* 07 *

29 4 15
                                    

-...Di dalam kelas...-

"Jiwoo,kau dah siap kerja rumah yg haritu?"tanya Sungyoung

"Oh dah,saem ada suruh kau suruh kumpulkan semua buku latihan pastu hantar kat meja dia kan?"jawab Jiwoo

"Haah,jom teman aku pergi hantar buku latihan came²."Sungyoung membuat aegyo yg kurang menjadi dihadapan Jiwoo

"Taknak,aku nak siapkan kerja rumah saem yg lain pulak."kata Jiwoo sambil menayangkan muka Gee-jik kpd Sungyoung

-Sungyoung mengalah lalu mengumpul buku latihan dan terus ke bilik guru-

Sungyoung POV

Haih...teruk sangat ke aegyo aku tadi tu?Padahal anjing peliharaan aku pun suka tengok bila aku buat aegyo.

Tapi malangnya dia mula hilangkan diri selepas sehari aku buat aegyo kat dia...huhu sedihnya.

Dalam perjalanan nak ke bilik guru tu,aku terserempak dengan Miryo.Fuh auranya cam lalu tepi tandas yg dh lama tak CUCIEH.

"Nak pergi mana"tanya Miryo sambil menyilangkan tangannya kedada

Author bagi watak baik,tak dapatlah aku nak berganas dengan dia.

"Ah,nak pergi hantar buku latihan kat bilik guru je."kataku sambil menggaru pipi tembam aku

"Oh,ingatkan nak pergi jumpa Yoongi."katanya lalu smirk kat aku

"Mian tapi aku kene hantar buku ni sekarang,aku pergi dulu ye."lalu dengan biasanya aku lalu tepi Tong sampah yg boleh berjalan tu utk ke bilik guru.

"Tch...acah baik konon."kata Miryo

Aku yg terdengar apa dia ckp pun mulalah memikirkan plan aku utk culik dia malam nih.Alah manade,aku cuma berani ckp belakang dia je.

Jalan jalan jalan,dah sampai!Aku bukalah pintu tu tanpa mengetuk dulu sebab aku dah tahu yg semua saem ada mesyuarat harini.

-

Masuk² je...aku terbuat eye contact dengan Yoongi yg berada di satu meja yang bertimbun dengan fail dan kad pelajar.

"Ah annyeonghasayo."aku tunduk dengan shai shainya pastu mula cari meja saem aku

Dah sampai 5 minit aku pusing² satu bilik tu,aku masih tak jumpa lagi...akhirnya aku terpaksa tanya gak si dia tuh.

"Um sorry kacau awak,mana meja Saem ikan todak?"

Tengok kat situ,aku main awak-saya hohoho lemah lembut cengitew~Lagi satu sebenarnya aku malu sebab tak tau.Bangang kan?

"Kat tepi meja saem Yun."jawabnya dengan tenang

Bila aku tengah cari mana meja Saem Yun,rupanya kat tepi selang satu meja dari mana dia tengah duduk sekarang ni.

Aigoo sebab aku tak lalu lorong tulah aku tak jumpa meja Saem aku...Aku letak buku² yang aku kutip kat kelas tadi pastu susun dgn rapi.

Pada waktu tu,otak aku sebok nak masuk campur jadi enjoylah babak ini yaaaaaaa.

"Maaf menyibuk,apa yg awak tengah buat tu?"

"Hm?Oh ni,saem suruh aku masukkan kad pelajar dalam fail."jawabnya

Ceh,main kau-aku pulak dia nih.

"Kenapa...nk tolong gantikan ke?"tanyanya

Macam manalah semua yeoja tu tertarik kat si dia yg suruh org gantikan kerja dia nih...dahlah jom tinggalkan dia,biar padan muka!

"Ah aniya,saya pergi masuk kelas ya."

Aku baru je nak lalu belakang dia,tiba² tangan aku kene tahan.

End Sunyoung POV

Yoongi POV

Aku tahan tangan dia,sebab...aku ternampak gelang tangan yang aku pernah jumpa sebelum nih.

"W-wae?"tanyanya yang jelas berasa pelik

"Gelang..."aku hanya dapat mengeluarkan perkataan tu je dari mulut aku sebab terlalu terkejut

Lalu aku melepaskan tangannya.Dan dia minta diri sekali lagi dan keluar dari bilik guru.

"Gelang tu..." aku masih mengenang peristiwa sebentar tadi mengingati gelang yang dipakainya.

Aku kenal gelang tu,aku pernah nampak dengan mata aku sendiri.Betul ke kau...

End Yoongi POV

-TBC-

Sori pendeks 😅

𝐃𝐫𝐚𝐦𝐚𝐭𝐢𝐜 𝐁𝐨𝐲 [M.Y.G - ᴍᴀʟᴀʏ] *ˢˡᵒʷ ᵘᵖᵈᵃᵗᵉ*Where stories live. Discover now