Stay Gold

75 15 96
                                    

Oh~

In a world where you feel cold-

You gotta stay gold, baby.

.
.
.
.

"Eh? Seriouslah babah? Fasya taknak la pergi sekolah asrama! Asrama selalunya toilet dia kotor! Tersumbat! Berdaki! Euww! It is so grossing to me!" Fasya menghentakkan kakinya di depan babahnya, berharap babahnya akan mengubah fikiran.

"Wahai anak muda, babah tak kesah, Fasya tetap kena pergi asrama! Fasya nak ke duduk dengan abang?" Babah Fasya mengangkat kening berulang kali, sengaja menakutkan Fasya.

Mana tidaknya, Fasya anti gila dengan abang dia! Bagi dia, abang dia lah yang PALING TERUK DALAM DUNIAAAAA!

"But babah.. Fasya nak stay dengan babah.." Bergenang air mata Fasya sambil pout depan babahnya.

"No means no, Fasya." Babahnya meninggalkan Fasya yang sudah meroyan 7 abad dekat ruang tamu.

.
.
.
.

"Padia ni maaaa, awatnya kakak kena p asramaaa? Cemuih la duk kat asramaaa!" Yaya berguling guling macam sushi roll depan mama dia.

"Hang nak aku katok hang ka? Toksah nak mengada! Aku kata p, p asrama!" Mamanya meninggalkan dia yang masih berguling guling sampai tergolek dari katil

"Alaaaaaa takleh la nak humping pillow dahhhh" Yaya menangis dalam bungkusan selimut.

.
.
.
.

"Ha?! Bior betul ma? Doh bakpo nyah aqish nge wawa keno g asrama? Toksey ah ma, ma tau key aqish nge wawa tu buke rapak ngak.. Nama je sepupu, kecek pom jarey jarey" Aqish yang sedang potong bawang terhenti lalu membebel dekat ma dia.

"Doh pah bilo mu nok wak kerah gitu? Sepupu mu key, kecek ah samo. Dakyoh kecek banyok ngak, aku ato gok mu. Kemah bare mu, betar ekgi kita g amik wawa" Ma Aqish mencuci cawan yang terakhir di dalam singki lalu masuk ke dalam rumah.

.
.
.
.

"Lee. Ibu nak cakap sikit ni.." Ibu Lee duduk di birai katil Lee.

"Ye ibu.. Kenapa?" Lee merapati ibunya.

SILA CONTOHI LEE ANAK YANG BAIK!

"Lee tak apa kan kalau ibu hantar Lee dengan Faseah ke asrama? Ibu kesian dekat Lee, disebabkan Lee anak angkat, Faseah layan Lee lebih kurang je.. Umur sebaya tapi cara layanan tu haih.." Ibu Lee mengeluh panjang.

"Lee ikut je ibu, apa yang ibu rasa baik, tulah yang terbaik untuk kami" Lee memeluk ibunya.

Tiba tiba Faseah menolak Lee,

Faseah ni garang orangnya-

"Kau asal nak peluk ibu lelama? Anak pungut sedar diri, ni ibu aku jangan ah peluk lelama" Tangan Ibu ditarik Faseah

"Faseah apa ni? Aku peluk je kot, lagipun ni kan ibu kita.." Jawab Lee lemah

"Tch, ibu kita? Sedar asal usul kau, Leesampah." Faseah menjeling Lee

.
.
.
.

"Daddyyy, daddyyy, yeong nak pergi asramaaaa! Boleh ehh boleh ehhh" yeong sudah menari gelek depan daddy dengan mummy dia

"Eh kenapa pulak? Duduk jelah kat rumah.. Nanti macam mana kalau mummy rindu yeong?" Mummy yeong membuat memek muka sedih

"Alaaa mummy cuddle je la ngan daddy! Yeong tak kiraaa, yeong nak pergi asrama!" Yeong makan biskut chipsmore penuh mulut lepastu cakap depan mummy dan daddy dia.

Dasar yeong anak durhaka-

OKAY TBC XJSNXJSNDJS

[OG] LEGEND OF MINAH SQUADWhere stories live. Discover now