"Dokyeom yahh!" Datanglah seorang perempuan yang agak gemuk ke arah meja belajar aku. Dia meraung seperti gorila. Aku ketakutan lalu memeluk Dino.
"Mianhae Dino"
"Yahhh, jugullae? Nak mampos?" Dino
"Jebal kali ni je 😖"
"Yahhh! Dokyeom. Kau confess suka kan aku! Kau sedar kau bukan taste aku. Aku punya taste macam Park Seo Joon, Gong Yoo, Ahn Hyeo Seop. You, i'm reject!!!" Tiba-tiba rasa angin terbang di muka ku.
"Yah, So Mi ah jangan buat kacau dekat kelas orang ni. Jom!" Datang seorang kawannya yang cuba menariknya masuk ke dalam kandang.
Semua classmate memandang aku.
"Wae gurae?"
"Yah, di reject lagi? Apalah nasib kau ni Dokyeom. Perempuan gemuk pun kau kena reject juga" Dino
"Moreunda. Aku tahu lah. Lagipun bukan aku nak sangat pun dia. Aku test je. Sebab setiap aku confess kena reject. "
"Yah cerita sikit macam mana kau kena reject kali pertama?"
"Seol Ah"
"Seol Ah. Hobae kita"
"Eo"
"Cerita lah"
*
Pada pagi yang cerah aku berjalan untuk pergi ke sekolah. Tiba-tiba aku ternampak Seol Ah jatuh."Arghhh!"
"Seol Ah ya gwaenchanha?"
"Eung. Dokyeom oppa"
"Nak oppa gendongkan"
"Gwaenchanha. Arghhh!"
Aku pun terus gendongkan dia sampai ke sekolah.
Waktu rehat. Aku nampak dia sorang-sorang. Aku pun menemani dia dengan membawa banana uyu.
"Oppa. Risaukan saya?"
"Eo. Macam mana kaki awak okay?"
"Eo. Gomawo"
"Seol Ah, petang ni free tak"
"Mianhae, Seol Ah dah janji dengan namchin nak tengok wayang"
"Nam...nam...chin?"
"Eo. Dia seorang yang romantik. Seol Ah suka sangat"
"Gurrae"
*
"Reject secara halus lah ni. Kesiannya kau. Yang kedua?"
"Seo Ju Yeon"
"Ju Yeon? Crush aku? "
"Eo"
"Crush aku pun kau nak bedal. Apa pulak kisah dia"
"Di petang hari..."
Aku bermain netball bersama group mate aku. Tiba-tiba aku ternampak skirt Ju Yeon hampir koyak. Aku berlari cepat ke arahnya lalu aku mengambil bajuku cabut dan menutup pehanya. Ketika itu juga aku cuba confess kepadanya .
"Ju Yeon ssi. Jo ha hae 😉"
Ppang! Satu tamparan singgah di pipi aku.
"Michyeosseo! Apa yang kau buat ni ha!"
*
"Tulah kau, belum kenal Ju Yeon lagi dah confess sah-sah ingat kau tu buaya. Ketiga?""So Mi"
"Haish lepas ni siapa pula kau kena reject. Jap bukan sekarang ni kau cuba nak tackle Ji Na?"
"Senyaplah dia belakang aku"
"Kau elok-elok sikit. Ji Na tu ramai peminat dekat sekolah ni."
"Arasseo"
TBC...
YOU ARE READING
[CS]ⁱ'ᵐ ᵗʳᵒᵘᵇˡᵉ ~ SEVENTEEN
FanfictionDi reject berkali-kali? Kali ni mungkin tidak!!! ~DOKYEOM (DK) SEVENTEEN CARATS🔮 Genre: Romantic, comedy