Makineyle Umut Buluştu

4 0 0
                                    

Yıl 2033.

-Çalış seni lanet makina. Sonunda. Evet. Kayıt. Patlamadan bu yana tam 13 yıl geçti. Oğlumla yapmaya başladığımız bu makinanın neredeyse sonuna yaklaştık. Eğer çalışırsa dünyayı eski ha...
-Babaaaaa!
-Efendim oğlum. Ne oldu?
-Bitti baba, sonunda bitti.
-Hadi oğlum çalıştır şunu artık bitsin bu kâbus.
-Tamam baba.

Çocuk çalıştırmaya gider ve ters bişey olduğunu farkeder. Babasına seslenir;

-Baba çalışmıyor.
-Hayır! Olamaz. Nasıl olabilir.
-Baba bişeyler yap n'olur, düzelt şunu!
-

Baba başını eğerek arkasındaki büyük eski ahşap masaya doğru yürür. Üzerinde camı kırık çerçeveli bütün ailenin olduğu fotoğraf eline alır. Masanın hemen dibindeki sandalyeye oturur. Gözyaşlarını tutamayarak ağlamaya başlar.

- Yine başaramadık, çok yaklaşmıştık. Her şey bu kadar sorunsuz giderken neden olmadı, neden!

Çocuk babasının yanına gelip diz çökerek;

- Halledeceğiz baba. N'olur pes etme. Çok yaklaştık. Kesin bir şeyi atladık. Onu bulup düzeltmeliyiz.
- Artık ümidim kalmadı oğlum. Buraya kadarmış bitti artık. Burda öleceğiz.
- Bu kadar yaklaşmışken pes edemezsin baba. Hadi uyu dinlen, çok yoruldun, dinlenmeye ihtiyacın var.

Adam oğlunun haklı olduğunu biliyor fakat aklında olan tek şey bu zaman makinesinin çalışmasıydı. Çünkü tek umutları bu makineydi. Makinenin çalışmaması adamı çok üzmüştü. Bu üzüntüyle uyuyabileceğini sanmıyordu fakat yorgun adımlarla yıllardır yıkanmamış yatağına doğru yürümeye başladı. Yataklarını yıkamayı bırakın hayatta kalmaları için çok az suları vardı.

Adam yatağa uzanır ve gözlerini kapatarak derin bir nefes alır. Anıları ve umutsuzluğu düşüncelerinin arasında dolaşırken, oğlunun inançlı sözleri ona bir umut ışığı gibi gelir. Belki de gerçekten pes etmek yerine daha fazla çaba göstermeliydi.

Ertesi sabah, adamın gözleri belirgin bir kararlılıkla açılır. Oğluyla birlikte tekrar çalışmaya başlarlar. Tekrar tekrar her detayı gözden geçirirler, her bağlantıyı kontrol ederler. Birçok farklı açıdan bakarak hataları bulmaya çalışırlar.

Birkaç gün boyunca süren yoğun çaba sonunda, nihayet arızayı bulurlar. Küçük bir devre bağlantısındaki tuzaklı bir hatayı keşfederler. Adamın yıllarca uğraşarak tasarladığı makine, aslında çok basit bir hata yüzünden çalışmıyordur.

Oğluyla birlikte hatayı düzeltirler ve tüm sistemleri tekrar başlatırlar. Bu sefer makinanın çalıştığını görmek için içten bir umutla beklerler. Makine çalışırken garip sesler çıkarır, ışıklar yanıp söner ama sonunda mavi bir portal belirir.

Baba ve oğlu göz göze gelir, sevinç ve umut dolu bir bakışla birbirlerine gülümserler. Artık ellerinde gerçek bir şans vardır. Geleceği değiştirmek, yaşadıkları kâbusu sona erdirmek için bu mavi portal onlara umut verir.

Ve böylece, yıllarca süren çaba, umutsuzluk ve nihayetinde bulunan bir umut ışığıyla devam eder. Baba ve oğul, el ele verip geleceği değiştirmek için makinelerini kullanmaya kararlı bir şekilde adım atarlar.

Umut IşığıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin