Chapter 2
••" Yahhhh!!!! " mereka bertiga menjerit tidak percaya, siapa sahaja mahu percaya dengan kata-kata Taerine tadi. Menjadi tukang makeup untuk ahli terkenal di korea!.
" Rine.. Kau tak main-main kan? " Airin menyoal Taerine dengan nada tidak percaya pada katanya tadi.
" Iya! Dongsaeng kesayangan korang ni berjaya you know? Hahaha " Taerine tergelak kecil. Bangga pula anak Min ni.
" Bila mula kerja? " soal Eyna terlebih dahulu. Taerine terus mengalih pandangan pada Eyna. Taerine tersengih-sengih mendengar soalan Eyna tadi.
" Esok!! "
" tak payah lah menjerit! Bingit tahu bingit " Geram Aemin, cemburu lah tu tidak dapat menjadi salah satu dari perkerja Bighit.
" aku tahu kau jealous, jom. Balik! " Ajak Taerine pada mereka bertiga. Sehari tidak bergaduh memang tak sah.
★★★★
Didalam kereta, semua membisu. Ada juga yang menghadap telefon. Taerine yang merasakan suasana sunyi itu.
" hari ni korang lupa ke kita ada housemate baru? " soal Taerine, dia memecahkan kesunyian didalam kereta itu.
" berapa orang!? " Soal Aemin, terkejut Taerine yang sedang memandu kereta itu. Nak kata hilang kawalan itu 0.01 saat sahaja.
" eish... 3 orang " balas Taerine. Manakala dua lagi kawannya dibelakang masih diam membisu.
" Rin? Na? " soal Taerine. Dia melihat menggunakan cermin kereta. Nampaknya Eyna dan Airin terlelap didalam kereta.
" Nanti kau yang angkat tahu, aku maleh " Taerine sengaja mengejek Aemin didalam kereta.
Aemin kembali senyap. Sehingga lah sampai dirumah, terlihat 3 perempuan bersama dengan beg pakaian.
Taerine keluar dari kereta dan mengejutkan dua orang yang berada dialam mimpi itu. Mereka pun tersedar dan menggosok mata.
" Dah sampai ke? " soal Eyna sambil menguap. Taerine menayang wajah kosong.
" kita dah sampai heaven ni hah.. Jemput keluar ye " kata Taerine, dia sempat lagi bergurau semasa orang masih mamai.
" Bila masa aku mati!? Weyh rin.. Kita dah mati.. " Eyna meraba seluruh badannya. Kata-kata karut dari Taerine boleh buat dia oercaya pula.
" Nak aku baling manggis? " Airin yang masih mamai pun tidak sebodoh itu. Dasar bini Jeon, eh eh.
Eyna mengambil barangnya dan dia menapak keluar dari kereta. Menghiraukan 3 housemate baru itu.
" Dia ngantuk, memang macam tu. Masuk lah " Taerine menggaru kepala yang tidak gatal. Memalukan sungguh ada senior macam ni [ketuk kepala dengan perangai sendiri]
★★★★
Di pagi hari yang indah, Airin satu-satunya insan yang berjaya bangun awal. Tidur lambat bangun awal, tidur awal bangun lambat. Maka terwujud lah alien.
YOU ARE READING
On Your 7 Wedding Days
FanfictionBTS Fanfiction Cover by De Beauty Graphic Lawa duuu..