Chapter 3

79 7 5
                                    


Eerder die dag...

Perspectief Jamal
Ik werd wakker gemaakt door mijn lieve vrouw Khadija. Ik stond gelijk op en maakte me snel klaar voor werk. "Khadija, kan je voor mij mijn broek en t-shirt strijken alsjeblieft?" vroeg ik zo lief mogelijk. "Ja, is goed ga nou maar douchen voor dat je te laat komt." zei ze. "Shokran, jaa jaa ik ga al!" zei ik lachend. Na een korte snelle douch kleedde ik me om en rook een heerlijke geur van de Marokkaanse munt thee en gebakken eitjes, snel liep ik de trap af richting de keuken. Ik bedankte Khadija voor deze heerlijke ontbijt en ging gelijk eten. Chaima en Chakir kwamen ook daarna aanschuiven aan tafel en gingen vervolgens naar school. Nadat ik klaar was met eten groette ik snel Khadija en ging uit huis richting werk. Vandaag heb ik een belangrijke werkdag  er komen namelijk nieuwe werknemers solliciteren bij mij. Ik heb namelijk pas een eigen restaurant/lounge daarom heb ik nieuwe werknemers nodig.

Na een drukke werkdag ging ik langs een oude vriend van me..

"Salaam Toufik alles goed?" zei ik. "Ou alaikoum salaam, Jamal ja gaat goed al hamdoulilah." zei Toufik. "Ehm nou ehm Jamal.. ik wil je om een gunst vragen.. nou je kent mijn zoon Yassine toch?" zei Toufik zenuwachtig. Sow ik heb hem nog nooit zo zenuwachtig gezien als vandaag. "Ja die ken ik hij is een goeie jongen ma Sha allah." zei ik. "Nou ik zou graag willen dat hij trouwt met jouw dochter Chaima.. en ja ik weet dit komt zo uit het niets maar ik wil graag dat mijn zoon  trouwt met een goeie vrouw met een goeie hart en ja jouw dochter zou goed bij hem passen.." zei hij. Wow dit zag ik niet aan komen ik keek hem met een geshockeerde blik aan. "Ehm hier voor moeten we zitten ik stel voor om naar mijn zaak te gaan." zei ik.

Aangekomen bij de zaak..

"Dus als ik het goed begrijp wil je dat mijn dochter trouwt met uw zoon Yassine" zei ik. "Ja, dat klopt." zei Toufik. "En weet Yassine hiervan is hij er akkoord meegegaan? zei ik. "Ja, hij was er mee akkoord gegaan daarom kwam ik het vragen.." zei Toufik. "Nou is goed mijn bevestiging heb je, ik weet dat Yassine een goeie man later zal worden voor Chaima.. ik zal het Chaima vanavond vertellen." zei ik.

Perspectief Yassine
Ik zat met wat vrienden van me buiten aan het voetballen en werd gebeld door mijn vader.

Telefoongesprek:

Vader: salam mijn zoon alles goed met je?..
Bilal: salam baba gaat goed alhamdoulilah en met u?..
Vader: ja gaat ook goed alhamdoulilah, nu ik je bel wil ik je iets vertellen..
Bilal: ja baba vertel maar..
Vader: ehm ik was vandaag met de vader van Chaima en zei waar we eerder over hadden..
Bilal: oh echt waar? en was hij er mee akkoord gegaan?..
Vader: ja hij was er gelijk akkoord meegegaan hij zei ook dat je een goeie jongen bent..
Bilal: oke alhamdoulilah goed om te weten..
Vader: is goed mijn zoon ik spreek je later wel beslama..
Bilal: beslema baba..

Einde telefoongesprek

Sow ben helemaal vergeten om mezelf voortestellen nou ik ben Bilal zoals jullie al weten. Ik ben 22 jaar oud, zwarte haren goeie opscheertje, een baardje en werk al een tijdje samen met mijn vader bij een groot familie bedrijf. Ik zeg je eerlijk het verdient best goed we mogen niet klagen alhamdoulilah. Verder woon ik nog thuis en heb ik 1 broer, 2 zusjes en 1 zus: Hakim van 30 hij is al getrouwd, Lamia van 26 zij is ook al getrouwd, Saloua van 15 en Dina van 17 die wonen helaas nog thuis ahahah.

Back to the story..

"Hallo paas dan die bal a hoofd!" riep een vriend van me lachend. "Ja saff is goed." riep ik terug.

