16

16 2 0
                                    

Setelah melihat keadaan itu tadi. Aku pun nak pergi dari situ . Tapi ... tangan aku ditarik oleh seseorang. Iaitu, Kang Joon. What? Dia gay ke? Eh apa aku fikir ni.

"Dokyeom. Kau nak gi mana"

"Aaa...aku nak balik"

"Kang Joon" Ji Na menyebut namanya

"Ne. Wae?" Balas Kang Joon

"Yahh, Dokyeom kau cakap nak ajar aku" kata Kang Joon lagi.

"Eo. Aku busy hari ni mian" aku terus berapak lari dari tempat itu hanya tinggal Ji Na dan Kang Joon je.

*
JI NA POV:

Mata aku tak lekang memandang mata Kang Joon. Begitu juga Kang Joon.

"Arh! Habuk" kata Kang Joon

"Kau tak kenal aku ke?"

"Eh siapa cakap. Aku kenal lah budak macam kau ni"

"Budak?"

"Eo. Jap kau buat apa dengan Dokyeom tadi?"

"Aku discuss task group"

"Ohh.. Okaylah aku nak gerak dulu" belum sempat aku bagi dia gerak aku menarik pergelangan tangannya.

"Jom keluar dengan aku jap" aku cuba mempelawanya.

"Aku busy . Esok aje lah."

"Kang Joon"
Dia memaling semula ke belakang.
Aku menghulur gelang tangannya yang terputus semasa aku menarik tangannya dengan kasar.

"Pu...putus"

"Tak apa. Aku boleh beli yang baru"

"Kenapa kau layan aku macam tak berapa kenal je" aku terus menghampirinya.

"Bukan kita tak rapat ke?"

Aku terus terdiam. Kaki aku mula berpaling untuk melangkah ke arah bertentangan.

*
Kang Joon? Kang Joon budak baru tu kenapa wujud. Aishhhhh! Aku melenyek-lenyek sayur di atas papan cincang.

"Dokyeom. Kau gi lenyek sayur tu apasal? Eomma suh potong, bukan lenyek"

"Potong dengan lenyek bukan sama ke?"

"Ish bodohnya anak mak ni. Potong guna pisau. Lenyek guna ni ha" eomma terus menepuk dahi aku .

"Arhhh eomma"

"Padan muka. Kau dah makan belum?"

"Dah. Eomma nak tanya boleh tak?"

"Mwo?"

"Masa eomma muda-muda dulu pernah kena reject tak"

"Aigooo! Muda-muda tanya soalan macam ni. Belajar tak habis lagi" eomma terus mengetuk kepala aku dengan senduk.

"Sakitlah eomma"

"Padan muka. Dah. Pergi depan tu. Jangan kacau eomma nak masak"

"Arasseo"

*
Aku membuka laptop dan tangan aku menaip nama Kang Joon di search. Beratus keluar link web yang bernama Kang Joon.

"Aish asal banyak sangat Kang Joon ni"

"Aku boleh tolong apa yang aku mampu. Selebihnya bergantung pada diri kau. Kau kena yakin. Apa kata kau tukar penampilan sekali"
Tiba-tiba aku teringat ayat Bong Ra Ra.
Bong Ra Ra ni cakap je banyak. Satu habuk aku tak nampak lagi tindakan kau. Adakah patut aku give up? Ish kau ingat senang ke nak give up.

*
Aku sengaja nak makan angin diluar. Kali ni aku keluar memakai topeng muka ala-ala abang Kpop tu. Bas sudah sampai. Aku terus scan untuk bayar. Memandangkan tempat duduk tak ada terpaksa aku berdiri. Bas belum bergerak, tapi kali ni agaknya nasib aku berdiri sebelah perempuan yang mereject aku Ji Na. Ye Ji Na. Tapi Ji Na tak kenal aku ketika itu.

Tiba-tiba bas break.

Aku terus jatuh dan Ji Na menyambut aku.
(Kali ni terbalik)
Mata kami saling bertentang.

Heartword:

"Nugu ya? Kacaknya" Ji Na

"Ji Na kau tak kenal aku ke?" Dokyeom

TBC...

[CS]ⁱ'ᵐ ᵗʳᵒᵘᵇˡᵉ ~ SEVENTEENWhere stories live. Discover now