02 | bored

2 0 0
                                    

Y/n baru sahaja balik dari e-mart tapi bila Y/n tengah berjalan langkah Y/n terhenti bila ternampak sekotak didepan rumahnya .

" bodoh " itu yang keluar dari mulutnya , Y/n terfikir kalau itu adalah orang yang letak sampah depan rumahnya . Y/n pon pergi ke arah kotak itu tapi lain yang jadi .

niat Y/n yang ingin membuang kotak itu terus tak jadi
bila dekati dengan kotak itu ternyata ada 4 ekor kucing didalam kotak .

Y/n melihat kucing kucing tu dan mata Y/n tertumpu dekat sampul surat lantas Y/n mencapai dan buka .

" haih kenapa tuan kau bodoh ? " Y/n mengeluh kecil dan melihat duit didalam sampul surat dan melihat ibu kucing dan anak kucing .

*****

habis sahaja Y/n bayar duit makanan kucing , Y/n terlanggar seseorang di dalam kedai .

" jwesonghamnida ! " kata seseorang sambil mengutip barang Y/n yang jatuh dan menghulurkan kepada Y/n .

tanpa ragu-ragu Y/n mengambil barang dari tangan orang itu dan berlalu pergi tanpa sepatah ayat .

****
hi

Y/n menengok kucing kucing itu makan makanan dan minuman yang baru sahaja dia beli di kedai tadi dan menengok barang barang yang Tuan kucing ini sudah sediakan sebelum buang .

" nasib tuan kau dah sediakan semua barang kalau tak memang tak aku nak jaga korang . "

Y/n berdiri dan naik ke bilik disebabkan hari dah lewat jadi dia pergi tidur .

*****

" kau tahu tak ada budak baru masuk sekolah ni we "

" jongmalleo ? aku pon dengar tapi budak baru tu namja we "

dari first aku masuk sekolah itu yang aku dengar dari mulut mulut orang tak habis habis cakap pasal budak baru .

boleh stop tak  ?

aku berjalan dan pekak kan telinga dari first masuk sekolah sampai sekarang .

" we Y/n kau tahu tak ada— "

" kau pon nak jadi mcm dorng juga ke kosuke ? " ujar ku sekilas yang masih menatap buku .

" hehe eleh kau pon sama mana kau dapat tahu ? mesti dari dorng juga kan ? ha nampak sangat la kau— "

" kalau kau rasa nak tengok buku math terbang habis kan ayat kau "

" m-macam mana Jihoon oke ke kau duduk ngn dia ? " Kosuke hanya senyum monyet dan terus tukar topik .

aku hanya pandang kosuke dan padang depan dan kembali menatap buku yang aku tengah baca .

Kosuke pon melihat di depan dan baru dia faham .

" cepat betul dia pindah patut la tak nampak muka dia kat sebelah kau " kata Kosuke sambil mulut nya penuh dengan makanan .

" dah blah " aku menghalau Kosuke .


" pahal halau ? "

" blah "

" taknak " Kosuke masih bagi reaksi yang sama .

" saem dah sampai " ujar ku .

" kau ingat aku percaya ? bukan kali ni Y/n hari tu hari kau but hari ni hari a– "

" KOSUKE !!! " jerit saem kepada Kosuke . Dengan pantas Kosuke berdiri tegak dan berjalan ke arah meja nya .


aku hanya menggelang kepala kenapa dia terlampau bodoh sangat ? kelas pandai tapi bodoh ?

satu kelas hanya gelak melihat Kosuke tapi aku ? masih dengan dunia aku sendiri .

menyampah .

*****

-Jungkook Pov-

hari ni aku start sekolah haih malasnya . aku harap sekolah ni tak macam sekolah dulu .

baru sahaja aku menapak kaki ke pagar loceng sekolah sudah berbunyi .

ha sudah aku dah lah tak tahu kelas aku apa-

" you Jungkook pelajar baru kan ? " tegur seseorang pelajar perempuan yang baru saja mendekati aku .

" naee , mana kau kenal aku ? " soalku dengan muka pelik .

" orang yang mcm you ni sekejap je famous " kata perempuan tu dengan nada gedik .

" ouh "

tolong la aku takde masa nak layan perangai kau ni perempuan .

aku berjalan pergi meninggalkan dia di belakang .

" eh Jungkook you tahu tak kelas you kat mana ? "

" aku boleh cari sendiri– " belum sempat aku habis ayat perempuan tu mula menarik lengan aku untuk mengikut dia .

" sini ikut i , i tunjuk mana kelas you ye babe ouh actually nama i seulgi you can call me baby "

geli bodoh .

" haihh " aku mengeluh kecil aku terpaksa la ikut perempuan ni . ala guna sekejap je nanti buang la .

*****

lepas saja seulgi bawa aku jalan jalan satu sekolah dia bawa aku pergi ke kelas aku .

Syukur dah jumpa .

" nanti rehat kita rehat sama sama oke babe see ya "

aku hanya hiraukam kata kata seulgi dan melangkah masuk ke kelas .







~be continue~ 🪐

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 14, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

𝕡𝕚𝕟𝕜𝕪 𝕡𝕣𝕠𝕞𝕚𝕤𝕖 🎀 || 𝕁𝕖𝕠𝕟 𝕁𝕦𝕟𝕘𝕜𝕠𝕠𝕜Where stories live. Discover now