dunia yang gelap tiada cahaya yang bersinar cuma bulan dan bintang menerangi gelap ku.
badan ku penuh dengan bekas lebam dan luka , aku menangis dalam ketakutan takut sangat takut tiada seorang pon di dunia yang gelap macam ni.
aku cuba berlari jauh dari dunia yang menakutkan. aku berlari dan terjatuh terlanggar benda yang keras.
sakit .
aku berpeluk tubuh dan aku ternampak kelibat manusia. aku berasa lege sedikit bila ada orang , boleh aku minta bantuan.
" to-tolong " aku cuba panggil dengan kuat tapi takboleh aku lemah.
tapi bila dia makin dekat aku tak sedap hati dan aku ternampak barang berkilau di tangan lelaki tersebut.
" tak mungkin–" disebabkan cahaya bulan ke arah lelaki tu aku jadi kaku.
lelaki dengan sebilah pisau dan ada cacair darah yang menitik-nitik seperti baru lepas membunuh.
aku cuba paksa diri aku bangun untuk lari tapi aku terkejut bila lelaki itu sudah berada di depan.
" kau patut mati malam ni "
" ja-jangan ! " aku tersedar dari tidur dan ini la yang aku selalu alami .
" mimpi " gumam ku.
mimpi ni adalah kisah silam aku . tidak tahu kenapa aku selalu mimpi benda ni setiap hari .
aku mencapai phone yang berada di atas meja bersebalahan dengan katil.
" baru pukul 7:40 "
aku menggosok mata bagi mengjelaskan penglihatan lalu menguap. Lantas aku mencapai tuala dan menuju ke bilik mandi.
habis saja mandi dan berpakaian seragam sekolah aku turun menuju ke dapur untuk sarapan dan aku menyiapkan makanan untuk makan.
omma appa ? dorang dah takde dorang mati sebab langgar lari itu yang orang cakap tapi aku tak pasti sama ada betul atau tak sebab mereka pergi masa umur aku 5 tahun jadi memori aku tak berapa ingat.
selepas kematian appa ngn omma aku berpindah mengikut kawan appa yang bernama Tuan Kim dan dia jadi kan aku sebagai anak angkat.
dan bila umur aku sudah 11 tahun Tuan Kim ada bagi tahu kene pergi kerja kat luar negara seminggu tapi habis saja seminggu Tuan Kim tak balik langsung khabar pasal dia pon takde , dan tinggal la aku sorang.
aku harap sangat papa balik tengok aku...
aku sunyi .
******
SEKOLAH
aku masuk ke kelas sambil pakai earphones di telinga untuk mendengar music. Function aku pakai sbb aku tak suka dengar bising dalam kelas.
Aku menuju ke tempat duduk yang berada di tepi tingkap dan labuh kan punggung aku di kerusi sambil mengeluarkan buku mata pelajaran Bahasa English.
" we y/n ada orang bagi chocolate " tegur seseorang. The honestly aku tak dengar apa dia cakap well tengah pakai earphone kan ?
aku hanya pandang muka seorang lelaki yang bernama Kosuke. Aku mengangkat kening sebelah tanda tanya.
Kosuke ? kosuke orang japan kenal sejak first masuk sch. baik ? tahlah , hensem ? tak tapi pelik ramai juga orang minat heh , and orang yang aku benci oke Stop .
aku menengok gerak geri mulut kosuke tanpa ragu ragu aku terus menggeleng Kosuke faham maksud aku lalu dia terus beredar.
kelibat saem dah masuk syukur dah tak bunyi bising.
" Good morning class how are you ? " soal saem yang berada di hadapan.
" macam biasa la saem "
" tak good saem "
" saya lemah saem bagi saya makan kejap "
" dah dah focus saem nak bagi tahu now we have new students " kata saem sambil memanggil pelajar baru itu masuk.
" annyeong " ucap pelajar baru dengan senyuman classmate aku hanya beri attention lagi lagi yeoja hah miang .
aku ? urgh pls .
selepas pelajar baru kenalkan diri saem arahkan dia untuk duduk sebelah aku.
Why meja sebelah aku kosong ? bcs aku lagi suka alone tht why Kosuke tak duduk ngn aku. Even sesape duduk sebelah aku akan pindah tempat sbb aku selalu ignore dorang.
" sebelah ni kosong kan ? " aku dengar but aku ignore sbb aku malas nak keluar kan suara.
dengan lantas pelajar baru terus menarik kerusi untuk duduk.
" annyeong nanuen– "
" jihoon " kata ku yang masih menatap buku.
" mana awak tahu ? "
soalan apa dia tanya ni ? dia bodoh ke bangang ? dah terang terang tadi dia kenalkan diri dia.
" kau bodoh ke ? kau yang kenalkan diri kau tadi "
" eo ? i forget about it haha mianhe "
kesian baru sekolah sini dah kene bodoh dengan aku.
REHAT
waktu rehat yang setiap pelajar nanti nantikan , budak kelas semua mengemas barang dan simpan di locker belakang dan pergi ke kantin.
aku cuma rehat dalam kelas fikiran aku belajar belajar dan belajar.
" tak rehat ke ? " tegur seseorang. aku mendongak kan kepala sedikit untuk tengok muka dia . oh Jihoon dan aku kembali menatap buku.
" awak dah makan ? " pertanyaan Jihoon aku hiraukan bukan malu nak cakap tapi malas nak cakap.
" kalau mcm tu nah , saya ada terbeli lebih time nak dtng sch "Jihoon hulurkan sebungkus roti , aku masih ignore dia.
" nama awak– "
" Jihoon-ahh jom rehat ngn aku " belum sempat Jihoon habiskan ayat Jihoon terdengar sapaan Kosuke.
" eo ? siapa– "
" kau takde kawan kan ? jom rehat ngn aku dah kajja " dengan pantas Kosuke potong ayat Jihoon dan menarik lengan Jihoon untuk mengikutinya ke kantin.
15 minit kemudian~
aku terasa bosan di kelas dan aku membuka jendela tingkap niat aku mahu rasa angin dari luar tapi aku ternampak ada kelibat papa dekat luar sekolah.
" p-papa.. " aku menggosok kedua dua mata untuk pastikan tu betul atau banyangan papa.
" so betul tu cuma banyangan aku.. "
aku rasa sedikit kecewa dah lah tiada khabar tentang papa then tiba tiba ternampak kelibat papa dekat luar sekolah.
" dah focus y/n focus papa dah takde "
~to be continue~ 🌑
do your job vote and comments okiesss stay healthy and stay safe luvyou ! (ง'̀-'́)ง💘
YOU ARE READING
𝕡𝕚𝕟𝕜𝕪 𝕡𝕣𝕠𝕞𝕚𝕤𝕖 🎀 || 𝕁𝕖𝕠𝕟 𝕁𝕦𝕟𝕘𝕜𝕠𝕠𝕜
Action+ the way they leave tell you everything 🪐 " kau bukan siapa siapa bagi aku " 🪐 start : 18.7.20 end : -