Masih ada yg setia membaca
MSW?.
.
."ARGHHH!!!!!!!" jungkook menyelerakkan kertas di atas meja officenya.Serabut.
"Cucu je tahu kebahagiaan anak taknak tau pula!" Rambutnya diserabaikan dan melabuhkan punggungnya di atas sofa dihadapannya.
"kau pahal dow? Broken?" taehyung mendekati jungkook yg duduk di sofa itu.Dia turut melabuhkan punggungnya di tepi jungkook.
"Agak2 la aku nak broken" kata jungkook dingin."dahtu pahal nak mengamuk?"tanya taehyung lalu mecuri minum coffe milik jungkook.
Jungkook memandang taehyung besar kecik besar kecik ja."takkan kau tak tau,macam biasalah"kata jungkook
Batang hidungnya dipicit.Kepalanya disandarkan di permukaan sofa.
"Aku rasa aku boleh tolong kau?" kata taehyung serta merta jungkook mengalihkan pandangan kearah lain.
"Kau ingat ramai ka perempuan yg setia macam bella tu?cantik macam bella...kau ingat ramai?" soal jungkook semula.
"Kau ni kan...cuba kau fikir logik sikit.Kau kahwin dengan dia sebab nak dia lahirkan zuriat kau dengan bella bukannya kahwin dengan kau terus!" ujar taehyung.
"Maksud kau?"
Taehyung tersenyum sinis.
"Cuba kau cari perempuan yg memerlukan bantuan" Jungkook tersenyum mendengar perkataan yg beharga baginya itu..
..
.Jungraa.pov
"Junghan...junghan nak kemana?" tanya aku apabila melihat kelibat junghan yg keluar dari rumah.
"Junghan nak pergi beli ipad pro jap nanti junghan balik" balas junghan.Ipad pro?
"Junghan ambil duit mana nak beli ipad tu?" tanya aku.Pelik aku mana ada bagi duit untuk benda macamtu
"Yg noona bagi haritu tu la" jawab junghan.Membulat mata aku.Dengan cepat aku berlari meligan junghan dan mencapai duit tu semula.
"Apa ni Noona?!! Bagila balik!!!" Junghan cuba merebut balik dari aku."erhh! Noona takkan izinkan adik guna duit ni untuk beli benda macamtu.Noona bagi duit ni untuk bayar yuran sekolah bukan beli benda tak berfaedah tu!!"Aku cuba menarik duit itu semula.
"Apa bising2 ni?"
Aku dan junghan sama2 pusing melihat keaeah pintu.Kelibat mama dan appa datang mendekati kami berdua.Aku dapat rasa gengaman duit junghan longgar,cepat2 aku tarik.
"Kenapa ni?" tanya appa.Aku menjeling kearah junghan yg sedang menunduk itu."Ni hah mama appa,araa bagi duit untuk bayar yuran sekolah tapi dia nak beli ipad pro pulak!"Marah aku.
"Apa kamu buat ni junghan!!kamu tau tak keluarga kita tak macam org lain!lagipun kita tak mampu nak beli benda macamtu!sekali lagi junghan buat macamtu mama tak teragak nak kurung junghan dalam kandang lembu ramy ishak" marah mama.
"Sorry mama,junghan cuma nak beli macam kawan2 junghan.Diorang semua ada phone tapi junghan...." aku terkedu.
Maafkan noona junghan.noona janji noona akan belikan ipad dekat junghan.
"Dah masuk rumah,duit tu nanti biar noona pergi bayarkan,bukan boleh harap budak ni" kata appa.Aku hanya mrngangguk sebagai jawapn.Aku memandang keluar pagar.Duit yg aku oegang aku masukka ke dalam poket seluar dan keluar dari perkarangan rumah.
Ambil angin lah katakan.
Sampai sahaja aku ditaman,aku nampak wanita paruh baya duduk di atas tanah.Dengan cepat aku melangkah kearahnya.
"Puan...puan ok?" tanya aku.Wanita itu memandang kearah aku.
"Kepala saya pening tolong call anak saya"
Tbc.
Apa yg akan terjadi guys
Jangan lupa vote
Vote anda sangat bermakna bagi kami para author
YOU ARE READING
MY SECOND WIFE [JJK]
FanfictionThis love is going to stronger, i don't want to wait any longer, i just want to tell the world That you MINE GIRL-jjk Start:26/6/20 Stutes:on going end:-