Sústreďte sa iba na jeden príbeh.
Ak ste ako ja, tak ich máte v hlave hneď niekoľko naraz, občas ani neviete, s ktorým začať, potom vás jeden omrzí a pustíte sa do ďalšieho, napokon ani jeden poriadne nedotiahnete a nedokončíte alebo sa ponáhľate, aby to bolo rýchlo hotové a mohli ste ísť na iný príbeh. Tak takto to nefunguje.
Vyberte si jeden príbeh, ktorý má najväčší potenciál a sústreďte sa na neho. Premýšľajte nad ním, obracajte si ho v hlave zo všetkých strán, skúste sa na neho pozrieť objektívne, ako by sa vám páčil, keby ho napísal niekto iný a vy y ste sa rozhodovali, či si ho máte kúpiť.
Uvažujte, či všetko do seba zapadá, či je príbeh logický, či sa postavy správajú uveriteľne. Príbeh je ako živý človek. Dostanete nápad a dejovú líniu - to je ako kostra. Lenže ako kostru treba obaliť svalmi, popretkávať žilami a tepnami, tak príbeh potrebuje postavy a vzťahy medzi nimi, zaujímavé situácie, vhodný jazyk. A aj tak stále nemáte hotovo, pretože človeka tvorí aj množstvo detailov, ako farba očí, jemné chĺpky na rukách, vôňa. A váš príbeh potrebuje širokú slovnú zásobu, pekne poskladané vety, atmosféru. Čím viac sa mu budete venovať a čím viac pozornosti od vás dostane, tým viac to čitateľ ocení.
DU LIEST GERADE
Zopár tipov k písaniu
SachbücherAk máte talent, radi píšete a snažíte sa zlepšiť, nájdete tu pár tipov, ktoré som odskúšala sama na sebe alebo vyčítala v knihách múdrejších ľudí :-)