~3~

1 0 0
                                    

(Jack pov)

dia menangis ke? kenapa mata dia nampak merah? pipi dia sedikit pink, she is crying? wait! why should i care? she is not a part of my life. duh

Shazzy berlari duduk di sebelah aku tanpa berkata apa apa seperti biasa, dia merenung buku itu dengan pandangan kosong. Shazzy nampak sedikit tertekan dan bersedih. wae? i dont know and i dont want to know

Chris datang dan tiba tiba menyapa Shazzy yang sedang menghayal dan tersentak dengan sapaan Chris

"Yah, Chagiyaa~ kenapa nangis ni? tak comel la kalau sedih sedih macam ni" kata Chris yang juga sedar akan kesedihan yang terlukis di wajah Shazzy.

"Anniyo, saya tak nangis la, rindu kawan saya ja, dah biasalaa, hahahaha" balas Shazzy sambil mengoyakkan segaris senyuman

aku tau ketawa tu palsu, huh!

(Jack end pov)

Aku berjalan kaki untuk pulang kerumah kerana abah tak dapat nak ambil aku, sambil aku berjalan aku mengenang balik apa yang berlaku di sekolah tadi, aku tak tahu aku dah mula berkawan dengan mereka ataupun tak.

"Annyeong, Arabelle?" satu suara dari belakang aku menyapa gegendang telinga, aku berpusing untuk melihat siapakah gerangan pemilik suara tersebut.

"Yea?" jawabku sambil tersenyum.

"Hans imnida, jalan seorang ke? rumah dekat dekat sini?" soal Hans sebelum berjalan bersebelahan dengan aku.

"yeah, im going back home, dekat dekat sini ja, erm, kenapa awak masih kat sini? awak pun nak balik dah ke?"

"yeah! on my way, btw, let us know you more," ucap Hans dan mengiringi ku pulang ke rumah

~•••••~

"Mamaa!! Cutie pulang dengan boyfriend diaa tadiii!!!" laung abang dari bawah rumah kepada mama

"Mendenya merepek sangat abang niii!! orang balik dengan kawan je la terserempak tadi tu yang dia kawan cutie balik rumah!" jawabku sambil memuncungkan mulut

"haa, taknak kenalkan ke dekat mama? mama ni pun nak juga tengok anak dara mama ni ada boyfriend" mama tersenyum menampakkan gigi taringnya yang ku warisi.

"mama! Cutie belum sedia la nak ada boyfriend! Cutie malas la nak jaga hati orang," rengekku seperti kanak kanak yang nakkan gula gula.

"Well, jomlah dinner, mama dah masak makanan kegemaran anak mama semua" pujuk mama dan membawa kami makan.

"mama, abang Shawn kat mana? dia tak join makan dengan kita eh?" tanyaku sambil melihat mama.

"like always, Abang Shawn dinner dengan girlfriend dia," jawab mama dengan senyuman

"bukan macam sorang tu, tak pernah dating pun, asyik bts bts bts,takpe kalau salah satu member bts tu boleh jadi boyfriend dia, ni diorang pun tak kenal dia HAHAHAHAHAH" kata abang Shanzy sambil ketawa terbahak bahak di depanku

"hm, okay" balasku sambil merenung makanan didepan, jelas terpampang kesedihan diwajahku. aku sakit hati dengan kata kata abangku dan sedikit terasa yang benda tu mustahil untuk aku capai.

aku berdiri dan tersenyum melihat keluargaku lalu aku segera pergi ke dapur untuk membersihkan bekas makanan dan terus berlalu masuk ke bilikku.

aku baring di atas katil dan mendengar lagu Winter bear by Kim Taehyung lalu nyenyak dibuai mimpi.

~•••••~

Tok tok tokkk!

aku dengar ketukan pintu dari luar bilikku. malasnya nak bangun jam jam macam ni. aku melihat jam di handphoneku. 3.59 am.

"siapa tu? abang! jangan la ganggu cutie tengah pagi macam nii!!" laungku dari dalam bilik dengan mata yang masih tertutup.

"Cutie-ah , teman la abang main game! abang bosan la main sorang sorang!" jawab abangku yang masih berkeras mahu di teman.

"Anniyo! bawak la abang Shen! cutie is so so so so so sleepy!" kataku sebagai alasan yang teramat lah kukuh untuk ditinggalkan bersendirian.

"Cutie~ pleash.. Abang Shen tak boleh nak bangun, pleashhhhhhhh~" rayu abang Shanzy dari luar pintu.

"ugh, last time eh, after this no more rayu rayu, or else I kick you!" aku cakap sebelum membuka pintu dan mengekori abangku pergi ke bilik games. di dalam bilik games tu, lengkap dengan Ps4, T.V, rak video games, headphone, computer for games, led lights, dan sofa.

aku duduk di atas sofa dan melihat abangku bermain game Pubg. Solo solo je, biasanya dia main dengan team dia, abang Shawn, abang Shen,Abang Shenzy and dia, Abang Shanzy. Well, Abang Shenzy dengan Abang Shanzy are twins, abang shenzy beza 2 minit je dengan abang Shanzy.

"Abang, kalau suatu hari nanti, Cutie dapat couple dengan Taehyung macam mana?" soalku sambil merenung abangku yang sibuk menembak musuhnya dalam game.

abang berpaling dan tersenyum lalu mula berkata
"hmm, cutie.. cutie tau kan yang semua tu mustahil, cutie jugak tau yang beza umur cutie dengan diorang jauh, plus diorang tak kenal cutie pun, diorang takkan jumpa cutie unless cutie pergi fansign, abang bukan nak downkan cutie, tapi all of your hope was impossible cutie, abang always support cutie, all of our family is supporting what you like, you know, there are millions of their fans has a same hope to them, but at the end? they meets someone else to married right? over the millions they will choose one, but you know, they will choose someone yang maybe top girl, or top in the world, you just the one over the millions that will unnotice by them. anyways, keep your bright face okay? keep them as your courages to face and fight for life okay?" ceramah abangku panjang lebar. aku tersenyum sambil memeluk abangku, "thanks abang, i love you!" balasku tanda menghargai support abang dan familyku.

selesai abang bermain game, kami berdua keluar dari bilik tersebut dan abang shan menuju ke dapur manakala aku membawa diri ke bilik untuk bersiap pergi ke sekolah.

aku berjalan kaki ke sekolah oleh kerana masih awal. terdengar kicauan burung pagi dan matahari yang naik mahu menerangi bumi. aku segera masuk ke dalam gate dan terus memasuki kelas. aku lihat hanya aku sahaja yang baru sampai. aku menyandarkan diriku di kerusi untuk merehatkan badan sebelum sesi kelas bermula.






oh god! semua nak abang macam shazzy kan? well! i know this chapter is sososososososososo boring. hope you guys wait for another chapter! stay tuned!


You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 08, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

I M P O S S I B L E || Where stories live. Discover now