~Millions stars on the sky; yet your smile shines the brightest
Finally !!! yohooooo aku dapat masuk sekolah khas wehh okay okay sabar jap, nama aku Shazzy Arabelle. Well jangan tanya aku kenapa nama aku pelik. Go and ask my mom. cehh kauu
wait!
Sekolah Khas doesn't mean aku cacat akal au. Kau sedap pikiaq bukan- bukan? aku tibai kang. haa kau garang nih. Sekolah Khas is impian aku selama ni sebab sekolah ni jenis International. semua masuk sana sebab pandai,kaya, and limited edition. Aku ni mendenya kaya? Limited edition? jauh sangatla tapi oleh kerana aku belajar baik baik supaya dapat masuk, aku pun masuk laa sekolah tersebut.
"Besar gila bapak weh sekolah ni, Manaaa la aku nak cari pejabat dia ke apa ke,aduss," sementara jalan jalan keliling sekolah aku bermonolog sendiri.
Tiba tiba...
"Who are you and what are you doing during this class session?" Aku terkejut,terkesima, terperanjat and semua ter lah. aku tengok wanita dalam lingkungan 30- an or something like that la tapi still cantik, nama dia Joanne , mesti cikgu ni kan?
memang la cikgu shazzy oit, asal bengap sangat nih?
"I'm a new student Miss, Actually I don't know where should I go and i don't found the office,Sorry for the mistakes" Haaa amekk kau english celup aku,
"Ouh, Sorry I don't know that you are new, come with me I'll guide you to the Office" Jawab Miss Joanne, rupanya baik,ingatkan ehem ehem hehehehehe
Selesai urusan aku, aku di masukkan dalam class 5 Amethyst. Iaitu kelas pertama dalam sekolah ni, well bila aku masuk ja dengan guru kelas aku~ i guess~ semua senyap, fuh seram, macam datang lawat kubur, HEHEHEHEHE *SMIRK*
"Okay class, We have a new student, can you introduce yourself miss?" kata guru kelasku dekat aku,
"Uh, sure, my name is Shazzy Arabelle, you guys can call me shazzy, nice to meet you" aku senyum menampakkan lesung pipiku yang sememangnya wujud.
"You can sit after Jack," jawab guru kelas itu dan berlalu pergi sementara aku tengah sibuk cari siapa Jack tu. aku tengok satu ja tempat kosong dekat kelas ni, mesti sebelah tu Jack kannn. Mesti dia ni hensem tapi tengok dari mata ja lahh tak dapat tengok full face sebab dia pakai mask,
HUHUHUHUaku duduk sebelah lelaki tu dan mula sapa dia, "hai tablemate, saya shazzy"
sambil tengok dia namun, aku tak dapat apa apa reaction pun,ouch! menusuk kalbu. Aku rasa dia ni ada mental health la, sebab asyik diam ja, aku malas la nak layan better aku buka phone and tengok update Bighit, ouch hensemnyaa appa yeontan! aku tengok posing Bias aku haihh, menggoda nau! ish ish aku scroll lagi dan lagi. hmm hensem sangat taetae aku ni.Tiba-tiba ada budak Form 1 ketuk pintu then cakap, cikgu ada mesyuarat sampai balik, time bell ring ja semua dah boleh balik. aku hanya senyum. takpayah la aku susah susah belajar first day aku kann hehe. aku sambung scroll lagi then dengar lagu baru BTS sehingga tertidur dengan nyenyaknya.
BAMMMM!!!
Aku terbangun dari tidur aku yang teramatlah best, apa taknyaa aku duk mimpi aku masuk dalam group BTS huhu, seronok sangat time tu, last last semua punah sebab bunyi apa tahh depan aku hmm. murung 1 tahun lah kalau macam ni.
Aku tengok 7 orang lelaki ber"mask" berdiri depan aku sambil tenung aku,semua ni nampak cool ja kecuali tablemate aku.Cold asf not cool okay? tenung macam nak makan aku.okay this is not funny.
