'Aikk,dia lambai kat Mina ke?' Deokhwa bermonolog di dalam hatinya. Kenapa tiba ii je?

'Eh,dia lambai kat aku ke? Apa aku nak buat ni?' Getus hati Mina.

"Annyeong,sorry la kalau kacau korang berdua. Saya sebenarnya nak mintak maaf sekali lagi kat awak. Then,kalau awak tak kisah saya nak belanja awak makan boleh? Itu pun kalau awak tak  kisah ," mamat tu ajak aku makan guys. Aku nak jawab apa ni?

Sementara tu deokhwa oppa dah blur dah tu. Mesti dia ingat aku couple dengan mamat ni.

Dia pun perasan deokhwa tu blur,dia pun cerita perkara sebenar.

After a while...

"Ouh macam tu rupanya. Tak cakap yang awak ni accident tadi. Haish.." Deokhwa mencubit lengan Mina.

Aku just sengih macam kerang busuk. Lupa la hadoii.....

"So,boleh tak ni? Nanti saya hantar awak balik rumah deokhwa. Saya tahu rumah dia kat mana," yakin naw dia jawab. Tahu pulak dia aku ni sepupu deokhwa. Kalau aku ni girlfriend dia?

Aku hanya memandang sepupu aku yang tinggi lampai tu. Meminta penjelasan,ke kebenaran untuk keluar?

"Mina pergi je dengan dia. Jangan risau. Oppa kenal dia. Kalau dia buli Mina cakap kat oppa.". Kenapa sepupu aku baik sangat ni? Kena rasuah ke adoii

Aku pun angguk je la. Kalau sepupu dia percaya dekat mamat tu,aku okay je la. Ala,makan je hmmm...

Aku dengan dia pergi Subway je. Subway tak jauh mana pun. Dekat je dengan sekolah. So,kitorang jalan kaki je.

Skip

Lepas dah dapat makanan baru kitorang mula bersembang. Of course,dia belanja.

" Macam mana awak tahu saya sepupu deokhwa oppa?" Aku start perbualan dulu. Memang itu je yang ada dalam kepala aku dari tadi.

"Saya pernah tengok gambar awak dengan dia. Saya tanyalah deokhwa siapa ," dia senyum la. Comel. Hehe.

Bersambung semula ya..maafla pendek je. Btw,apa lagi yang diorang cakap eh? Kalau nak tahu,stay tune ya.

Vote and comment to cheer me up.

First Loveku SeouloppaWhere stories live. Discover now