Na een tijdje gevoetbald te hebben nam ik afscheid van mijn vrienden en liep ik terug naar huis..

"Salaam yemma alles goed?" zei ik tegen mijn moeder die in de woonkamer zat samen met mijn zusjes. "Ou alaikoum salam mijn zoon gaat goed alhamdoulilah." zei mijn moeder. "Oke oke, en jullie 2 alles goed?" vroeg ik aan mijn zusjes. "Gaat ook goed alhamdoulilah." zeiden ze beiden. "Oke mooi om te horen, nou zoals jullie weten wil ik graag trouwen.. dus baba kwam met een voorstel om met Chaima onze buurmeisje te gaan trouwen.. wat vinden jullie daarvan?.." vroeg ik zenuwachtig. "OMGGG BILAL GAAT TROUWEN! DINA WE MOETEN JURKEN KIJKEN!" riep Saloua enthousiast. "YOEYYOEYYOEYY! MIJN ZOON GAAT TROUWEN!" riep mijn moeder enthousiast. "AAA OMG BILAL! JA SALOUA JE HEBT GELIJK!" riep Dina enthousiast. "Ahahahahaha rustig aan, niet te vroeg juichen ze moet eerst ja zeggen." zei ik lachend. "Mijn zoon tuurlijk gaat ze ja zeggen, kijk wat voor een knapperd je bent ma sha allah!" zei mijn moeder.

Later die avond..

"Bilal kom is." riep mijn vader. "Is goed baba ik kom." zei ik. "Nou mijn zoon ik heb was net aan de lijn met de vader van Chaima en vertelde dat we zaterdag om 15:00 kunnen komen voor de handvraging.." zei mijn vader. "Is goed baba ik ga dan morgen cadeaus halen." zei ik. "Ik ben trots op jou mijn zoon!" zei mijn vader en omhelsde mij.

Perspectief Chaima
"Ja baba?" vroeg ik zenuwachtig. "Nou mijn dochter zoals je weet ben je 19 en word je bijna 20 en ik vind wel dat het tijd is om te gaan trouwen.. een oude goeie vriend van me kwam met dit en geloof me zijn zoon is echt goed.." zei mijn vader. Holddd onn whattt!! wat heb ik zojuist gehoord?? "Ehmm baba ik weet het niet hoor.. ik ken hem niet eens..?" vroeg ik verward. "Je kent hem vast wel onze buurjongen Bilal.." zei mijn vader. OMGGG is dat die Bilal neee ik kan het niet geloven.. hij was vroeger mijn crush.. "Ehm ja.. die ken ik.." zei ik en keek beschaamd weg. "Oke dan ga ik nu de vader van bilal bellen en doorgeven dat ze zaterdag om 15:00 kunnen komen." zei me vader. "Is goed baba.." zei ik en liep gelijk naar boven naar mijn kamer.

Na een tijdje naar het plafond gestaard te hebben.. puur om dit allemaal even te beseffen stond ik uiteindelijk op en deed de wassing voor het laatste gebed. Nadat ik gebeden had liep ik naar beneden naar de keuken en pakte een koude red bull uit de koelkast en liep vervolgens naar de woonkamer waar ik mijn moeder zag zitten op de bank.. ze zat tv te kijken. "Hey yemma.. had je het gehoord van baba.." zei ik zacht. "Ja mijn dochter ik had het gehoord.. maar ik kwam niet naar je toe wou je toen alleen laten.." zei mijn moeder met medelijden. "Ja yemma shokran.. maar ja ik kan ook niks tegen baba zeggen ben bang dat hij dan boos word of iets.. aan de ene kant wil ik wel met Bilal trouwen maar aan de andere kant ook weer niet.." zei ik. "Ja ik begrijp wat je bedoeld maar wat houd je dan tegen? vroeg mijn moeder. "Nou.. yemma ik weet niet of ik er klaar voor ben.. je weet wel trouwen.. ben bang dat het fout gaat puur omdat het niet uit me zelf komt.. bijvoorbeeld als ik hem eerder had leren kennen dit dat dan zou het anders voelen.. maar nu ben ik uitgehuwelijkt.." zei ik met een traan. Mijn moeder omhelsde me en zei "Chaima geloof me het komt allemaal goed vertouw op Allah swt.. en met de tijd leer je Bilal wel kennen.. hij is vast wel een goeie man.." en ze gaf me een kus op mijn voorhoofd en huilde verder in haar armen..  

Wordt vervolgd...

Uitgehuwelijkt maar toch gelukkig?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu