1€ Funny time with family🔘

22 1 0
                                    



Sasuke hanya memandang lama akan abangnya, Itachi. "Ne, nii-san".

Itachi memalingkan kepalanya ke arah Sasuke yang berusia tiga tahun. Dia mengangkat Sasuke ka pangkuannya. "Mengapa Sasuke?".

Dengan muka innoncent , "Kenapa nii-san macam perempuan?" soalnya. Kepalanya diteleng kekiri.

Jleb

Bagai anak panah tertusuk belakang Itachi. Mukanya bertukar mendung. Membawa diri ke sudut bilik sambil memeluk kaki. Suasana muram mengelilingi Itachi.

Makoto berjalan ke bilik tidur Sasuke. Dia melihat Sasuke sedang membaca buku tentang fuinjutsu. Sambil tersenyum, Makoto duduk di sebelahnya. "Berminat untuk berlajar tentang fuinjutsu, ye?".

Sasuke mengangguk.

Dengan lembut Makoto mengusap rambutnya. "Itachi dimana, Sasuke? Bukan dia bersama kamu?".

Tanpa mengangkat kepala, Sasuke menunjuk ke arah sudut bilik. "Itachi?". Dia melihat Itachi yang masih duduk di sudut dengan muram.

Makoto tidak dapat menahan ketawanya," Hahahahaha!".

Bunyi tapak kaki kuat kedengaran dan pintu dibuka dengan kasar. Menampakkan Fugaku yang cuba menarik nafas. "K-kenapa?". Kemudian Fugaku melihat ke arah Itachi.

"Itachi. Kamu kenapa?". Sasuke berjalan ke arah Fugaku dan menarik hujung baju Lelaki dewasa itu. "Tou-san. Saya nak belajar jutsu dan fuinjutsu" pinta Sasuke.

♋🗾 Pada keesokkan hari🗾

Sasuke berdiri jauh dari Uchiha Compound. Baiklah! Ada dalam buku tertulis tentang transformation technique . Saya boleh buat! Sambil membuat beberapa handseal , poof. Muncul budak lelaki berumur sepuluh tahun. Memiliki rambut unggu gelap dan bermata biru. Baju tiada lengan dan seluar paras  lutut. Kain balutan melilit kedua belah lengangnya dan kakinya. Memakai kasut hitam ninja.

Hm~ Bergaya jugak aku , Sasuke melihat bayangan dirinya di kolam berdekatan. Nama apa yang aku perlu guna ye? 💡 Apa kata Nakime Sase?

Sasuke/ Sase berjalan ke tempat jual topeng. Terdapat banyak jenis topeng yang menarik tetapi dia tertarik dengan topeng separuh muka.

Topeng itu di gambar atas

Sase mengambil topeng itu dan menyerahkan wang kepada penjual.

uchiha SasukeWhere stories live. Discover now