"err, awak semua nak apa?" tanyaku sambil tersengih dan menggaru kepala yang tidak gatal.
"Kau taknak balik ke? kau ada nampak lagi manusia dekat dalam kelas ni?" soal salah seorang lelaki bermask tersebut.
"err,maaf la saya tertidur, syok sangat dengar lagu BTS. nampak! korang ni, bukan manusia ke?" jawabku berseloroh. aduhh apa aku cakap ni. yaishhh.
"go home la shorty." balas lelaki kedua tu. eleleleeee sedap mulut je panggil aku shorty. aku cucuk hidung kau ni. baru tauu. huh!
"yeyeyeee, nak balik la ni, bye bye," aku jawab sambil senyum menampakkan gigi taringku yang bertingkat dua.
"yahh! gidaryeo, panggil aku jim.. ugh chris" kata lelaki bermask yang sedap mulut panggil aku shorty, kau pun sama lah antara paling pendek dalam 7 orang member kau yang lain tuu hehehehe. mampu cakap dalam hati ja. tak leh luah weh, cari nahas namanya tu.
"erm, okay! nice to know you chris!" kataku penuh ramah. Aku duduk dekat salah satu kerusi sebelum mereka mula memperkenalkan diri masing masing.
"aku Jay. hope to know you more cutie!" kata lelaki yang aku rasa sememangnya happy go lucky dan sedikit peramah itu.
"aku Evan," kata lelaki bermata sepet itu,uwuuu swag sia lelaki ni cool ja
"Monie, good to see you" kata lelaki berambut lurus dan mempunyai warna blonde. ouch this is touching shit.
"Annyeong yeoja! Hans imnida! hehehe" kata lelaki comel ni. boleh runtuh jiwa kewanitaan aku. auch.
"Will," dia tengok aku pastu jeling. ingat aku sukaa kaaa haaaaaa.no way! tablemate aku lagi hensem KOT. HEHEHE
"tablemate kau ni confirm kau dah kenal kan? Jack." kata Hans selamba sambil menepuk nepuk bahu Jack. aku hanya mengangguk dan melihat jack masih diam dan kurang bercakap. kemurungan ke dia ni?
aku berdiri dan mengambil keputusan untuk beredar dan balik ke rumah. banyak aku nak buat ni dah penuh TO-DO list aku.
"awak semua, saya balik dulu tau. nice to know you all. see you soon." aku bow sebelum keluar dari kelas.
(Jack pov)
"comel budak baru tu kan." kata Chris sambil membuka masknya,
"haah, aku agree, aku suka tengok lesung pipi dia, nampak cute je" kata Jay
"tapi aku suka tengok mata dia," balas Evan
"korang diam lah, dari tadi sibuk cakap pasal dia ja, tak penat ke?, aku nak balik dah ni. cau dulu" kata Hans
" kitorang pun cau dulu ah Jack" jawab Will lalu bergerak mengikuti geng yang lain. aku diam sendiri di dalam kelas sambil bermain phone.
aku berdiri dan mula bergerak kembali ke rumah. seperti biasa kami akan melakukan dance practice ataupun choreography.
_____________________________________
Start= 11 July 2020
End=heyy readers! aku tauuu semua ni pelik but i want you all to know the characters first.. huhu macam buruk ja kan jalan cerita dia. hmm sokay saya akan cuba memantulkan lagi story ni supaya lebih menarik. DO SUPPORT GUYS! author lost idea tuh. dapat sampai 1000 words ja! hehe.
love 7 billion *muah*
YOU ARE READING
I M P O S S I B L E ||
FanfictionIF YOU DO LOVE SOMETHING THEN LET IT GO IF IT MEANS TO YOU, IT WILL COME BACK BUT IF ITS NOT, THEN ITS NOT MEANT TO BE YOURS 🙆 • • • do support for my first story~😜