(Bilgiler 2018 yılında yazılmış, 2020 Değil)
Blackpink üyeleri hakkında bilinmesi gerekenleri öğrenmeye hazır mısın? Prestijli müzik listelerine girerek tüm dünyada etkisini hissettiren K-Pop grupları arasında son zamanlarda atağa geçen BLACKPINK adeta bir yıldız gibi parlıyor. Özellikle yeni şarkıları "Ddu-Du Ddu-Du" ile Billboard Hot 100 Müzik Listesi'ne 55. sıradan giriş yapan bu fantastik kızları sen de daha yakından tanımak ister misin?Instagram: @blackpinkofficial
Facebook: BLACKPINKOFFICIAL
Twitter: @ygofficialblink
vLive: Black Pink channel
Youtube: Blackpink
BLACKPINK üyelerinin instagram hesapları
Jisoo instagram hesabı: sooyaaa__
Jennie instagram hesabı: jennierubyjane
Rose instagram hesabı: roses_are_rosie
Lisa instagram hesabı: lalalalisa_mYG Entertainment Müzik Şirketi'nden Ağustos 2016'da çıkış yapan BLACKPINK, Jisoo, Jennie, Rose ve şirketin bünyesine kattığı ilk yabancı sanatçı olan Taylandlı Lisa'dan oluşuyor. Hayran kitlesine de "Blink" adı verilen grup, Billboard Hot 100 Müzik Listesi'ne girebilen ilk K-Pop kız grubu olmayı başardı.
BLACKPINK'ten önce Billboard Hot 100 listesine 76. sıradan giriş yapan K-Pop grubu 2009 yılında Wonder Girls olmuştu. Fakat onların "Nobody" isimli şarkılarının Korece olanı değil İngilizce versiyonu bu başarıyı elde etmişti. Dolayısıyla Korece şarkılarıyla listeye girebilen ilk grup unvanını BLACKPINK elde etti.
Müzik listeleri bir yana, kızların "Square Up" albümünün çıkış parçası "Ddu-Du Ddu-Du"nun klibi de ayrı rekorlara imza atıyor. İlk kez bir kız K-Pop grubunun müzik videosu, 100 milyon izlenmeye en hızlı ulaşan video olarak kayıtlara geçti. Grubun 100 milyon izlenmeyi aşan diğer videoları arasında da "Boombayah", "Whistle", "Playing With Fire" ve "As if it's Your Last" gibi şarkılar yer alıyor.
Bu arada K-POP, Billboard'un "Dünya Albümleri Listesini" de ele geçirmiş durumda. BTS'in "Love Yourself: Tear" albümü Billboard 200 Müzik Listesi'nde anında birinci sıraya oturdu ve BTS bunu başarabilen ilk Güney Koreli grup olarak tarihe geçti. Billboard aynı zamanda, "Love Yourself: Tear"ın, "Son 12 yılda zirveye yerleşen, daha çok yabancı bir dilin hakim olduğu parçaların yer aldığı ilk albüm" olduğunu da açıkladı.
BLACKPINK'TEN İNCİLER
Kendi ülkelerinin yanı sıra uluslararası arenada da başarıdan başarıya koşan BLACKPINK hakkında bilinmesi gereken çok ilginç detaylar var. Bunları seninle hemen paylaşalım:
Piyasaya çıktıkları 8 Ağustos 2016'da "Boombayah" ve "Whistle" isimlerinde iki şarkı yayınladılar. Nasıl olduysa sadece bu iki parça ile anında jenerasyonlarının en popüler K-Pop gruplarından biri olmayı başardılar. Dinamik şarkıları ve doğal cazibelerinin bu başarıda oldukça etkisi olduğunu söyleyebiliriz.