"ishhh asal parut ni panjang hah?!"Jungraa mengelebek parut di perutnya.
Sejak pulang hospital,semua benda jadi asing baginya.Pelik.
Lagi2 dia perlu tinggal bersama Seorang lelaki yg sangat asing baginya a.k.a ayah angkatnyaJungraa mengeluh lalu duduk diatas buaian berdekatan balkoninya.
"Boring la...."
Jungraa mengembungkan kedua belah pipinya."boring?"
Jungraa meenoleh kebelakang.Wajah ayah angkatnya dipandang.
Jeon Jungkook sangat sedih dengan berita Jungraa yg menghidap baby sindrom,namun penyakit itu tidak menghalang ikatan cinta dia akan jungraa.
Sakit...sangat sakit.Jungkook bersyukur bella dapat memahami perasaannya.Lagi sakit apabila Jeon Jungju anak lelaki sulungnya meninggal didalam kandungan jungraa.
Ibarat dia seorang ibu yg meroyan apabila anaknya meninggal.Setiap hari barang bayi dibilik bayi menjadi tatapan jungkook.
Jungkook tidak pernah mengizinkan sesiapapun masuk ke bilik itu.Wajah bayinya yg sempat ditangkap dengan dibalut kain putih diprintkan untuk pandanganya.
Comel....
Putih....
Matanya seperti jungraa,hidung,mulut,gigi semua ikut jungkook.
"papa....dengar tak?!"
Jungkook tersedar dari lamunannya apabila mendengar rengekkan dari jungraa.
"ya apa?"tanya jungkook semula.
"jom la kita pergi beli mainan,boring la dekat rumah ni,tak ada mainan langsung"jungraa memuncungkan bibirnya.
Jungkook tertawa kecil lalu mengucup singkat bibir jungraa yg muncung itu.
"ieee papa!!! Penat tau mommy bella pakaikan lipstick,emh!tsknak kawan!!"jungraa memeluk tubuhnya lalu keluar dari biliknya diikuti jungkook dari belakang.
"sayang tunggu la!"
Jungraa memasuki bilik bella.
Wajah bella yg sedang berbaring sambil diurut perut nya oleh seorang perawat dipandang oleh jungraa.
"mommy buat apa tuew?"jungraa menaiki katil bella.
"momny mengurut sayang,jom tidur,baring tepi mommy"kata jungkook lalu perlahan membantu jungraa berbaring disebelah bella.Dia turut berbaring disebelah jungraa,pinggang ramping jungraa dipelukknya
Bella tersenyum.
"biy"panggil bella.
Wajah pucat bella ditatap jungkook.Sejak dapat tahu penyakit yg dihidap bella jungkook jadi risau dengannya.
"Ermm?"
"Kalau saya dah takda,awak jaga jungraa baik eh?,rawat dia macam awak rawat saya ok?"Kata bella.
"apa awak cakap ni?!ishh suka bagi org menangis an?"marah jungkook wajahnya dilekap di leher jungraa.Malu sebab menangis😅
"hahahah"
"ieee papa menangis....tak malu...mana ada org lelaki menangis,mama cakap kalau org lelaki menangis tandanya dia tak kuat,maknanya papa lembik la "perli jungraa
Bella yg tidak dapat dikawal ketawanya terus ketawa besar sampai pengurut yg mengurut perutnya terketar2 badan akibat perut bella yg bergerak dari kesan ketawa
(Author:apa yg aku merepek ni?")
"HUWARHHHHH!!!!!!!!! SEMUA KETAWAKAN KITA MERWJUK LA MACAMNI"Jungkook menangis besar.Basah lencun pipi dia.
Tok!
Tok!
"maaf menganggu,ada org nak jumpa tuan muda dengan puan muda park"
Tbc
Maaf lama tak updateTarikh pengunguman prmenang
25/8/2020
Get ready guys
Peluang masih ada
Jangan lupa
VoteFolow
Coment
Dan
Share
Jangan lupa juga follo my ig
Qx_ain
See you next part guys!
YOU ARE READING
MY SECOND WIFE [JJK]
FanfictionThis love is going to stronger, i don't want to wait any longer, i just want to tell the world That you MINE GIRL-jjk Start:26/6/20 Stutes:on going end:-