CHAPTER 3

1.8K 83 9
                                    

Kapal terbang Louis Airlines selamat mendarat di Lapangan Terbang Paris-Charles de Gaulle .

Rosella bangun dari tidur ' Allhamdullilah selamat juga sampai negara France . ' getus hati Rosella

Rosella mengemas barangnya di tempat duduk nya iaitu First Class . Sambil - sambil itu , menjeguk tempat duduk sebelahnya ....

LELAKI MAT SALEH CELUP

Dalam hati Rosella berkata ' Tadi sebelum aku tidur dia ada aje dekat sebelah . Takkan aku bangun ni dia terus keluar , baru landing kotttt. '

' Lantaklah apa aku kesah dengan dia . Janji aku selamat sampai '

Rosella keluar dari pesawat terus menuju ke Imegresian . Setelah selesai semua urusan di Imegresian , dia terus keluar dari pintu balai ketibaan dan mencari kelibat seseorang . Rosella tidak nampak kelibat seseorang itu , dia keluarkan Iphone 11 pro nya untuk menelefon orang tersebut .

 Rosella tidak nampak kelibat seseorang itu , dia keluarkan Iphone 11 pro nya untuk menelefon orang tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

' Hello?? '

' Assalamualaikum. ' perli Rosella .

' Hehe , walaikumusalam. '

' Alang ada dekat mana , baby sampai Paris dah . Tak nampak alang pun . 'rengek Rosella . 

' Sorry , baby . Alang tak boleh ambil baby dekat airport sebab alang ada kelas kejap lagi .'

' Habistu macam mana baby nak pergi kalau alang tak ambil. '

' Nanti alang suruh kawan alang ambil baby , ok ? . Sebab kawan alang tu ambil abang dia jugak dekat airport '

' Hmm ... Yelah ' pasrah Rosella.

' Sorry , baby  . Nanti alang belanja baby shopping ok ? Bila alang free . '

' Oooh ... ok . Cakap dekat kawan alang tu , baby tunggu dekat MCD tau '

' Ok . Sorry again baby '.

' It's okay . Bye , Assalamualaikum '

' Walaikumsalam '

' Hmm ... terpaksalah tunggu kawan alang ' getus hati Rosella . Selepas menamat panggilan dengan Raykal , terus menuju ke MCD.

##############################

Tiba Rosella di MCD , terus menuju ke kaunter untuk oder . Dia oder cheese burger , air putih dan french fries .

Rosella mencari meja kosong di situ sambil memegang tray . Dia menjumpai satu meja di tepi sudut restoran tersebut tapi agak jauh dengan pintu utama .

' Jauhnya meja , nasib kaulah El . Tapi nanti kawan alang susah nak cari pulak .' getus hati Rosella.

' Tak pe lah , dah terpaksalah . Nanti pandai dia cari aku . Kang pulak aku nak makan tak ada meja . Baik aku pergi . ' getus hati Rosella lagi . Dia terus menuju ke meja yang berada di tepi sudut tanpa menghirau orang yang berada di situ .

Dia terperasan seorang lelaki yang sama macam Lelaki Mat Saleh Celup sebab pakaian mereka sama . ' Lelaki tu macam dia aje , tapikan macam bukan . Entahlah malas nak fikir . Maybe , pelanduk dua serupa . ' getus hati Rosella .

##############################

Ada seorang lelaki membuka pintu kaca utama MCD . Lelaki itu memakai seluar warna hitam , t-shirt putih dan jaket denim warna hitam terletak pada tubuh tegap lelaki tersebut .

Rasanya ada tak perempuan cair lelaki pakai macam tu . Type author kalau lelaki pakai macam tu . hahahahaha . Back to story....

Lelaki itu mencari seseorang iaitu Rosella

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lelaki itu mencari seseorang iaitu Rosella . Dia sudah jumpa meja dan orangnya . Lelaki itu terus menuju ke meja Rosella tanpa menghirau perempuan yang memandangnya .  

Tok tok

Lelaki itu mengetuk meja Rosella sambil memandang muka Rosella yang menghadap iphone nya. Rosella melihat gerangan yang mengetuk meja tadi . Rosella terpaku kerana lelaki itu sungguh handsome .

' Ya Allah , handsome nya laki ni . Tapi lagi handsome Lelaki Mat Saleh Celup tu . Hish , aku ni boleh teringat dekat dia . ' getus hati Rosella. Jantungnya berdegup laju kerana teringat Lelaki Mat Saleh Celup itu .

Lelaki tersebut cakap " hello "
sambil melambaikan tangannya di depan Rosella . Semasa itu juga , lamunan Rosella terhenti .

" Y... Yes " tergagap Rosella . Muka Rosella telah berona merah kerana malu.

' Boleh pulak dia mengelamun depan aku . ' getus hati Lelaki tersebut . Dia tersenyum sinis sebab muka adik kawannya berona merah .

''Are you Rosella ? '' Lelaki itu tanya Rosella .

" Yes , What do you want ? " tanya Rosella . Lelaki dengan selamba menarik kerusi di hadapan Rosella.

" Hi , I'm Adrian . Your brother bestfriend in France . " Adrian menghulurkan tangan kepada Rosella untuk salam perkenalan . Rosella menyambut dan tersenyum manis .

" Hi , I'm Rosella . Raykal's  younger sister ." Adrian tersenyum kecil .

" Yaa... I know . So , what are you doing here ?." tanya Adrian sambil memandang makanan Rosella di atas meja .

"  I have something to eat. Where's your brother? Because Raykal says you take your brother once. Really ? "  tanya Rosella .

"My brother is just around the table. He's kind of not friendly with people. He's always with his cool face." Adrian memuncungkan mulutnya ke arah abangnya . Rosella melihat sekilas dan mengangguk.

"Ooo .... Do you speak malay ?" Rosella berharap Adrian boleh cakap bahasa melayu . Sebab dia kurang selesa dengan bahasa inggris . Walaupun dia mahir berbahasa inggris  , bahasa Italy dan Perancis .

" Boleh je , sebab I pernah stay dekat KL around 4 years . Oklah , jom kita gerak . Tapi sebelum itu , kita jumpa abang I dulu . OK ? " Rosella hanya mengangguk saja . Mereka berdua bangun menuju ke meja Aariq yang sambil memain game homescape .

Macam budak kecik je Aariq main game . Hahahahaha

Sampai di meja Aariq , terus Adrian menepuk bahu abangnya . " Abang , jomlah gerak . Nanti takut jam je . Tapi kena hantar adik Raykal dululah dekat U . "

" Hmmm ... Jomlah " Aariq bangun dari kerusi terus berjalan ke arah kereta Adrian tanpa menoleh ke arah Rosella . Sebab dia tahu dan malas nak menoleh kearahnya . 

Rosella terkedu sekejap ......

































Sorry lambat update sebab Ipad buat hal . Next chapter kena vote juga tau . See you in next chapter :p





























MAFIA BILIONAIRE [SO]Where stories live. Discover now