Chapter 3
• t e r s e l i u h •" Taerine? " mereka berdua memandang ke arah pintu yang dibuka oleh seseorang itu.
" tak de pape... Aku masuk kerja patutnya petang sikit hihi.. Terawal pula " Taerine menggaru kepala yang tidak gatal. Boleh pula anak Min ni tersalah masa.
" Abis tu? Bila masuk kerja? " soal Airin pada Taerine.
" petang nanti.. Sebab diorang ada photoshoot. " terang Taerine, dia duduk bersila dilantai. Mana ada kerusi didalam bilik itu.
" nanti petang ada class dengan Cikgu Aemin kan? Sekarang boleh rehat lah. " arah Airin pada murid-murid yang lain. Eyna pula duduk sebentar. [Puas memarah?]
" Eo? " satu lagi budak yang dikalangan 11 tahun-12 tahun masuk kedalam bilik tarian mereka.
" Cari siapa? " tanya Airin, masing-masing dengan riak muka tertanya-tanya.
" saya pelajar baru.. " balas pelajar itu dengan pandangan kebawah. Eyna memandang pelik. Terlampau banyak pula pelajar masuk pada minggu itu.
" eh.. Tapi buk- " kata-kata Eyna terhenti bila mulutnya ditutup oleh tangan Airin
" esok awak datang semula ye. Sekarang kelas pagi dah habis, kelas petang dah penuh. " terang Airin dengan nada suara lembut.
Budak perempuan itu menunduk hormat pada mereka dan beredar dari situ. Dia terlambat datang pula.
★★★★
Ditempat kerja Taerine, dia masuk kedalam bilik solekan artis. 7 jejaka kacak berada didalam. Taerine dengan muka tidak percaya memandang ketujuh-tujuh jejaka itu.
" aku mimpi ke?! " jerit Taerine dalam hati. Tidak mungkin lah dia berjumpa dengan artis terkenal di Korea!. Sungguh bertuah dia dapat bekerja di situ.
" Annhyeong-haseo, Min Tae-Rine imnida " Taerine menunduk pada mereka dan mengenalkan dirinya pada 7 lelaki itu. Gementar sungguh.
" wahh, Yoongi.. Adik kau. " kata Hoseok, dia menepuk kasar lengan Yoongi sambil tergelak kecil.
Dia tetap diamkam diri, yang lain pula memberi senyuman manis, termasuklah Hoseok. Jejaka yang sentiasa ceria dalam ahli kumpulan itu.
Taerine dengan pekerja yang lain, mula melakukan kerja mereka. Perkerja didalam itu mempunyai jurusan yang berlainan.
Ahli yang lain mula keluar untuk pergi ke tempat photoshoot, Hoseok ketinggalan dibelakang.
Dibilik solek itu hanya ada mereka bedua sahaja. Taerine sudah membeku bila dia perasan bahawa Hoseok memandangnya sambil membetulkan sedikit rambut miliknya itu
" Arm... Photoshoot tu dah nak start. Baik pergi sekarang.. Nanti awak lambat.. " tegur Taerine pada Hoseok.
Hoseok memandang jam tangannya. Sebelum dia keluar disempat berkata pada Taerine.
" comel " Hoseok sempat mencubit perlahan pipi milik Taerine, dan dia menghadiahkan satu senyuman manis pada Taerine sebelum beredar dari situ.
" K-ke-kejap... S-seri-us lah?... " tergagap Taerine dibuatnya. Siapa sahaja tidak terkejut dengan tindakan itu.
★★★★
Airin masih lagi menari. Eyna pula duduk ditepi sambil menghadap telefon miliknya. Kaki Airin tersalah step dan..
BUK!
" Argh! " Airin memegang kakinya. Dia merasakan yang kakinya terseliuh akibat tersalah step.
Lantas Eyna berlari kearah Airin. " jap-jap " Eyna mendail nombor telefon Taerine.
Fav dongsaeng💜
Calling....Call connected..
Eyna : kau kat mana Rine?!
Taerine : otw balik.. Diorang tak habis photoshoot lagi ni.
Eyna : hadui.. Macam mana ni.. Kaki Airin terseliuh.
Taerine : mwo!?!?! Tapi ni hari pertama aku kerja! Takkan nak balik awal.. Huhu~
Eyna : tak pelah.. Kau sambung kerja. Bye!
Taerine : eh eh ke-
Call end..
Belum sempat Taerine menghabiskan perkataannya, Eyna sudah meletakkan telefon. Dia menelefon lagi seorang kawannya.
Selepas menelefon, kawan Eyna itu terus mengatakan 'ok'. Akhirnya, ada juga yang nak tolong masa ni.
" cuba berdiri sikit.. " Eyna cuba membantu Airim berdiri sedikit. Pintu bilik itu pula dibuka oleh seseorang.
" eish! Nasib baik fyfy ada sekali tahu! " rungut Aemin. Dia pun turut menolong Airin untuk bangun juga.
Sampai di kereta, maka terserlah wajah kawan baik mereka juga, Fyfy. Baru sahaja Eyna menutup pintu. Lantas Fyfy menekan pedal minyak kereta.
TBC
.dah ii.. Otak aku kong nguk..