31

18 2 0
                                    

"Yah kau buat apa ganggu aku! Kau nak apa ye!" Jerit budak kecik yang berusia 12 tahun itu.

"Kau menyemak dalam sekolah ni. Disebabkan kau, cikgu marah aku" budak lelaki itu terus memecahkan telur mentah ke atas kepala budak perempuan itu.

"Yah Wondae. Kau buat apa itu?" Muncul lagi seorang budak lelaki menghampiri tempat kejadiaan itu .

"Dokyeom. Ni ha. Budak yang cari pasal dengan aku . Aku pernah ceritakan. Jadi aku nak ajar sikit budak ni"

"Eo. Teruskan aku nak masuk kelas" Dokyeom terus berlalu bodoh begitu.

-

Budak perempuan itu (Ji Na) ingin menurun anak tangga. Belum sempat dia nak turun anak tangga ada seorang budak lelaki menarik beg galasnya. Dia terus beku.

"Aku dapat tahu kalau kau kacau Wondae lagi siap kau" kata Dokyeom.

-

Budak perempuan itu seronok menikmati makanan di meja makan sorang-sorang. Alah maklumlah dia selalu keseorangan. Wondae muncul di meja makannya.

"Yah! Kau rasa tak bersalah." Wondae menolak talam makanannya hingga jatuh ke atas lantai. Habis tumpah makanannya.

"Yah! Wondae!" Jeritnya

"Kau yang cari pasal dulu!" jerit Wondae

"Mwo? Aku? Yah " Ji Na terus geram dan menolak badannya jatuh ke atas lantai.
Ji Na dengan barannya menuang air mineral ke atas Wondae.
Hampir satu kantin melihat kejadiaan itu.
Dokyeom melihat perempuan itu membuat kawan baiknya. Lalu menolak Ji Na ke atas lantai juga.

*
"Argggh! Molla molla!" Aku mengosok rambut aku habis serabai. Serabut rasa.

"Mwo? Dia ke budak perempuan itu. Ini semua salah kau Wondae!" Jerit aku.

"Wondae? Nugu ya?" Bong Ra Ra terus muncul di hadapan aku.

"Ani"

"Yah! Kau tak rasa ke yang Dino semakin pelik sekarang ni?"

"Tahu. Dia kan seronok dengan Ju Yeon"

"Aku tak percaya dengan Ju Yeon itu"

"Molla. Aku tak nak masuk campur. Hal aku pun tak selesai lagi"

"Ji Na lah tu"

Ish patut ke aku cerita dekat Bong Ra Ra. Arh tak payah lah lagipun Bong Ra Ra bukan boleh buat apa pun.

"Aniyo. Aku nak balik lah"

"Mwo? Kau nak tinggal aku sorang"

"Aku tak ada mood"

*
Kenapa aku bela Wondae dulu. Sedangkan Wondae pun tipu aku. Haish kalau lah dapat aku undurkan masa balik kan seronok. Macam cerita Familiar Wife itu. Haishhh, kenapa dulu Ji Na tak nampak cantik dan sekarang dia cantik sangat. Arhh! Molla! Molla! Sekarang ni macam mana aku nak hadap dengan Ji Na ni. Patutlah Ji Na benci sangat dengan aku. Tapi kenapa dia ingat aku? Aku tak ingat dia? Hebat betul ingatan perempuan ni.

*

JI NA POV:

Aku memandang wajah Kang Joon di sebelah aku. Dia seronok dengan telefonnya .Bas masih bergerak.

"Kau buat apa?" Tanya aku.

"Game"

"Lelaki selalu game"

Aku terus menekan butang berhenti ketika bas sampai ke rumah aku.

"Yah kau nak ke mana?" Tanya Kang Joon.

"Kau lupa balik rumah lah"

"Eo. Jumpa esok"

"Jalga" balasku

-

Aku sengaja bersiap-siap hendak ke mart. Rindu pula dengan Mr. Mask. Nak bual. Kongsi ais krim sama-sama. Dia sangat peramah, walaupun keadaan dia begitu aku simpati dengan dia.

Setelah sampai di mart. Aku mencari kelibatnya. Dah jumpa , dari belakang macam dia. Sweater itu aku kenal .Dia sibuk memilih bawang . Aku menepuk belakang badannya.

"Mr. Mask. Buat apa itu?"

Dia memaling ke belakang.

Terkejut gajah aku.

"Dokyeom?😶"

Dia memandang aku.

Mwo? Dokyeom?

TBC...

[CS]ⁱ'ᵐ ᵗʳᵒᵘᵇˡᵉ ~ SEVENTEENWhere stories live. Discover now