New School

1.1K 73 0
                                    

"Hana. Mama nk kamu sopan sikit dgn Kris walaupun Hana x suka dia. Kesian dia." Pujuk Puan Mina.

"Whateverlah ma.. Org nk tidur. Esok org sekolah, kan?" Kata Hana. Dia menarik selimut hingga ke kepala.

"Apa apalah.. Esok Kris hntar Hana dgn Chanyeol tauu." Kata kata Puan Mina tidak dijawab.

"Dh tidurlah tu." Kata Puan Mina. Dia keluar dari bilik Hana.

--- Pagi itu ---

"Hana.. bangun.. nk gi sekolah ni." Kejut Chanyeol. Hana menggeliat. Tapi x bngun.

"Hana..." kejut Chanyeol lagi.

"Finally! Goallllll!!!" Mimpi Hana. Dia bermimpi.

"Ehh budak kecik ni! Aku kejut, dia boleh lagi mimpi bola. Aku sepak, goal kang!" Bebel Chanyeol.

"Haaaaaaaa!" Jerit Hana apabila Chanyeol menolak badannya hingga jatuh katil.

"Sakitlahhh!!!" Rungut Hana

"Dah tu org kejut baik baik dia sibuk mimpi bola!" Balas Chanyeol selamba.

"Ehh. Hyung, tadi MU menang lawan Liverpool! HAhahahahhahaaha daebak!" Kta Hana. Chanyeol memandangnya hairan.

"Apa kes adik ni??! Tu mimpi je!" Kata Chanyeol.

"Org ckp pun salah! Yg hyung ni sibuk duduk atas katil org knape? Gilah bilik sendiri. Pegi siap siap." Kata Hana menolak Chanyeol hingga jatuh katil. Dia terus lari ke bilik air.

"Balas dendam nmpak? Xpe xpe.. tggu jelah apa hyung bagi nnti! Hahahaha" Ugut Chanyeol smbil ketawa. Chanyeol ke biliknya. Mereka bersiap siap ke sekolah.

Hana memakai uniform sekolahnya. Dia memakai blazer berwarna kuning bergaris biru gelap dan skirt bawah paras lutut. Dia x selesa menunjukkan kakinya. Jadi, dia memakai legging panjang *ejaan merapu* di dalam skirt.

Rambutnya disanggul. Dan Siap!

Hana dan Chanyeol turun ke bawah utk bersarapan. Mereka terserempak dgn Kris.

"Harini saya hntar kamu berdua." Kata Kris mesra.

"Hmm." Jawab Chanyeol dan Hana serentak sambil menyapu mentega di atas roti. Kris tersenyum.

--- Tiba di Sekolah Baru. ---

"Kelas Hana dgn Chanyeol dh tahu dkt mana?" Tnya Kris.

"Pandai pandailah aku dgn Hana cari." Jawab Chanyeol

"Okaylah. Bye. Belajar betul betul!" Kata Kris sambil senyum.

"Yalah" kata Hana.

Hana dan Chanyeol berpecah mencari kelas masing masing. Masih ada 15 minit sebelum loceng berbunyi.

Tiba tiba, Hana terlanggar seorang perempuan.

"Cheoseonghamnida.." kata Hana sambil tunduk hormat.

"Gwenchana.. Awk budak baru ke? Saya x pernah nmpak awak pun." Kata yeoja tu.

"Nae. Saya pelajar baru. Boleh saya tnya?"

"Mesti awak nk tnya kelas kat mana kan? Awak kelas apa?" Tnya yeoja tu.

"Ummm.. saya kelas 4A1"

"Hai dongsaeng! Hehehe jom unnie tunjukkan." Kata Yeoja tu.

"Dongsaeng? Unnie? Awak form brape?" Tnya Hana hairan

"Ouh. Tahun ni saya last kat sini." Kata yeoja tu.

"Ouh.. annyeong sunbaenim Park Hana imnida" kata Hana.

"Hai.. Kim Taeyeon imnida." Kata Taeyeon.

 Love?  [ SLOW UPDATE ]Where stories live. Discover now