-Julia-
Jag och becca gick runt i skolan. Första dagen liksom yolo. Nej men. Vi började idag. Skolan är snart slut och det är fredag. Jag och becca ska på fest. Men jag kommer imte dricka.
"Men vet du vilka som är där?" Frågade jag
"Jag tror calum kommer och ashton och mikey men inte Luke. Han måste göra läxorna" sa becca. Jag har aldrig riktigt trott på det här med att han inte gör läxorna..
"oki då vet jag"
-några dagar senare-
Jag satte mig med becca längst bak. För liksom vi är inte bra på skolsaker. Så vi sätter oss där bak för då ser inte lärarna oss när dom ska säga nån som ska lösa ett matte tal eller nått sånt...
"Idag har vi en ny elev. Han har hoppat ner några klasser så aa" sa jenni vår lärare. En kille kom in i klass rummet. Luke Hemmings? Vad gör han här?
"Detta är Luke, du kan sätta dig där nere vid Julia och Rebecca... räck upp handen så han vet vart han ska sitta!" Sa hon
"Jag vet vilka dom är" sa han innan jag räckte upp handen
Han satte sig bredvid mig. Även fast det fanns en plats bredvid becca.. skumt..
"Luke" sa han och sträckte fram handen
"Julia" log jag och skackade hans hand.
"Becca, tack för att du fråga" sa Becca och gjorde ett "bitch leende" om det det heter så..
Jag kollade på henne med en blick som sa 'sluta va taskig, i like him you know'Hon kollade på mig med en blick som sa 'okej, men han börja'
------
Becca hade gått till Amanda och Luke till cal och dom. Och eftersom att jag och Calum är barndoms kompisar gick jag till dom. Fast det var mest för att jag och Amanda gillar inte varandra så mycket..
"Hej nörd" sa Calum
"Hej Mökollon" sa jag tillbaka och dom andra kollade konstigt på oss."Så vad ville du da" frågade Mikey
"Becca är med Amanda, jag och Amanda gillar inte varan så, aa, can i be whit you guys?" Dom log, när jag kollade upp på Luke (han är mycket längre än mig) så log han ett sexigt leende, alla såg nog att jag gillade det för när jag kollade mot Calum så höjde och sänkte han sina ögonbryn snabbt ni vet.
Jag kollade på honom men en blick som sa 'sluta annars slår jag dig' han förstod min blick och svarade med en blick som sa 'ohh vad rädd jag blir' jag lipade mot honom."Så hur känner ni varandra" frågade Luke "liksom, varför är ni så taskiga mot varandra liksom"
"Dagis' fel" sa Calum och pekade ut på dagiset som låg tvärs över gatan
"Gick ni där" frågade Michael
"Japp" sa jag
"Tyckte väll att jag kände igen dig Julia" sa han
"Va"
"Jag gick också där, fast jag kallades för tuppen för jag vaknade runt halv fem på morgonen varje dag" sa han
"Tuppen? Haha då var jag skit kär i dig när vi va små" varför sa jag det?!?
"Hahaha, vare därför alla sa att nån va kär i mig" sa han och det ringde i klockorna
"Luke, jag tror vi har samma lektion nu" sa jag
"Hm yaas" sa han när han kollade på pappret
Vi började gå till till lektionen, på vägen gick vi förbi Becca och Amanda. Jag mimade 'yaas kärleken går här, BREDVID MIG' hon fnittra till."Vad var det om" frågade Luke
"Ehm inget, jag sa bara att en person jag gillar är här" sa jag och han förstod nog att jag menade honom..-Luke-
Hm vem kan den killen/tjejen va, liksom man vet inte hon kan va gay. Hoppas inte, hon är sjukt snygg... Luke.. Vad tänkte du nyss?!? Tänk inte så! Du har fan flickvän!!!!
-----
*kanske lite kort kapitel men men! det trodde ni inte skulle hända va!? Jaja vi får se hur detta går..
Hade
Stay cloudy*
YOU ARE READING
the new kid
FanfictionJulia, 16 år, går i första ring. En dag börjar Luke Hemmings i hennes klass. många i hennes skola har sagt att han aldrig gör läxorna så han har hoppat ner några klasser. men vad händer med deras liv när dom blir veldigt bra kompisar. kankse för bra...