampuk Qira pula. Alahh malas lah nak terang. Hurmm..
"Okey,nantilah aku cerita. Dah sampai kafeteria dah ni." Alhamdullilah,dah sampai kafeteria. Dapat lari dari soalan 'cepumas' tu. Hikhik.
~~~~~~~~~~
Baru aku nak 'terkam' nasi ayam aku ni,tiba tiba Qira bersuara."TIHAH! Kau berhutang dengan kitorang. Kau jangan buat buat lupa pulak."
"Ha? Hutang,aku baru masuk tak sampai sehari dah ada hutang? Setahu aku,aku takde pinjam duit diorang. Kawan aku ni mee..."
Tapp!
"Kau ni, termenung pulak. Cerita pasal macam mana kau boleh jumpa si Raziff tu lah." Kata Aiyla sekaligus menghentikan lamunan aku.
"Ouh,cerita tu ke. Macamni..." Aku pun ceritalah sampai mula sampai habis.
" Serious lah dia cakap macamtu? Omg!"kata Fiya. Aik pahal pulak. Ape yang peliknya?
"Mesti kau tertanya tanya kan?" Tanya Qira. Dan aku pun ape lagi,angguk lah kan.
"Okey macamni,bila orang langgar dia atau dia langgar orang,dia akan blah ataupun marah orang tu. Ye lah kalau dia langgar dia blah,kalau orang langgar dia,dia marah then blah. Pernah dia tertengking sorang budak tu sebab langgar dia sampai kopi kat tangan dia tumpah kena baju dia." Terang Aiyla.
Ouhh,gitu rupanya. Garang jugakkan encik headperfect kita ni.
"Hai Qirarara ku sayang." Erkk,,sape tu? Tiba tiba je panggil sayang kat Qira.
"Hikss,,hai awak,janganlah cakap sayang tu,malu lahh." Huh?! Gediknya ya Allah. Bila aku teleng aku ternampak..
RAZIFF
AND
THE GENG
Patutlah tergedik gedik dorang ni. Haish nasib kau lah dapat kawan gatal bin miang keladi.
"Armm,Aiyla,ni siapa?" Tanya teman lelaki Aiyla sambil menudingkan jari kearah ku.
Aik? Baru sedar kehadiran aku?
"Kau ni,dia kan budak baru dalam kelas tadi. Sape eh nama dia.....Ha Alia Fatihah." Alhamdullilah,nasib baik ada yang ingat.
"Ouh,haahlah,hehe lupa pulak. Btw nama aku Rifqi,yang ni pulak Ayie,tu pulak Afif. Dan yang ni pulak Raziff. Ayie with Aiyla,Afif with Fiya and me with Qira. Raziff kosong lagi. Ada mau?" Ooo,ni Rifqi rupanya. Hmm,,okay,aku restu diorang semua.
But wait? Dia offer si Raziff kat aku? Rifqi,kau tunggu kuali dari rumah Mak Senah headshot kau.
"Kau fikir aku ni barang ke? Nak amik taknak buang. Gitu?" Sindir Raziff dengan pedas. Ye,sepedas samyang tu.
"Lek la bro,kami gurau sajalah. Dah dah,jom makan." Kata Ayie pula.
Okay,'bagus' si Raziff ni duduk sebelah aku. Nasib baik ada ruang,kalau tak sekali dengan kau kena headshot dengan kuali Mak Senah.
~~~~~~~~~~
Burkk, Alhamdullilah,kenyang perut senang hati,lalalalala.Bila aku tengok jam,awal lagi rupanya. So maknanya lambat lagi nak habis rehat. Nak buat ape eh?
"Korang,aku nak bawak my lovely Fiya gi date jap tau, da da." Kata Afif
" Ha gitu kitorang pun nak gi date jugak ni. Raziff,kau jaga kawan kitorang ni baik baik. Kalau tak,aku lenyek kau buat cekodok." Pesan Aiyla berbaur amaran yang mengarut.
~~~~~~~~~~
Aku berjalan dengan dia. Sumpah! Akward gila."Cam ne,okay tak sekolah ni?"
"Armm,okay je, Alhamdullilah,Tak de yang buli saya. Heee"
"Bagus lah macamtu,kalau Ada yang buli,bagitahu aku,jangan senyap pulak Tau."Auchh,my hearteu. Dia ni nak buat aku cair kat sini ke ape. Haishh
"Kau memang kacukan Korea eh?"
"Ermm,haah,nenek aku belah mak orang Korea,tapi dia masuk Islam. So muka mak aku copy paste nenek and aku copy paste mama." BalaskuAku rasa aku terlanggar seorang budak,kaki aku dah terpelecok dah. Aku dah bersedia dah nak jatuh ni
TIBA TIBA!
~~~~~~~~~~
858 words
Meh sini vote meh. Done? Meh shini.. muah cikett
YOU ARE READING
Sempurna [OG]
RomanceAlia Fatihah,seorang gadis yang berumur 17 tahun berkacukan korea dipaksa berkhawin dengan seorang jejaka yang sebaya dengannya! Tidak logik bukan? Tapi logik disini. "Aaaaa! Cutenye kucing tuuu." Alia Fatihah~ "Tak tak,awak laaaagi cute." Tengku Ra...